

[OB & OBFL] Szarpie i brak mocy na LPG przy dodaniu gazu
#1
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 20:44
Mam taki problem z Omegą i tylko na LPG. Mianowicie silnik na wolnych obrotach pracuje bardzo ładnie i równo zarówno na PB jak i LPG. Podczas szybszej jazdy, ogólnie ujmując pod obciążeniem na PB bez problemów, jest moc i wszystko cały. Problem pojawia się przy LPG. Po przekroczeniu 60-70 km/h silnik zaczyna drżeć tak jakby brakowało mu gazu. Czasem potrafi też przełączyć się na benzynę ale to jak już się da dobrze ognia. wygląda jakby nie miał mocy, bardzo tępo reaguje na dodawanie gazu.
Co ciekawe jadąc np w korku tak powoli czasem przyspieszając do 50 km/h daje się na tym gazie jechać bez problemów. Gorzej jakby chcieć ratowanie przyspieszyć to też objaw drżenia i braku mocy.
Aha i zdecydowanie gorzej jest jak się silnik nadzieje porządnie, to wtedy objawy są znacznie mocniej odczuwalne.
Byłem u gazownika ale poddał się. Co ciekawe nie ma żadnych błędów zarówno w kopie LPG jak i Omegi
Dla świętego spokoju wymienione zostały filtry i zestaw naprawczy w reduktorze? Instalacja ustawiona i wyregulowana wg kompa działa super.
Myślę o wymianie świec i kabli WN chociaż mają nieduży przebieg.
Może macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?
#2
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 21:02
sprawdź czy masz wystarczająco dużo płynu w układzie.
jeśli to nie pomoże, warto sprawdzić przewody od gazu, w sensie dopływ płynu i gazu do parownika. warto też obczaić zawór w butli gazowej.
#3
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 21:47

Ciśnienie gazu na reduktorze też sprawdzone. Przed czyszczeniem i wymianą zestawu naprawczego ciśnienie spadało na reduktorze ale po tych zabiegach i regulacji już było ok.
Niestety wpływu na opisane objawy to nie miało.
#4
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 21:52
#5
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 22:33
Nie ma żadnych anomalii oraz błędów w odczytach zarówno LPG jak i PB.
#6
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 22:51
#7
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 23:23
Co do ciśnienia to dokładnie nie pamiętam ale coś mi sie kojarzy że z 1 a 1,2 spadało do 0,6
Najchętniej to sam bym sobie podpiął kompa ale nie bardzo wiem jaki interfejs kupić i jaki soft do tego.
Co do pracownika, to teoretycznie był sprawdzany że jest ok No ale może powinienem pojechać z tym do jeszcze jednego gazownika. Trochę mi się to. Ie uśmiecha bo za każdą wizytę muszę płacić pomimo, że goście nie potrafią zdiagnozować problemu na sto procent.
W każdym razie ze swojej strony w weekend wymienię świece i przewody wyczyszczę. Zobaczymy jaki będzie efekt. A co do pracownika to chyba wymienić tez mógłbym sam ale nie wiem na jaki i gdzie to to kupić i za ile.
Od ostatniej wizyty jeszcze nie przerzucil się sam z gazu na PB, ale objawy drżenia i braku mocy są dalej i faktycznie na rozgrzanym silniku jest gorzej.
#8
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 23:34
0.6 Bar jest dużo za niskie, powinieneś mieć ok 1.15 i tak powinno trzymać, z delikatnymi odchyłami podczas obciążenia. Wymiana przewodów i świec nic nie da, bo to nie ich wina. Zmień gaziarza, niech ktoś inny dochodzi co jest. Jeśli podciśnienie parownika masz podłączone w dolot i to nigdzie nie puszcza, to wina parownika będzie. Najlepiej, jakby Ci gaziarz podmienił na inny parownik i sprawdził, czy problem nadal występuje.
#9
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2012 - 19:58

#10
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2012 - 21:36
#11
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2012 - 23:05
Stwierdził że trzeba wymienić świece i przewody WN bo według niego auto wygląda jakby pod obciążeniem nie paliło na wszystkich cylindrach.
Chętnie bym pojechał do innego gazownika ale byłem w Warszawie u dwóch i jeden się wykręcił tym że nie ma softu odpowiedniego a drugi zrobił to co na wstępie.
Fakt jest taki że po tym zabiegu już nie przełącza się na benzynę ale dalej na wyższych obrotach muli szczególnie po rozgrzaniu.
Dla świętego spokoju wymienię świece najpierw i wyczyszczę przewody WN. No bo to mogę zrobić samemu.
#12
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2012 - 00:11
#13
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2012 - 13:26

#14
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2012 - 21:37
#15
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2012 - 15:25
A ja koledze bym jeszcze zaproponował sprawdzenie masy na silniku. Oczywiście może to nie być to ale zasadniczo to nic nie kosztuje a może coś się poprawi.
W mojej poprzedniej Omedze jak auto się dogrzało silnik gubił masę jedynym objawem na LPG było straszne zmulenie auta. Wprawdzie była to instalacja 2 gen więc tutaj poprzez leciutki zanik masy lamba pokazywała błędne odczyty i zalewało go gazem ale oczywiście ani gościu z warsztatu ani 2 gazowników nie potrafiło się połapać o co chodzi, oczywiście podpinali komputery itp., wymieniałem reduktor, sondę itp. A wystarczyło jeden kabelek do silnika zapiąć.
W mojej nowej omedze zaś masa na silnik nie miała dobrego styku i świrował mi zapłon przełączał się na benzyne itp.
#16
OFFLINE
Napisany 17 października 2012 - 18:53
przeniosłem w istniejący wątek ,;kocyk
#17
OFFLINE
Napisany 17 października 2012 - 19:07
#18
OFFLINE
Napisany 17 października 2012 - 19:35
#19
OFFLINE
Napisany 17 października 2012 - 20:34
Co nie znaczy zupełnie nicinstalacja była regulowana w autoryzowanym serwisie

#20
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2013 - 19:53
Instalacja:
Sterownik Diego
Parownik Zavoli
Wtryskiwacze Zavoli PAN
Samochód Opel Omega 2.5 v6
Pozdrawiam