

2.5TD gaśnie "na luzie"
#1
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2007 - 23:01
Ulotke dostałem juz pare miesięcy temu od jednego kolegi, jak spotkaliśmy się koło supermarketu.
Obecna Omega B jest już moją 4-tą :razz: , teraz jest to rok 1998, silnik 2.5 TD manualna skrzynia, kombi , przebieg 230 tys.km ( raczej autentyczny )
A teraz moj problem z tym autkiem:
Silnik gaśnie przy wyrzuceniu "na luz" , lub jak dojezdzam do skrzyzowania i redukuje bieg ( np z 3 wciskam sprzeglo, i zanim wlacze 2 , to silnik gaśnie )
Gaśnięcie nie zawsze występuje, nie mam pojecia od czego to zalezy, nieraz gaśnie co chwile, a czasem caly dzień przejeżdze i nie zgasnie ani razu.
Z moich obserwacji wynika że gaśnie najczęsciej jak jade bez gazu, i wrzucam luz i wtedy gaśnie.
Jak jade i przy wrzuceniu na luz na początku lekko przytrzymam gaz, to nie zgaśnie.
Obroty na biegu jałowym ma ok 700
Aha jak zgaśnie i nie zdąże go odpalić "z biegu" to musze dluuugo krecic rozrusznikiem zeby załapał.
I odnośnie zapalania z biegu: czy ten silnik ma pasek rozrządu czy łańcuch ?
Autko rano zapala bez problemu odrazu , pozniej jak jest ciepły już gorzej trzeba troche pokręcić. Paliwa mam zawsze ponad 20 L
Może ktoś miał taki przypadek, albo wie co może być przyczyną ??
Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie i informacje.
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 06:14
#3
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 08:09
Pompe mozna sprawdzic prowizorycznie na szybko napisałes jak samochod jest ciepły to cięzko pali to polej głowiczke chłodna woda zeby ja ostudzic a nastepnie zapal jak zapali bez problemu to masz diagnoze ja miałem podobny problem z paleniem na ciepłym silniku ale umnie jest walnieta pompa paliwa jak mam paliwa kolo 20 l to ciężko pali a jak zaleje na maxa to pali bez problemu mówie cały czas o ciepłym silniku bo wtedy pompa wtryskowa bezposrednio ciagnie paliwo z baku a jak ma mniej to pomaga jej pompa paliwa
Tyle moge podpowiedziec napisz potem co było z twoja omesia
Pozdro i powodzenia
#4
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 16:42
Czy ta głowiczka moze tez miec cos wspólnego z tym że autko mi gaśnie jak go na luz wyrzuce ?
#5
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 16:59
Czy ta głowiczka moze tez miec cos wspólnego z tym że autko mi gaśnie jak go na luz wyrzuce ?
Bardzo prawdopodobne.
Możesz mieć również syf w filtrze paliwa który zatyka pompe.
Pompa jest po prawej stronie silnika ( patrząc od przodu ) pod kolektorem dolotowym.

Pozdro.
#6
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 17:30
A co do filtra paliwa to jest on gdzies pod autem przy zbiorniku czy tez gdzies pod maska ?
Chętnie bym go i tak profilaktycznie wymienił, bo jak niedawno zobaczyłem filtr powietrza, to dziwie się że to jeździło :razz:
#7
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 17:35
Taka metalowe puszka. U mnie jest niebieska.
Pozdro.
#8
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2007 - 15:43
Mając chwile czasu zczytałem błedy z komputera.
Pokazało mi błąd:
19 - czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał - gdzie znajduje się ten czujnik i jak go wymienic ?
92- cos o tempomacie, którego w moim aucie nie ma więc chyba ok
96-zawór recyrkulacji spalin Y18 - i to samo pytanie, gdzie on się znajduje i czy łatwo jest go wymienić ?
Czy któryś z tych błędów może mieć wpływ na to że samochód nieraz gaśnie przy wyrzucaniu na luz ?
Co do odpalania na ciepły to poczytałem jeszcze na forum rózne tematy i znalazłem że po dolaniu OR do zbiornika, autko podobno lepjej zapala. Tak zrobiłem , na ok 20 L ON dolałem 5L OR ( czyli mieszanka ok 20 % OR , 80 % ON ) i autko duzo lepjej zapala na ciepłym silniku.
#9
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2007 - 16:32
Tak to jest wyjście,ale nie rozwiązuje problemu,po dolaniu OR wzrosło ciśnienie w pompie i dlatego lepiej zapala,ale prawdopodobnie niedługo się rozszczelni i tak czy owak trzeba ją będzie regenerować.Tak zrobiłem , na ok 20 L ON dolałem 5L OR ( czyli mieszanka ok 20 % OR , 80 % ON ) i autko duzo lepjej zapala na ciepłym silniku.
#10
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2007 - 17:41
Przy ewentualnym rozszczelnieniu pompy będę to jakoś widział, że się rozszczelniła ?
Po dolaniu OR mimo że to stosunkowo niewielki procent, to już czuć w spalinach spalniem zwyklego oleju, niezbyt to przyjemne, i na zimnym silniku troszke zaczął kopcić na jasno niebiesko, później juz ok.
Czy któryś z tych błędów 19 lub 96 może mieć wpływ na gaśnięcie auta ?
W czasie jazdy przy przyspieszaniu wszystko jest ok, moc ma dobrą, nic nie szarpie.
#11
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2007 - 18:38
Zawór EGR nie,ale czujnik prędkości obrotowej- to całkiem prawdopodobne.Czy któryś z tych błędów 19 lub 96 może mieć wpływ na gaśnięcie auta ?
Ja radził bym Ci jechać na porządną diagnostykę i nie wymieniać nic na pałę.
#12
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2007 - 20:39
Technika prób i błędów nie jest tak dobra jak pożądna diagnostyka silnika.
#13
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2007 - 21:29
Technika prób i błędów nie jest tak dobra jak pożądna diagnostyka silnika.
Amen
#14
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2007 - 23:44
Mam bardzo podobny problem jak kolega cichy. Tylko że u mnie jak jadę do 1,5 tys obrotów i zmiana biegu to się nic nie dzieje, jak zmieniam bieg przy dwóch tysiącach i wyżej to się dzieje następująco:
- 1 ruszam sprzęgło
- zapala się pomarańczowa kontrolka od elektryki silnika chyba - jak puszczę sprzęgło w tym momencie to już nie pojadę bo tak jakby silnik zdechł
- wciskam sprzęgło jeszcze raz - silnik zaczyna pracować ( i lampka gaśnie)
- puszczam sprzęgło i jadę dalej
I tak się dzieję za każdym razem jak jest zimny i jak mu się mocnej przyciśnie
Znajomy mechanik męczy już 4 dzień całą elektrykę i przywrócił wszystko dokładnie tak jak jest w schematach - powymieniał uszkodzone czujniki i nic.
Dzisiaj jadę odebrać omcię od niego to jeszcze raz mu powiem żebyśmy do kompa ją podpieli to dopiszę jakie błędy tam dokładnie mam.
Jeżeli ktoś ma jakiś patent na rozwiązanie tego problemu to proszę o pomoc....
#15
OFFLINE
Napisany 01 września 2007 - 08:26
Witamy nowego kolegę :bigok: Patent na to masz opisany powyżej,a także w wielu innych wątkach na ten temat,ponad to zachęcam do użycia tego narzędzia :szukaj2:Jeżeli ktoś ma jakiś patent na rozwiązanie tego problemu to proszę o pomoc....
Dlatego ponownie powtórzę dokładna i fachowa diagnoza,wykaz błędów i ich poprawna interpretacja

#16
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2010 - 20:54

#17
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2017 - 20:41
mam problem jak kolega "_cichy_" Auto gaśnie prze zejściu z obrotów, na ciepłym długo kręci i szarpie przy delikatnym przyśpieszaniu. tylko u siebie wymieniłem cały silnik z osprzętem i w dawcy nie było problemu a u biorcy tak jak z poprzednim silnikiem. Więc silnik i pompę i wszystkie czujniki przykręcone do silnika można wykluczyć.