Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wyciek zielonego płynu pod autem 2,5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 08:28

Jak w temacie.
Sprawa dotyczy wycieku zielonego płynu. Podejrzewam że to z kompresora klimatyzacji do Omegi 2,5 DTI

Problem w autku polega na tym że:
- po uruchomieniu silnika słychać głośne piski ( jak by coś tarło) po paru minutach jest już cisza. Ale hałas jest dokuczliwy za każdym uruchomieniem samochodu.
- pasek klimatyzacji jest umazany czymś zielonym
- podczas postoju patrząc z przodu auta pod spodem na wysokości sprężarki klimatyzacji kapie coś zielonego
- i co najdziwniejsze... jest tak już 2-3 tygodnie i klima nadal chłodzi


Co prawda mam też zielony płyn w układzie chłodzenia ale po sprawdzeniu tego czegoś zielonego okazuje się że jest to mocno oleiste. I nie smakuje słodkawo :( raczej kwaskowato...

Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem to proszę o wypowiedzi.
Interesuje mnie również Nazwa i oznaczenie Kompresora jaki powinien być.

Jeśli macie inne pomysły to proszę o wypowiedzi.

p.s jeśli ktoś będzie chciał napisać cokolwiek co mogło by w najmniejszym stopniu sugerować ofertę kupna-sprzedaży to proszę na priv aby wątek nie poleciał do kosza.

#2 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2012 - 08:31

- i co najdziwniejsze... jest tak już 2-3 tygodnie i klima nadal chłodzi

Możesz odessać u klimiarzy to co pozostało bo za chwilę się skończy i już klimy nie włączysz. Będzie taniej przy ponownym napełnianiu.

#3 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 08:33

Tylko pytanie co siadło??
Bo plamy jakie zostawiam nie są małe a w układzie czynnika wchodzi 950 gr.

No i nadal zostaje kwestia samego kompresora jaki tam jest fabrycznie.
Nie mam kanału aby wejść i zobaczyć :(

#4 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 09 lipca 2012 - 09:40

A nie zastanawiales sie ze moze walek od pompy wody szlag trafia? Tzn lozysko w niej gdzie przychodzi wisco i wentylator? Przy takim wycieku czynnika z ukladu klimatyzacji juz dawno by nie dziala. Sprawdz ta pompe skoro twierdzisz ze pasek jest brudny, bo moze kapac wlasnie z niej.

#5 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 09:51

Nie zastanawiałem się.
Patrzyłem na płyn jaki kapie.
Jest to bardzo oleiste. Na rozgrzanym silniku na trasie nie jest gorące a jedynie lekko ciepłe.

Pomyślałem że gdyby był to płyn chłodzący to było by to gorące, słodkawe ( glikol) i ubywało by mi płynu z układu.
A tego raczej nie obserwuję


2012.07.09 g 11:17 po oświetleniu spodu lampą UV widać że to co wycieka to jaskrawo świeci.
Więc chyba jednak coś z klimą. Bo nie podejrzewam aby płyn w wyrównawczym też świecił

#6 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 09 lipca 2012 - 10:48

A olej z Visco?

#7 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 11:20

A olej z Visco?


Sprawdzę jak tylko wyjdę z pracy. I dam znać :)

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 13:35

tu masz typ kompresora http://forum.omegakl...475&postcount=2
jak świeci na zielono to na 100% czynnik, olej z visco raczej nie bo wszystko by było ochlapane bo to się kręci, mam ten sam problem ale nie mam czasu się za to zabrać, mam drugi kompresor i w wolnej chwili go rozbiorę i poskładam na nowo na nowych gratach i wtedy tylko włożę do auta, a jak wygląda Twój napinacz od klimy ja podejrzewam że ten dziad ze względu na wyrobienie jest przekoszony i pasek po rolce ślizga się bokiem stąd ten pisk

#9 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 18:10

Napinacz powinien być O.K
W zeszłym roku wymieniłem cały.

A więc...

A olej z Visco?



Po wyjściu z pracy zerknąłem do zbiorniczka z olejem. Stan jest O.K :)


Natomiast...

A nie zastanawiales sie ze moze walek od pompy wody szlag trafia? Tzn lozysko w niej gdzie przychodzi wisco i wentylator? Przy takim wycieku czynnika z ukladu klimatyzacji juz dawno by nie dziala. Sprawdz ta pompe skoro twierdzisz ze pasek jest brudny, bo moze kapac wlasnie z niej.


Wracając autem z pracy do domu nagle temperatura skoczyła z 90 na 98-100
Na kompie komunikat o braku płynu w układzie :(
Awaryjne... I lukam na zbiorniczek. A tam pustynia.
Dolałem do zbiorniczka płyn jaki miałem w bagażniku i do mechanika.
Poświecił lampą i okazuje się że świeci i sprężarka klimatyzacji i pompa wody.

Auto zostało w warsztacie. Pompę wody miałem nową więc dałem mechanikowi na wymianę.
Jeśli okaże się że również kompresor poleciał to będzie chyba kumulacja... :)

Tak czy owak dam znać jutro co było i jak zakończyła się ta przygoda.
Dziękuję koledzy za podpowiedzi gdyż w pewnym stopniu pomogły zdiagnozować problem.

#10 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2012 - 07:42

Temat załatwiony.

Okazało się że wymiana pompy Wody pomogła.
Jak na razie zrobiłem 150 km i ani nic nie piszczy, ani nie ubywa płyn.

Dziękuję za podpowiedzi.