

Zmienię Vectrę na... Omegę?
#1
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 12:24
zacząłem podobny wątek na forum Vectraklub, ale tu są pewnie bardziej doświadczeni w zmianach użytkownicy :-)
Po prawie 3 latach z moją Vectrą ('98 kombi X20DTH), w przyszłym roku chyba powoli będę przymierzał się do zmiany auta. Odpowiada mi w sumie moje obecnie posiadane, cenię łatwy dostęp do części, niedrogie zamienniki np. elementów zawieszenia, bardzo dużo części z anglików, w sumie prostą konstrukcję auta (nie licząc silnika) itp... w miarę przestronne wnętrze, wydajną automatyczną klimę, itp ;-)
Co mi przeszkadza - słaby silnik jak na taką masę auta, przekombinowana konstrukcja tegoż silnika, ciut mała wielkość (hehe niestety, apetyt rośnie w miarę jedzenia), słabe blachy (wiem, przed liftem) - chociaż w sumie aż tak na te blachy narzekać nie mogę. No i w sumie awaryjne drobiazgi, nie kosztowne, acz upierdliwe czasami.
No i właśnie... zamienić, ale na co? Na nowszą Vectrę - naturalne rozwiązanie... ale musiałaby być to Vectra C kombi, a te niestety są drogie, w przyzwoitym stanie i oczywiście z silnikiem wysokoprężnym.
Zatem, mam 2 typy:
1. Omega kombi B po lifcie, roczniki od 2000, z silnikiem 2.2 DTI, manual.
2. Sharan/Galaxy/Alhambra od roku 2000, TDI, manual (wiem, że będzie droższe, ale auto większe).
W obu przypadkach w grę wchodzi chiptuning silnika - czy Y22DTH da się zaczipować? Bo w Vectrach Y22DTR ponoć sie nie da, jedynie box...
Czy ktoś z Was przechodził drogę Vectra -> Omega B/FL i może się podzielić doświadczeniami?
#2
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 13:05
#3
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 13:17
w Omedze raczej te same blachy co w Vectrze, silnik 2.2 DTI bedzie napedzal Omege podobnie jak 2.0 DTI Vectre, wiec jak chcesz Diesla odczuwalnie szybszego od obecnej Vectry to raczej 2.5 DTI wchodzi w gre
Naprawdę? Z doświadczenia tak mówisz, czy tylko myślisz tak?
Wydaje mi się, że przyrost momentu o 40% (280 do 200) i mocy o 20% (120 do 100) powinien jednak być odczuwalny, przy przyroście masy o 10% (1600 do 1450). Poza tym, to nie jest kluczowe no i zakładam, że auto dostanie chipa/boxa. Przy obecnym już nie chce mi się w to bawić. Na pewno 2.5 DTI byłoby lepsze, ale auto droższe będzie, spalania też się spodziewam większego... no koszty w przypadku awarii - silnik dużo mniej popularny IMHO.
Co do blach, to przypadkiem Omega B FL nie ma pełnego ocynku? Bo moja Vectra przedliftowa chyba nie ma (ale też nie jest tak źle z tymi blachami w mojej Viki).
#4
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 13:26
ma - ja mam B przed FL i oprócz 2 bąbli pod uszczelka na drzwiach śladu rdzy niema nawet na podwoziu a swoje lata juz maCo do blach, to przypadkiem Omega B FL nie ma pełnego ocynku? Bo moja Vectra przedliftowa chyba nie ma (ale też nie jest tak źle z tymi blachami w mojej Viki).
jeśli chcesz kombi to raczej 6 cylindrów niz 4 bo spalanie i tak bedzie oscylowało między 8-10 l czy to bedzie 4 czy 6 garów a koszt 7 zł więcej na 100 km jest niczym pozatym jak tu zmienisz chipa to zamiast 150 kM bedzie 200 kM
tak ale vetra ciągnie na przód a omega na tył dochodza przecież opory dodatkowych elementów a 150 kg to w cale nie jest tak mało(120 do 100) powinien jednak być odczuwalny, przy przyroście masy o 10% (1600 do 1450)
tu jest troche informacji o podnoszeniu mocy w 2,5 DTI http://forum.omegakl...ight=chiptuning
http://forum.omegakl...ight=chiptuning
#5
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 13:32
OK, zatem wezmę to co znajdę w lepszym stanie za daną kasę, ale mimo wszystko nie skreślam całkiem 2.2 DTI.
Jakieś komentarze odnośnie cen i dostępności części w porównaniu z Vectrą?
Awaryjność? Skrzynie biegów manualne? w Vectrach np. skrzynie F18 często padają...
#6
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 13:44
raczej na porównywalnym poziomieJakieś komentarze odnośnie cen i dostępności części w porównaniu z Vectrą?
w zależności od sposobu eksploatacji, stylu jazdy i stanu autaAwaryjność?
jeśli juz padnie skrzynia to częściej będzie to automat niz manual
#7
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 13:48
w zależności od sposobu eksploatacji, stylu jazdy i stanu auta
Aleś mi chłopie odpowiedział... to chyba oczywiste.
#8
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 13:57
Gachu napisał/a:
w zależności od sposobu eksploatacji, stylu jazdy i stanu auta
Aleś mi chłopie odpowiedział... to chyba oczywiste.
no to po co to pytanie?
#9
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 14:06
no to po co to pytanie?
Po to, że pytam o porównanie do Vectry (B), jeżeli ktoś może porównać.
Ogólnie jest gorzej/tak samo/lepiej - bo nie wiem czego mogę się spodziewać.'
#10
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 14:10
jeśli chcesz kombi to raczej 6 cylindrów niz 4 bo spalanie i tak bedzie oscylowało między 8-10 l czy to bedzie 4 czy 6 garów
(120 do 100) powinien jednak być odczuwalny, przy przyroście masy o 10% (1600 do 1450)
tak ale vetra ciągnie na przód a omega na tył dochodza przecież opory dodatkowych elementów a 150 kg to w cale nie jest tak mało
OK, zatem wezmę to co znajdę w lepszym stanie za daną kasę, ale mimo wszystko nie skreślam całkiem 2.2 DTI.
Jakieś komentarze odnośnie cen i dostępności części w porównaniu z Vectrą?
Awaryjność? Skrzynie biegów manualne? w Vectrach np. skrzynie F18 często padają...
jesli diesel i biorąc pod uwage to co napisałes o Vectrze swojej to raczej faktuycznie tylko 2,5DTi. Mozesz też spróbowac lekko zaczipować 22DTi - tylko po co.
Co do czipowania mamy na forum 2,5DTi 200KM i (OIDP) 400Nm i można śmiało powiedziec - że to jeździ

A wracając do tematu - awaryjność, ceny, dostępność częsci (nowych i używanych) oraz serwisu - analogiczna do Vectry. W koncu te większe silniki poza 3,0V6 te same. Zawieszenie podobnej konstrukcji. Inne skrzynie biegów i napęd - ale to mało awaryjne.
Blachy jak w Vectrze. Więcej miesca w środku, spalanie nieco wyższe ze wzgledu na ciężar, ale b. podobne.
#11
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 14:23
Co do blach w B FL, nie ma pelnego ocynku, rdzewieja tak jak B przed liftem, tylko po prostu samochod jest jeszcze mlodszy i rzadziej rdze widac, ale za pare lat jak bedzie mialo tyle samo co B przed liftem, to i stan blach bedzie podobny

#12
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 18:45
można śmiało powiedziec - że to jeździ
a ja slyszalem co innego
#13
OFFLINE
Napisany 08 września 2007 - 04:54
