Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmienię Vectrę na... Omegę?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzyspvfr

krzyspvfr
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 06 września 2007 - 12:24

Hej,

zacząłem podobny wątek na forum Vectraklub, ale tu są pewnie bardziej doświadczeni w zmianach użytkownicy :-)

Po prawie 3 latach z moją Vectrą ('98 kombi X20DTH), w przyszłym roku chyba powoli będę przymierzał się do zmiany auta. Odpowiada mi w sumie moje obecnie posiadane, cenię łatwy dostęp do części, niedrogie zamienniki np. elementów zawieszenia, bardzo dużo części z anglików, w sumie prostą konstrukcję auta (nie licząc silnika) itp... w miarę przestronne wnętrze, wydajną automatyczną klimę, itp ;-)

Co mi przeszkadza - słaby silnik jak na taką masę auta, przekombinowana konstrukcja tegoż silnika, ciut mała wielkość (hehe niestety, apetyt rośnie w miarę jedzenia), słabe blachy (wiem, przed liftem) - chociaż w sumie aż tak na te blachy narzekać nie mogę. No i w sumie awaryjne drobiazgi, nie kosztowne, acz upierdliwe czasami.

No i właśnie... zamienić, ale na co? Na nowszą Vectrę - naturalne rozwiązanie... ale musiałaby być to Vectra C kombi, a te niestety są drogie, w przyzwoitym stanie i oczywiście z silnikiem wysokoprężnym.

Zatem, mam 2 typy:
1. Omega kombi B po lifcie, roczniki od 2000, z silnikiem 2.2 DTI, manual.
2. Sharan/Galaxy/Alhambra od roku 2000, TDI, manual (wiem, że będzie droższe, ale auto większe).
W obu przypadkach w grę wchodzi chiptuning silnika - czy Y22DTH da się zaczipować? Bo w Vectrach Y22DTR ponoć sie nie da, jedynie box...

Czy ktoś z Was przechodził drogę Vectra -> Omega B/FL i może się podzielić doświadczeniami?

#2 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 września 2007 - 13:05

w Omedze raczej te same blachy co w Vectrze, silnik 2.2 DTI bedzie napedzal Omege podobnie jak 2.0 DTI Vectre, wiec jak chcesz Diesla odczuwalnie szybszego od obecnej Vectry to raczej 2.5 DTI wchodzi w gre

#3 OFFLINE   krzyspvfr

krzyspvfr
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 06 września 2007 - 13:17

w Omedze raczej te same blachy co w Vectrze, silnik 2.2 DTI bedzie napedzal Omege podobnie jak 2.0 DTI Vectre, wiec jak chcesz Diesla odczuwalnie szybszego od obecnej Vectry to raczej 2.5 DTI wchodzi w gre


Naprawdę? Z doświadczenia tak mówisz, czy tylko myślisz tak?

Wydaje mi się, że przyrost momentu o 40% (280 do 200) i mocy o 20% (120 do 100) powinien jednak być odczuwalny, przy przyroście masy o 10% (1600 do 1450). Poza tym, to nie jest kluczowe no i zakładam, że auto dostanie chipa/boxa. Przy obecnym już nie chce mi się w to bawić. Na pewno 2.5 DTI byłoby lepsze, ale auto droższe będzie, spalania też się spodziewam większego... no koszty w przypadku awarii - silnik dużo mniej popularny IMHO.

Co do blach, to przypadkiem Omega B FL nie ma pełnego ocynku? Bo moja Vectra przedliftowa chyba nie ma (ale też nie jest tak źle z tymi blachami w mojej Viki).

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2007 - 13:26

Co do blach, to przypadkiem Omega B FL nie ma pełnego ocynku? Bo moja Vectra przedliftowa chyba nie ma (ale też nie jest tak źle z tymi blachami w mojej Viki).

ma - ja mam B przed FL i oprócz 2 bąbli pod uszczelka na drzwiach śladu rdzy niema nawet na podwoziu a swoje lata juz ma

jeśli chcesz kombi to raczej 6 cylindrów niz 4 bo spalanie i tak bedzie oscylowało między 8-10 l czy to bedzie 4 czy 6 garów a koszt 7 zł więcej na 100 km jest niczym pozatym jak tu zmienisz chipa to zamiast 150 kM bedzie 200 kM

(120 do 100) powinien jednak być odczuwalny, przy przyroście masy o 10% (1600 do 1450)

tak ale vetra ciągnie na przód a omega na tył dochodza przecież opory dodatkowych elementów a 150 kg to w cale nie jest tak mało


tu jest troche informacji o podnoszeniu mocy w 2,5 DTI http://forum.omegakl...ight=chiptuning
http://forum.omegakl...ight=chiptuning

#5 OFFLINE   krzyspvfr

krzyspvfr
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 06 września 2007 - 13:32

jeśli chcesz kombi to raczej 6 cylindrów niz 4 bo spalanie i tak bedzie oscylowało między 8-10 l czy to bedzie 4 czy 6 garów [quote name='krzyspvfr'](120 do 100) powinien jednak być odczuwalny, przy przyroście masy o 10% (1600 do 1450)[/quote] tak ale vetra ciągnie na przód a omega na tył dochodza przecież opory dodatkowych elementów a 150 kg to w cale nie jest tak mało[/quote]

OK, zatem wezmę to co znajdę w lepszym stanie za daną kasę, ale mimo wszystko nie skreślam całkiem 2.2 DTI.

Jakieś komentarze odnośnie cen i dostępności części w porównaniu z Vectrą?
Awaryjność? Skrzynie biegów manualne? w Vectrach np. skrzynie F18 często padają...

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2007 - 13:44

Jakieś komentarze odnośnie cen i dostępności części w porównaniu z Vectrą?

raczej na porównywalnym poziomie

Awaryjność?

w zależności od sposobu eksploatacji, stylu jazdy i stanu auta

jeśli juz padnie skrzynia to częściej będzie to automat niz manual

#7 OFFLINE   krzyspvfr

krzyspvfr
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 06 września 2007 - 13:48

w zależności od sposobu eksploatacji, stylu jazdy i stanu auta


Aleś mi chłopie odpowiedział... to chyba oczywiste.

#8 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2007 - 13:57

Gachu napisał/a:
w zależności od sposobu eksploatacji, stylu jazdy i stanu auta


Aleś mi chłopie odpowiedział... to chyba oczywiste.


no to po co to pytanie?

#9 OFFLINE   krzyspvfr

krzyspvfr
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 06 września 2007 - 14:06

no to po co to pytanie?


Po to, że pytam o porównanie do Vectry (B), jeżeli ktoś może porównać.
Ogólnie jest gorzej/tak samo/lepiej - bo nie wiem czego mogę się spodziewać.'

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2007 - 14:10

jeśli chcesz kombi to raczej 6 cylindrów niz 4 bo spalanie i tak bedzie oscylowało między 8-10 l czy to bedzie 4 czy 6 garów

(120 do 100) powinien jednak być odczuwalny, przy przyroście masy o 10% (1600 do 1450)

tak ale vetra ciągnie na przód a omega na tył dochodza przecież opory dodatkowych elementów a 150 kg to w cale nie jest tak mało


OK, zatem wezmę to co znajdę w lepszym stanie za daną kasę, ale mimo wszystko nie skreślam całkiem 2.2 DTI.

Jakieś komentarze odnośnie cen i dostępności części w porównaniu z Vectrą?
Awaryjność? Skrzynie biegów manualne? w Vectrach np. skrzynie F18 często padają...


jesli diesel i biorąc pod uwage to co napisałes o Vectrze swojej to raczej faktuycznie tylko 2,5DTi. Mozesz też spróbowac lekko zaczipować 22DTi - tylko po co.
Co do czipowania mamy na forum 2,5DTi 200KM i (OIDP) 400Nm i można śmiało powiedziec - że to jeździ :)

A wracając do tematu - awaryjność, ceny, dostępność częsci (nowych i używanych) oraz serwisu - analogiczna do Vectry. W koncu te większe silniki poza 3,0V6 te same. Zawieszenie podobnej konstrukcji. Inne skrzynie biegów i napęd - ale to mało awaryjne.
Blachy jak w Vectrze. Więcej miesca w środku, spalanie nieco wyższe ze wzgledu na ciężar, ale b. podobne.

#11 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 września 2007 - 14:23

Jak chcesz auto do chipowania, to kup cos ze stajni VAG, one sie nadaja do chipowania, oplowskie silniki daja gorsze efekty przy chipie niz TDI

Co do blach w B FL, nie ma pelnego ocynku, rdzewieja tak jak B przed liftem, tylko po prostu samochod jest jeszcze mlodszy i rzadziej rdze widac, ale za pare lat jak bedzie mialo tyle samo co B przed liftem, to i stan blach bedzie podobny :wink:

#12 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2007 - 18:45

można śmiało powiedziec - że to jeździ :)


a ja slyszalem co innego

#13 OFFLINE   niedzwiedz 24

niedzwiedz 24
  • 69 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: cookstown ,uk

Napisany 08 września 2007 - 04:54

ja jestem świerzo po takiej zmianie to znaczy nie do końca bo vectra terz została .ja przeszłem z vectry 2.0 16v 136km na 2.5 v6 omege poliftową w automacie combi.i powiem tak omega jest fajna duża wygodna dobrze wyposarzona itd.. itp. Silnik ma wiekszą moc od vectry mozna nim pojezdzić ale szczeże powiem że zostałem nie miło zaskoczony wiem że omega jest cięższa ale vectra jak dla mnie to jest kochane auteczko częsci są naprawde tanie (nie wiem jak w Omedze bo jeszcze nic nie robiłem) baardzo mało pali bo przy spokojnej jezdzie na trasie bierze 6.7l na setke a jak jej dobrze wsawiam to nigdy nie łykła więcej jak dyche , omegą teraz jeżdze na codzień ale vectre wyciągam ze stajni jak chce mi się naprawde pojezdzić :yes_yes: :bud: to już zalezy od Ciebie co sobie cenisz ja nigdy w życiu disla nie miałem i miał nie będe jedyne disle jakimi jezdziłem to śa busy tak że nie potrafie Ci powiedzić co lepsze jedno i drugie jest ok :wink: