Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Jaki rorząd w y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pinokio

pinokio
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-08-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 sierpnia 2012 - 16:40

Niedawno kupiłem Opla Omegę kombi i poprzedni właściciel mówił że jest na łańcuszku co ile się taki rozrząd wymienia . Samochód jest z roku 2001-10-29 .Silnik diesla 2.5 dti y25dt to jest silnik bmw.Może ktoś napisze coś o tym silniku .

#2 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 sierpnia 2012 - 19:19

kolego takiego rozrządu się nie wymienia; na łańcuchu jeździ się, że tak powiem do końca życia silnika;jak walnie łańcuch znaczy, że walnął silnik
a o silniku mogę tyle powiedzieć, że mam taki sam:)...
...i mam 150KM pod machą:), he he...
a tak na serio poczytaj sobie przede wszystkim temat o blaszkach w kolektorze ssącym; warto sprawdzić, czy je masz(jeszcze):)

#3 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 09 sierpnia 2012 - 20:42

kolego takiego rozrządu się nie wymienia; na łańcuchu jeździ się, że tak powiem do końca życia silnika

Łańcuch w tych silnikach podlega wymianie, wraz z pozostałymi elementami rozrządu.
Jeśli nie chcesz wymieniać rozrządu to Twoja sprawa, ale jak możesz to nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd.

jak walnie łańcuch znaczy, że walnął silnik

A nie lepiej skontrolować rozrząd? Jeśli wszystko jest ok to jeżdzić i się cieszyć, a jeśli jest do wymiany to wymianę przeprowadzić.

Nie znam dokładnie interwału kontroli i wymiany rozrządu w silnikach 2.5 DTI, 2.5d i 3.0d.
Zainteresowani na pewno takie informacje znajdą.

#4 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 10 sierpnia 2012 - 22:09

Jeśli nie chcesz mieć kłopotów w tym silniku powinno się wymienić kompletny rozrząd co 200 tyś km

Bmw już dawno wycofało się z tej kwestji że się go nie wymienia...

Nie wymienia się w starych Mercedesach bowiem ma on podwójny łańcuch i sie tak nie zużywa i nie wyciąga

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 sierpnia 2012 - 09:33

Jeśli nie chcesz mieć kłopotów w tym silniku powinno się wymienić kompletny rozrząd co 200 tyś km

Bmw już dawno wycofało się z tej kwestji że się go nie wymienia...

Nie wymienia się w starych Mercedesach bowiem ma on podwójny łańcuch i sie tak nie zużywa i nie wyciąga


tak samo z 2.5 td powinno sie co 250 000 - 300 000 wymienic kompletny rozrzad




 


#6 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpnia 2012 - 09:35

cześć faktycznie się go wymienia, przez swoją niewiedzę mogłem kogoś wprowadzić w błąd; sorki dobrze, że koledzy mnie poprawili i wyjaśnili kwestię tego rozrządu:

ps.czytałem kiedyś na jakimś forum, że łańcucha się nie wymienia i stąd moja opinia na ten temat; nie jest to moja teoria tylko, że tak powiem wiedza nabyta(błędna), hehe:D:D:D

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 sierpnia 2012 - 10:25

cześć faktycznie się go wymienia, przez swoją niewiedzę mogłem kogoś wprowadzić w błąd; sorki dobrze, że koledzy mnie poprawili i wyjaśnili kwestię tego rozrządu:

ps.czytałem kiedyś na jakimś forum, że łańcucha się nie wymienia i stąd moja opinia na ten temat; nie jest to moja teoria tylko, że tak powiem wiedza nabyta(błędna), hehe:D:D:D



bo teoretycznie lancuch powinien byc bezobslugowy. ale z racji wieku i przebiegu pojedyncze lancuchy sie wyciagaja powodujac glosniejsza prace albo przestawianie parametrow silnika. lancucha nie wymienia sie w silnikach 2.0/2.2 dti - tam jest 2 rzedowy (dolny) i nic sie z nim nie dzieje.




 


#8 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpnia 2012 - 10:43

a podobno częstszym problemem są zużywające się ślizgi niż samo wyciąganie się łańcucha? prawdą to jest?:)

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 sierpnia 2012 - 10:54

a podobno częstszym problemem są zużywające się ślizgi niż samo wyciąganie się łańcucha? prawdą to jest?:)


slizgi po 300 000 wygladaja jeszcze w miare- gorzej z zebatkami szczegolnie tymi mniejszymi - czesto nie maja juz zabkow. na moje 300 000 to max na to zeby wymienic komplecik razem z zebatkami. koszt nie jest maly ale porownaj sobie na to np w benzynie v6 -5 wymian rozrzadu po 750 pln kazda (co 60 000km) i tak wychodzi taniej. tyle ze ty masz to jednorazowo a z benzynie rozkladasz na "raty"




 


#10 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpnia 2012 - 11:05

komplecik razem z zebatkami


ile taka przyjemność może kosztować, orientujesz się;części + robocizna?pytam profilaktycznie, bo wymieniać na razie nie zamierzam

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 sierpnia 2012 - 11:19

w y25dt nie wiem - przy x kolo 2000-2200 z robocizna




 


#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpnia 2012 - 20:02

w y25dt

kiedyś liczyłem i cały komplet to znaczy 4 ślizgi, napinacz, 2 łańcuchy bo 3 niema sensu wymieniać, koło wału i pompy wyszło około 1300, powiem tak mój rozrząd przy remoncie silnika przy przebiegu 230.000 licznikowym na samej sprężynie był napięty jak baranie jaja i nie wykazywał żadnych luzów

#13 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpnia 2012 - 22:46

thanks pany:)

#14 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 sierpnia 2012 - 09:15

wiem tylko tyle ze jak masz problem z zapalaniem cieplego silnika , to trzeba albo wymienic łancuch ,albo tylko regulowac i pompe i łancuch, to troche pomaga....zapłon natychmiastowy...
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#15 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 sierpnia 2012 - 10:26

wiem tylko tyle ze jak masz problem z zapalaniem cieplego silnika , to trzeba albo wymienic łancuch ,albo tylko regulowac i pompe i łancuch, to troche pomaga....zapłon natychmiastowy...


No tak ale nie w common railu :masakra:

#16 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 sierpnia 2012 - 10:29

no tak, nawet nie wiedzialem ze w Omci jest takie zasilanie...jak to człowiek do smierci sie uczy.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#17 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 14 sierpnia 2012 - 11:58

A pozniej jedziesz do mechanika i Ci wmawia ze masz "TDS'a" z BMW a takiego silnika jak mowisz (DTI Y25DT, M57D25 BMW oznaczenie) nie bylo... hahaha :)

#18 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 sierpnia 2012 - 12:28

HM..jak sie jedzie do mechanika z bazą w garazu , to tak moze byc...ale nawiasem mowiac mam trzecią Omcie [1994,1996 i 2000] , a nie wiedzialem ze sa w Omci silniki z tą listwą...musze chyba poszukac takiej i kupic..ha ha :confused:
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#19 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 sierpnia 2012 - 13:18

A pozniej jedziesz do mechanika i Ci wmawia ze masz "TDS'a" z BMW a takiego silnika jak mowisz (DTI Y25DT, M57D25 BMW oznaczenie) nie bylo... hahaha :)


Dokładnie! Mówisz Omega 2.5 DTI to wszyscy "a to ten TDS z BMW" normalnie masakra jakaś... A jak zaczynasz mówić, że to Common rail z BMW to wszyscy oczy jak pięć złotych robią...

HM..jak sie jedzie do mechanika z bazą w garazu , to tak moze byc...ale nawiasem mowiac mam trzecią Omcie [1994,1996 i 2000] , a nie wiedzialem ze sa w Omci silniki z tą listwą...musze chyba poszukac takiej i kupic..ha ha :confused:


I tu muszę kolegę rozczarować... Nawet ASO Opla w Gdańsku (z czystej litości nie napiszę, które...) na mojej pierwszej wizycie (fakt było to ponad 4 lata temu) stwierdzili, że: Common rail z BMW? "Niemożliwe!" Zerknięcie do komputera 10 min szukania i odpowiedź: "A faktycznie jest". Proszę o wymianę paska (tego dłuższego) no i się zaczęło... 4 mechaników i 2 doradców serwisowych przez 15 minut zastanawiali się jak to zrobić! (to serwisy nie mają instrukcji serwisowych?!) w końcu miły Pan powiedział, że oni się tego nie podejmą... Więc grzecznie pytam co mam zrobić, na co usłyszałem "niestety nie wiem":masakra: Serwis BMW wymienił mi ten pasek w 5 minut choć za takie pieniądze, że lepiej nie mówić:masakra:

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2012 - 13:47

Dokładnie! Mówisz Omega 2.5 DTI to wszyscy "a to ten TDS z BMW" normalnie masakra jakaś... A jak zaczynasz mówić, że to Common rail z BMW to wszyscy oczy jak pięć złotych robią...

ogólnie mało kto się podejmuje 2,5 czy to TD czy DTI, chyba że ktoś grzebie w BMW, u mnie w serwisie też koleś zrobił oczy jak zobaczył CR pod maską (jeżdże bez osłony na silniku)