Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega 2.2 dti dymi i szarpie na zimnym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   _Mateo_

_Mateo_

    matteo

  • 4 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 23 czerwca 2012 - 14:09

Witam mam taki problem z moja oma na zimnym silniku po chwili zaczyna szarpac silnikiem i kopci na bialo-niebiesko czasami zapala sie czek i niema mocy jak chyci lekka temperature wystarczy 1 min i jest wszysko ok, bledu niepokazyje podlaczalem pod techa kolektor ssacy czyszczony egr rowniez z gory dziekuje za jakies wskazowki

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 czerwca 2012 - 17:14

jesli CE sie swieci to blad musi byc




 


#3 OFFLINE   _Mateo_

_Mateo_

    matteo

  • 4 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 23 czerwca 2012 - 19:21

wlasnie problem w tym ze niema a check na komputerze swieci

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2012 - 22:20

wlasnie problem w tym ze niema a check na komputerze swieci


"check na komputerze oznacza" brak płynu w spryskiwaczu albo mały stan oleju itp, a nie błąd silnika

#5 OFFLINE   Keyboard2005

Keyboard2005

    Nieruchomości Targóewk

  • 311 postów
  • Dołączył: 11-12-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2012 - 21:40

na zimnym silniku po chwili zaczyna szarpac silnikiem i kopci na bialo-niebiesko i niema mocy jak chyci lekka temperature wystarczy 1 min i jest wszysko ok


Ja miałem podobnie z tym że w zimie. Po prostu świece były już do d**y.
Może u Ciebie jest tak samo.

#6 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 czerwca 2012 - 08:38

Teraz jest lato i świece nie mają nic do tego bo nie grzeją.Może zapowietrza się i nie ma na początku wystarczającej ilości paliwa.

#7 OFFLINE   _Mateo_

_Mateo_

    matteo

  • 4 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 25 czerwca 2012 - 19:12

gdyby sie zapowietrzal to wydaje mi sie ze bylby problem z odpalaniem a palo od szczala, zawiozlem do mechanika zobaczymy co wykombinuje dam znac co i jak moze komus sie przyda jezeli cos wymysla??

#8 OFFLINE   stanley2008

stanley2008
  • 3 postów
  • Dołączył: 22-07-2012

Napisany 22 lipca 2012 - 14:29

Witam kolego widzę ze miałeś taki sam problem co i ja, zapewne juz naprawiłeś i wiesz co było przyczyną jak byś mógł pomóc koledze to był bym wdzięczny ponieważ mam ten sam problem jest zimny nie mam mocy i kopci mi na biało rozgrzeje się i jest wszystko ok.

#9 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 sierpnia 2012 - 13:38

...witam, podłączę się pod temat, zmieniłem omegę na DTI, i zaczynają się problemy, a mianowicie, podczas ruszania na zimnym silniku, nie zależnie jak puszczę sprzęgło, ile dam gazu, szarpie całą budą, czasami mniej, czasami więcej wyczuwalnie...tylko podczas ruszania, bo na 2-ce nic, 3-ce itd. nic nie szarpie...natomiast jak silnik nabierze temperatury, ten objaw zanika...silnik ma moc, nie kopci, odpala ok, pozdr!

#10 OFFLINE   tulpen

tulpen

    Siedzę na koniu

  • 31 postów
  • Dołączył: 06-12-2009

Napisany 30 września 2012 - 17:39

Cześć
Dowiedziałeś się może co to było? Mam identyczne objawy i wybieram się do mechanika ale fajne było by wiedzieć jakie mam "możliwości: :)

#11 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 października 2012 - 20:49

...niestety nie, ale zauważyłem że jak auto pochodzi 10, 15 min.zanim ruszę, to te objawy zanikają :/

#12 OFFLINE   tulpen

tulpen

    Siedzę na koniu

  • 31 postów
  • Dołączył: 06-12-2009

Napisany 15 października 2012 - 18:01

Ja byłem i okazało się ze wtrysk był padniety, tak mi powiedział mechanik. Wymienił i jest ok. Nie zaglądałem ale działa

#13 OFFLINE   Podróżnik

Podróżnik
  • 28 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Puławy

Napisany 24 października 2012 - 11:31

Koledzy przeszukałem posty z błędami, które mi wywala i nie znalazłem podobnego problemu co mi się pojawił (błędy tak). A mianowicie silnik pali lux, na zimnym chodzi idealnie po rozgrzaniu 91 C na Techu na wolnych obrotach chodzi normalnie natomiast dodając gazu zaczyna szarpać, trochę dymi i nawet zgaśnie. Początkowo wywaliło 1220 i odczyt wadliwe działanie układu krytycznego, później doszedł 1345 i P 0400 z tym samym opisem. W trakcie odczytu danych pracującego silnika mechanik stwierdził ze wszystko jest OK i nie wie gdzie może tkwić przyczyna. Dziwi go że na zimnym pracuje normalnie. W ubiegłym roku miałem 1345 wówczas padł czujnik położenia wałka w pompie. Po wymianie do dzisiaj chodziła git.

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 października 2012 - 20:33

Koledzy przeszukałem posty z błędami, które mi wywala i nie znalazłem podobnego problemu co mi się pojawił (błędy tak). A mianowicie silnik pali lux, na zimnym chodzi idealnie po rozgrzaniu 91 C na Techu na wolnych obrotach chodzi normalnie natomiast dodając gazu zaczyna szarpać, trochę dymi i nawet zgaśnie. Początkowo wywaliło 1220 i odczyt wadliwe działanie układu krytycznego, później doszedł 1345 i P 0400 z tym samym opisem. W trakcie odczytu danych pracującego silnika mechanik stwierdził ze wszystko jest OK i nie wie gdzie może tkwić przyczyna. Dziwi go że na zimnym pracuje normalnie. W ubiegłym roku miałem 1345 wówczas padł czujnik położenia wałka w pompie. Po wymianie do dzisiaj chodziła git.


p1220 to przestawiacz kata wtrysku - czyli pompa mowi papa- zatarta mechanicznie




 


#15 OFFLINE   Podróżnik

Podróżnik
  • 28 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Puławy

Napisany 24 października 2012 - 21:38

Dzięki Beast zagadka rozwiązana bo w trakcie sprawdzania na Techu wszystkie odczyty były dobre. Nie powiem że rozwiązanie to ucieszyło mnie. Dziwi mnie tylko że dzieje się to na ciepłym silniku a nie cały czas. Wymieniłem jeszcze dzisiaj filtr paliwa i sytuacja trochę się polepszyła. Ale widzę że tak czy inaczej skończy się wizytą u pompiarza.

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 października 2012 - 22:45

jesli nie masz daleko do lublina to zglos sie do Wojtka z Dieseltechnika. robilem u nich dziesiatki pomp i moge smialo polecic




 


#17 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 października 2012 - 23:18

jesli nie masz daleko do lublina to zglos sie do Wojtka z Dieseltechnika. robilem u nich dziesiatki pomp i moge smialo polecic


potwierdzam, sam nawiązałem z nimi kontakt, są profesjonalistami, i doradzą jak trzeba, kolega beast dzięki za namiary na nich:)

#18 OFFLINE   alek063

alek063
  • 24 postów
  • Dołączył: 20-08-2012

Napisany 27 października 2012 - 12:46

koledzy moja omcia po odpaleniu kopci na siwo a z pod maski słychać jakby stukot zaworu dzieje się tak po naprawie regenerowałem wtryski bo lały i wymieniłem szczotki w rozruszniku o co tu chodzi ??

#19 OFFLINE   rafcio667

rafcio667
  • 1 postów
  • Dołączył: 22-10-2014

Napisany 22 października 2014 - 17:47

witam mam problem tego typu zostawiam omegę na noc w garażu w temperaturze około 21 stopni a rano biało niebieski dym szarpię po upływie 20 sek. wszytko znika i cały dzien mam spokój co to może być pompa ? sterownik ?

#20 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 października 2014 - 07:20

U mnie w 2.0 dti te same objawy to była pompa. Błędów żadnych nie było, ale po regeneracji jak ręką odjął. No i jakbyś miał ochotę na tanie regenerowanie to poczytaj mój wątek:
http://forum.omegakl...ead.php?t=92451