Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

WYMIANA ROZRUSZNIKA 2,0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Przemo76

Przemo76
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-02-2007
  • Skąd: Gryfice

Napisany 01 września 2007 - 07:12

Jak się do tego zabrać???:bad:
Kocham tą furmankę !!!

#2 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2007 - 16:45

Ja dopiero co wymienilem u siebie rozrusznik. Tylko ze u mnie jest 2.5 v6 i jedyny sposob na jego wyciagniecie to bylo podniesienie silnika i jego wyjecie. Moj mechanik przez 3h probowal wyjac go bez tego ale nie dal rady (lub moze jest jakis patent ktorego on nie znal). U mnie automat byl ok ale skonczyly sie szczotki. Wiem ze moj post nie wiele Ci da bo w 4 cylindrowce napewno da sie go w prostszy sposob wyciagnac :mrgreen: Sprcyzuj moze lepiej pytanie bo sama wymiana to wchodzisz pod kanal wsadzasz reke odkrecasz jak pamietam 3 sruby i wyciagasz go...

#3 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 03 września 2007 - 19:18

W x20xev wymian jest prosta ;) Zdejmujesz najpierw pasek wielorowkowy, pozniej sciagasz oslone na przewody (te korytko). Teraz odkrecasz koło pasowe chyba siedzi na 4 śrubach ( zaznacz sobie jak kolo jest ustawione wzgledem waly bo pozniej musisz zloczy tak asamo) Teraz odkrecasz obudowe rozrzadu (jest mocowana za 3 srubach) Teraz luzujesz napinacz i odkrecasz rolki prowadzace. Punkty masz na obudowie. 40-60 min zrobione. Pozdrawiam

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2007 - 19:39

W x20xev wymian jest prosta ;) Zdejmujesz najpierw pasek wielorowkowy, pozniej sciagasz oslone na przewody (te korytko). Teraz odkrecasz koło pasowe chyba siedzi na 4 śrubach ( zaznacz sobie jak kolo jest ustawione wzgledem waly bo pozniej musisz zloczy tak asamo) Teraz odkrecasz obudowe rozrzadu (jest mocowana za 3 srubach) Teraz luzujesz napinacz i odkrecasz rolki prowadzace. Punkty masz na obudowie. 40-60 min zrobione. Pozdrawiam

ale to chyba o rozrządzie kolego a nie rozruszniku

#5 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 03 września 2007 - 19:51

Hi Hi mój błąd ;) Zmeczenie :(

#6 OFFLINE   Jarek_dki

Jarek_dki
  • 9 postów
  • Dołączył: 06-06-2007
  • Skąd: Szczecin

Napisany 05 września 2007 - 12:21

Ja niedawno wymieniałem u siebie rozrusznik. Nie jest źle, wchodzisz w kanał, odkręcasz kabel zasilający, 2 śruby mocujące rozrusznik i na końcu przewód od automatu. Właśnie z tym miałem największy problem, bo tam nie ma miejsca na zwykłą 10-tkę oczkową, po prostu nie wchodzi. Całe szczęście, że była pod ręką szlifierka i opiłowałem klucz, tak, żeby wszedł na nakrętkę. No i to tyle, trochę ciasno, ale da się zrobić.
pozdrawiam

#7 OFFLINE   Przemo76

Przemo76
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-02-2007
  • Skąd: Gryfice

Napisany 09 września 2007 - 11:52

dzięki za wszystkie porady.Wjechałem na kanał.2 śruby od mocowania oraz 2 od przewodów i gotowe.Strach ma wielkie oczy :shock: Dzięki za wszystkie rady. Niech się kręcą kółeczka!!!
Kocham tą furmankę !!!

#8 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 11 listopada 2011 - 16:09

Witam! Podłącze się pod temat, trochę stary ale nie chce zakładac nowego.
Ma ktoś jakiś patent na odkręcenie tej śruby mocującej rozrusznik od strony skrzyni biegów? Dziś 2 godz sie z tym męczyłem i nie dałem rady:/ Strasznie tam ciasno od spodu, a od góry to chyba jest niemożliwe.

#9 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 11 listopada 2011 - 17:38

ja chyba robiłem nasadka (19?) do tego przegłub+ grzechotka (lub przedłużka dodatkowo)

#10 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 12 listopada 2011 - 00:27

ja chyba robiłem nasadka (19?) do tego przegłub+ grzechotka (lub przedłużka dodatkowo)


dokładnie. I bezproblemowo idzie odkręcić.

#11 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 12 listopada 2011 - 09:35

Dokładnie tymi samymi narzedziemi probowalem, niestety śruba nia drgnąła;/ Nie pomogło ani WD40 ani obstukanie śruby młotkiem. Chyba będę musiał poprosić o pomoc kogoś z większą siłą odemnie.
Kolejne pytanie: Jak to jest z tymi przewodami do rozrusznika? Musze je koniecznie odkręcić na początku? Bo dopóki rozrusznik jest na miejscu cieżko jest się do nich dostać, mogę najpierw sobie odkręcić rozrusznik i spuścic go na dół i wtedy odkręcić przewody? Są na tyle długie?

#12 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 12 listopada 2011 - 14:40

Dokładnie tymi samymi narzedziemi probowalem, niestety śruba nia drgnąła;/ Nie pomogło ani WD40 ani obstukanie śruby młotkiem. Chyba będę musiał poprosić o pomoc kogoś z większą siłą odemnie.
Kolejne pytanie: Jak to jest z tymi przewodami do rozrusznika? Musze je koniecznie odkręcić na początku? Bo dopóki rozrusznik jest na miejscu cieżko jest się do nich dostać, mogę najpierw sobie odkręcić rozrusznik i spuścic go na dół i wtedy odkręcić przewody? Są na tyle długie?


Na początku to wymontuj akumulator. No chyba, ze lubisz efekty specjalne ;) No lepiej odłączyć te kable od razu, ale z tego co pamiętam, to później też da radę to zrobić. Kawałek go sobie opuścisz i będzie lepsze dojście.
co do śruby, to musiała się nieźle zapiec.