

[OB & OBFL] Jaki rorząd w y25dt
#1
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2012 - 16:40
#2
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2012 - 19:19
a o silniku mogę tyle powiedzieć, że mam taki sam:)...
...i mam 150KM pod machą

a tak na serio poczytaj sobie przede wszystkim temat o blaszkach w kolektorze ssącym; warto sprawdzić, czy je masz(jeszcze)

#3
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2012 - 20:42
Łańcuch w tych silnikach podlega wymianie, wraz z pozostałymi elementami rozrządu.kolego takiego rozrządu się nie wymienia; na łańcuchu jeździ się, że tak powiem do końca życia silnika
Jeśli nie chcesz wymieniać rozrządu to Twoja sprawa, ale jak możesz to nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd.
A nie lepiej skontrolować rozrząd? Jeśli wszystko jest ok to jeżdzić i się cieszyć, a jeśli jest do wymiany to wymianę przeprowadzić.jak walnie łańcuch znaczy, że walnął silnik
Nie znam dokładnie interwału kontroli i wymiany rozrządu w silnikach 2.5 DTI, 2.5d i 3.0d.
Zainteresowani na pewno takie informacje znajdą.
#4
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2012 - 22:09
Bmw już dawno wycofało się z tej kwestji że się go nie wymienia...
Nie wymienia się w starych Mercedesach bowiem ma on podwójny łańcuch i sie tak nie zużywa i nie wyciąga
#5
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2012 - 09:33
Jeśli nie chcesz mieć kłopotów w tym silniku powinno się wymienić kompletny rozrząd co 200 tyś km
Bmw już dawno wycofało się z tej kwestji że się go nie wymienia...
Nie wymienia się w starych Mercedesach bowiem ma on podwójny łańcuch i sie tak nie zużywa i nie wyciąga
tak samo z 2.5 td powinno sie co 250 000 - 300 000 wymienic kompletny rozrzad
#6
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 09:35
ps.czytałem kiedyś na jakimś forum, że łańcucha się nie wymienia i stąd moja opinia na ten temat; nie jest to moja teoria tylko, że tak powiem wiedza nabyta(błędna), hehe:D:D:D
#7
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 10:25
cześć faktycznie się go wymienia, przez swoją niewiedzę mogłem kogoś wprowadzić w błąd; sorki dobrze, że koledzy mnie poprawili i wyjaśnili kwestię tego rozrządu:
ps.czytałem kiedyś na jakimś forum, że łańcucha się nie wymienia i stąd moja opinia na ten temat; nie jest to moja teoria tylko, że tak powiem wiedza nabyta(błędna), hehe:D:D:D
bo teoretycznie lancuch powinien byc bezobslugowy. ale z racji wieku i przebiegu pojedyncze lancuchy sie wyciagaja powodujac glosniejsza prace albo przestawianie parametrow silnika. lancucha nie wymienia sie w silnikach 2.0/2.2 dti - tam jest 2 rzedowy (dolny) i nic sie z nim nie dzieje.
#8
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 10:43

#9
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 10:54
a podobno częstszym problemem są zużywające się ślizgi niż samo wyciąganie się łańcucha? prawdą to jest?
slizgi po 300 000 wygladaja jeszcze w miare- gorzej z zebatkami szczegolnie tymi mniejszymi - czesto nie maja juz zabkow. na moje 300 000 to max na to zeby wymienic komplecik razem z zebatkami. koszt nie jest maly ale porownaj sobie na to np w benzynie v6 -5 wymian rozrzadu po 750 pln kazda (co 60 000km) i tak wychodzi taniej. tyle ze ty masz to jednorazowo a z benzynie rozkladasz na "raty"
#10
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 11:05
komplecik razem z zebatkami
ile taka przyjemność może kosztować, orientujesz się;części + robocizna?pytam profilaktycznie, bo wymieniać na razie nie zamierzam
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 20:02
kiedyś liczyłem i cały komplet to znaczy 4 ślizgi, napinacz, 2 łańcuchy bo 3 niema sensu wymieniać, koło wału i pompy wyszło około 1300, powiem tak mój rozrząd przy remoncie silnika przy przebiegu 230.000 licznikowym na samej sprężynie był napięty jak baranie jaja i nie wykazywał żadnych luzóww y25dt
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 09:15
#15
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 10:26
wiem tylko tyle ze jak masz problem z zapalaniem cieplego silnika , to trzeba albo wymienic łancuch ,albo tylko regulowac i pompe i łancuch, to troche pomaga....zapłon natychmiastowy...
No tak ale nie w common railu

#16
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 10:29
#17
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 11:58

#18
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 12:28
#19
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 13:18
A pozniej jedziesz do mechanika i Ci wmawia ze masz "TDS'a" z BMW a takiego silnika jak mowisz (DTI Y25DT, M57D25 BMW oznaczenie) nie bylo... hahaha
Dokładnie! Mówisz Omega 2.5 DTI to wszyscy "a to ten TDS z BMW" normalnie masakra jakaś... A jak zaczynasz mówić, że to Common rail z BMW to wszyscy oczy jak pięć złotych robią...
HM..jak sie jedzie do mechanika z bazą w garazu , to tak moze byc...ale nawiasem mowiac mam trzecią Omcie [1994,1996 i 2000] , a nie wiedzialem ze sa w Omci silniki z tą listwą...musze chyba poszukac takiej i kupic..ha ha :confused:
I tu muszę kolegę rozczarować... Nawet ASO Opla w Gdańsku (z czystej litości nie napiszę, które...) na mojej pierwszej wizycie (fakt było to ponad 4 lata temu) stwierdzili, że: Common rail z BMW? "Niemożliwe!" Zerknięcie do komputera 10 min szukania i odpowiedź: "A faktycznie jest". Proszę o wymianę paska (tego dłuższego) no i się zaczęło... 4 mechaników i 2 doradców serwisowych przez 15 minut zastanawiali się jak to zrobić! (to serwisy nie mają instrukcji serwisowych?!) w końcu miły Pan powiedział, że oni się tego nie podejmą... Więc grzecznie pytam co mam zrobić, na co usłyszałem "niestety nie wiem":masakra: Serwis BMW wymienił mi ten pasek w 5 minut choć za takie pieniądze, że lepiej nie mówić

#20
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 13:47
ogólnie mało kto się podejmuje 2,5 czy to TD czy DTI, chyba że ktoś grzebie w BMW, u mnie w serwisie też koleś zrobił oczy jak zobaczył CR pod maską (jeżdże bez osłony na silniku)Dokładnie! Mówisz Omega 2.5 DTI to wszyscy "a to ten TDS z BMW" normalnie masakra jakaś... A jak zaczynasz mówić, że to Common rail z BMW to wszyscy oczy jak pięć złotych robią...