Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Co odpowiada za prostowanie kierownicy do położenia zero


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lipca 2012 - 11:20

Jak w temacie. Jaki mechanizm powoduje, że puszczona kierownica po wykonaniu skrętu sama wraca do pozycji zero ?

Mam ciągle problem ze ściąganiem auta w prawo.
Wymieniłem całą zawiechę z przodu: wahacze, końcówki, drążek środkowy, wspornik drążka środkowego. Zrobiłem także zbieżność i całą geometrię.
Testowałem na różnych oponach i rozmiarach opon: 215/55/16, 235/45/17. Przed zrobieniem zawiechy miałem to samo na oponach: 195/65/15, 225/55/16, 205/50/17 czy 235/45/17. Cały casz ściąga mi w prawo :masakra:
W sumie to na to od dawna ale zawzse myśłałem, że jest to w powodu jakiejś cześci w zawieczeniu, teraz mam wszsytko nowe i nadal to samo :(

Zauważyłem, że jak po skręcie w lewo odprowadzę kierownicę ręką, płynnie do położenia zero i puszcze ją to auto jedzie prosto. Trwa to do czasu, aż najade na mała nierówność na asfalcie i wtedy czuć od razu, że zaczyna skręcać.
Z kolei jak po skręcie w lewo odbijam kierownicę do pewnego punktu i puszczę ją nim jeszcze dojdzie do punktu zero to przeskakuje ona ten punkt i skręca się lekko w prawo, dosłownie ciut. Wtedy auto od razu zaczyna ściągać w prawo.

Jak robię taki manewr po skręcie w prawo to kierownica nie przeskakuje na skręt w lewo, lecz zatrzymuje się na punkcie zero lub jeszcze przed nim (czyli na lekkie skręcenie w prawo).

Proszę pomóżcie bo już nie wiem co robić.

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2012 - 11:24

Jaki mechanizm powoduje, że puszczona kierownica po wykonaniu skrętu sama wraca do pozycji zero ?

Konstrukcja ukladu i geometria zawieszenia.

Zauważyłem, że jak po skręcie w lewo odprowadzę kierownicę ręką, płynnie do położenia zero i puszcze ją to auto jedzie prosto. Trwa to do czasu, aż najade na mała nierówność na asfalcie i wtedy czuć od razu, że zaczyna skręcać.
Z kolei jak po skręcie w lewo odbijam kierownicę do pewnego punktu i puszczę ją nim jeszcze dojdzie do punktu zero to przeskakuje ona ten punkt i skręca się lekko w prawo, dosłownie ciut. Wtedy auto od razu zaczyna ściągać w prawo.

Jak robię taki manewr po skręcie w prawo to kierownica nie przeskakuje na skręt w lewo, lecz zatrzymuje się na punkcie zero lub jeszcze przed nim (czyli na lekkie skręcenie w prawo).

Typowy objaw zacierajacego sie lozyska Mcphersona.

#3 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 13 grudnia 2012 - 12:23

Podepnę się pod temat.
Po wymianie drążka środkowego i tulei wspornika kiera nie odpija do końca. Jest tak, że jak skręcam krzyżówce w prawo to potem ściąga w prawo a jak w lewo to w lewo. Co to może być? Czy jest aż tak sztywno że musi to się rozruszać?

#4 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 grudnia 2012 - 12:41

Tuleja musi być skręcona na sztywno, powrót wspomaga dodatkowo sprężystość gumy. Reszta info w poście poniżej.

#5 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2012 - 22:40

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

#6 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2012 - 00:19

Jak w temacie. Jaki mechanizm powoduje, że puszczona kierownica po wykonaniu skrętu sama wraca do pozycji zero ?


Jechałeś kiedyś rowerem, jak puścisz kierownicę to rower jedzie prosto:)

#7 OFFLINE   wimar

wimar
  • 10 postów
  • Dołączył: 19-07-2012

Napisany 14 grudnia 2012 - 10:45

potwierdzam radę wars1977, głównie kąty wyprzedzenia na sworzniach zwrotnic.

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2012 - 13:38

kąty wyprzedzenia na sworzniach zwrotnic

Ktore w omie nie maja regulacji...

#9 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 14 grudnia 2012 - 16:00

Ktore w omie nie maja regulacji...


Z czego prosty wniosek...




DZWONEK ! ;-) Sprawdź całą geometrię pojazdu ! Przede wszystkim punkty bazowe !

#10 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 14 grudnia 2012 - 20:44

wlasnie geometria zrobiona i tak sie dzieje. Pewnie to lozyska na mcpersonach chociaz dziwne ze jak luzy byly wielkie to prosto jechal odrazu