Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] stal test uszkodzona skrzynia ASB


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pit84

pit84
  • 27 postów
  • Dołączył: 01-05-2012
  • Skąd: PWL - FZI

Napisany 29 lipca 2012 - 19:50

Witam.

Mam następujący problem.Podczas przeglądania forum natrafiłem na sprawdzenie mojej ASB poprzez stal test i chciałem sprawdzić co jest z moją skrzynia :masakra: Wykonywałem wszystko po kolei na 1,2,3,D i obroty sięgały ok.1900 obr/min. a w momencie kiedy wykonywałem próbę na R z wciśniętym do podłogi pedałem hamulca i zaciągniętym ręcznym koła zabuksowały do tyłu i coś strzeliło pod autem i się zatrzymało.Teraz auto nie chce nawet pokonać 1 cm na żadnym z biegów.

Dodam też ,że moja ASB miała problem z 4 biegiem na D i ślizgającą się trójką w trybie D a w trybie manualnym tj.start z 1 potem 2 i 3 było wszystko dobrze poza 4 biegiem.

Co mogło się stać?Chciałbym wiedzieć co jest nie tak.Myślę że nie będę reanimował skrzyni bo to jest nie opłacalne i kupię używkę ale chciałbym poznać przyczynę co poszło nie tak.Szkoda tylko że auto nie jeździ bo muszę czymś jeździć do pracy a omega jest moim jedynym autem.

No chyba że na szybko idzie coś z tym zrobić żeby skrzynia zaczeła działać prawidłowo?

Auto to : Omega 95 r 2.5 V6 automat.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 lipca 2012 - 19:58

a w momencie kiedy wykonywałem próbę na R z wciśniętym do podłogi pedałem hamulca i zaciągniętym ręcznym koła zabuksowały do tyłu i coś strzeliło pod autem i się zatrzymało.Teraz auto nie chce nawet pokonać 1 cm na żadnym z biegów.

najsampierw to hamulce z tyłu do roboty:p
mogło paść łozysko podpory,łacznik elastyczny wału wał/skrzyni, wał/most

#3 OFFLINE   pit84

pit84
  • 27 postów
  • Dołączył: 01-05-2012
  • Skąd: PWL - FZI

Napisany 30 lipca 2012 - 12:44

Nikt więcej się nie wypowie w tym temacie?

Dodam ,że podniosłem auto i przy odpalonym silniku kolega kolejno wpinał kolejne biegi a wał nawet nie drgnął.Gumowy łącznik na wale jest cały więc nie pękł.Ile jest w ogóle tych gumowych łączników?Nie widzę dobrze wału po podniesieniu auta na lewarkach.

Selektor ma się poruszać podczas zapinania kolejnych biegów przy wyłączonym i włączonym silniku?U mnie nic się nie dzieje.

Auto po opuszczeniu i wrzuceniu D i trybu zimowego zaczeło jeździć ale przy mocniejszym wduszeniu gazu skrzynia-sprzęgło ślizga się ,auto dostaje obrotów i nie chce za bardzo przyśpieszać.

Może to coś pomoże komuś w diagnozie?

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2012 - 14:14

masz uszkodzoną skrzynię wewnątrz niestety bez rozebrania nikt Ci nie powie co się stało

#5 OFFLINE   pit84

pit84
  • 27 postów
  • Dołączył: 01-05-2012
  • Skąd: PWL - FZI

Napisany 30 lipca 2012 - 14:58

Może ktoś miał taki przypadek jak ja dlatego staram się opisać sprawę dokładnie i rzeczowo.Jakie są możliwości naprawy i uszkodzenia?

#6 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2012 - 15:06

wejdz pod auto i zobacz, czy np ktores lacze elastyczne walu ci nie padlo .

#7 OFFLINE   pit84

pit84
  • 27 postów
  • Dołączył: 01-05-2012
  • Skąd: PWL - FZI

Napisany 30 lipca 2012 - 15:34

wejdz pod auto i zobacz, czy np ktores lacze elastyczne walu ci nie padlo .


Taki okrągły gumowy pierścień łączący wał?jeśli o to chodzi to pisałem przecież że jest całe.

#8 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 lipca 2012 - 16:05

Jakie są możliwości naprawy i uszkodzenia?


Prawda jest taka, że dopóki nie rozbierzesz to się nie dowiesz... chyba że kręci Cię wróżenie z fusów ;)

#9 OFFLINE   pit84

pit84
  • 27 postów
  • Dołączył: 01-05-2012
  • Skąd: PWL - FZI

Napisany 30 lipca 2012 - 16:53

chyba że kręci Cię wróżenie z fusów ;)


nie kręci pod warunkiem że wywróżę sobie szóstke w totka :p

#10 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 30 lipca 2012 - 17:11

pit84 według mnie Twoja skrzynia w środku się zmieliła. Uprzednie objawy poślizgu skrzyni i całkowita awaria podczas stall test'u świadczą o jej złej kondycji, a w zasadzie w tej chwili o całkowitej awarii.
Naprawa będzie nieopłacalna, bo wyniesie w okolicach 2000 - 5000zł.
Co do napraw też różne są opinie. Jak zakład poskłada na używanych częściach lub tanich zamiennikach to po drogim remoncie długo się skrzynią nie nacieszysz.

Zakup używki po małym i prawdziwym przebiegu to jedyne słuszne rozwiązanie w tej sytuacji. Zresztą pisaliśmy PW.

#11 OFFLINE   pit84

pit84
  • 27 postów
  • Dołączył: 01-05-2012
  • Skąd: PWL - FZI

Napisany 30 lipca 2012 - 19:27

pit84 według mnie Twoja skrzynia w środku się zmieliła. Uprzednie objawy poślizgu skrzyni i całkowita awaria podczas stall test'u świadczą o jej złej kondycji, a w zasadzie w tej chwili o całkowitej awarii.
Naprawa będzie nieopłacalna, bo wyniesie w okolicach 2000 - 5000zł.
Co do napraw też różne są opinie. Jak zakład poskłada na używanych częściach lub tanich zamiennikach to po drogim remoncie długo się skrzynią nie nacieszysz.

Zakup używki po małym i prawdziwym przebiegu to jedyne słuszne rozwiązanie w tej sytuacji. Zresztą pisaliśmy PW.


wiem o tym kolego ale dziwie sie ze mimo zlej kondycji az tyle wytrzymala...chcialbym wieziec co sie stalo zeby wiedziec na przyszlosc...na ta chwile auto jezdzi tylko do przodu i raczej ciezko rusza ale jak juz sie rozbuja to idzie...nie wazne jest ze skrzynia ma awarie...chcialbym wiedziec co sie stalo?znac przyczyne awarii.

#12 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2012 - 20:26

.chcialbym wiedziec co sie stalo?znac przyczyne awarii.


Jedź w takim razie do mechanika i niech zdejmie i rozbierze skrzynię, wtedy będziesz wiedział co sie stało.
Nie wiem na jaką odpowiedź czekasz :masakra:. Na odległość ktoś ma Ci powiedzieć co Ty tam narobiłeś, popsułeś skrzynię sam - taka odpowiedź Cię zadowala ;)

#13 OFFLINE   pit84

pit84
  • 27 postów
  • Dołączył: 01-05-2012
  • Skąd: PWL - FZI

Napisany 30 lipca 2012 - 20:49

to nie tak.czekam na konkretna odpowiedz co moglo sie stac...to lub tamto...i watpie zebym popsul skrzynie jesli nie katowalem autka i stalo to sie w trasie na prostym odcinku przy niskiej stalej predkosci 130 km/h...co nie ktorzy moze mieli podobne przypadki i byc moze doradza co sie stalo,przez co sie skrzynia popsula...widze ze jest duzo przypadkow awarii ASB i chcialbym sie dowiedziec co poszlo nie tak...a specjalnie rozbierac i nie remontowac z braku oplacalnosci to to jest gra nie warta tego...chcialbym sie dowiedziec co moglo sie popsuc zeby w przyszlosci wyeliminowac wszystkie mozliwe czynniki,zeby zadbac prawidlowo o skrzynie bo automat na pewno zostanie...

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipca 2012 - 04:46

to nie tak.czekam na konkretna odpowiedz co moglo sie stac..

proponuje zapytać kryształową kule, tyle ile jest cześci w środku tyle może być awari jednemu zetnie klin, drugiemu peknie pas, trzeci ukręci wałek,czwartemu coś wyjdzie bokiem niema dwóch takich samych awarii.

#15 OFFLINE   pit84

pit84
  • 27 postów
  • Dołączył: 01-05-2012
  • Skąd: PWL - FZI

Napisany 31 lipca 2012 - 06:18

...jednemu zetnie klin, drugiemu peknie pas, trzeci ukręci wałek,czwartemu coś wyjdzie bokiem niema dwóch takich samych awarii...


juz jestem zadowolony z "konkretnych" odpowiedzi :p