Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2,5 V6(pb + lpg), nierówna praca i brak mocy ale tylko na benzynie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marian602

marian602
  • 14 postów
  • Dołączył: 28-07-2009

Napisany 19 czerwca 2012 - 13:57

Witam

Moja dotychczas niezawodna omega (2,5 V6 pb + lpg- sekwencja) nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów przestała prawidłowo pracować na benzynie (odpala od dotknięcia ale po odpaleniu wrażenie jakby paliła na 5 cylindrów, brak mocy zamulenie), zużycie paliwa na midzie – od 1,8 do 2,0 l/h na jałowym i bardzo duże w czasie próby jazdy (przed awarią 1,0 do 1,2 na jałowym) . Ponieważ mam interfejs i OS podłączyłem i zarejestrowany tylko jeden błąd nr 135 (za niskie napięcie lampki kontrolnej) , podczas pracy na benzynie sonda lambda cylindrów 1,3,5 „leży” – zamiast sinusoidy płaski wykres tak na ~125 mV (bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły), sonda cylindrów 2,4,6 pracuje normalnie. Obie sondy wymienione 2 tygodnie temu na nowe uniwersalne 3 przewodowe Boscha ( stare padły).

Wymieniłem również:
1. wtryskiwacze (używane w dobrym stanie)
2. przewody WN – nowe
3. świece – nowe
4. przepływomierz (używka)
5. czujnik położenia wału (EPS)
6. czujnik położenia wałka rozrządu

i żadnych zmian, na benzynie silnik nie pracuje normalnie.

Sprawdziłem również ciśnienie na listwie wtryskiwaczy (3,6 bar), okablowanie wtryskiwaczy, cewkę (oryginał Bosch), masy do silnika i ecu, szczelność wszystkich połączeń na dolocie, szczelność zaworu powietrza dodatkowego przy „odkurzaczu”, kilka razy resetowałem mapy benzyny i zero rezultatów.
Silnik nie bierze nadmiernie oleju (300 gram dolałem od października zeszłego roku), płyn chłodniczy czyściuteńki, nie grzeje się ponad 95 stopni, EGR zaślepiony, pokrywy zaworów uszczelnione.

Po przełączeniu na gaz (sekwencja ) silnik pracuje równiuteńko, ma moc i dynamikę (spalanie gazu w normie, instalacja gazowa wyregulowana), a obie sondy pracują prawidłowo.
Przeszukiwałem już forum ale podobnego przypadku jak mój nie znalazłem, poradźcie coś koledzy bo już brakuje mi pomysłów co dalej.

#2 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 19 czerwca 2012 - 14:04

Witam

Moja dotychczas niezawodna omega (2,5 V6 pb + lpg- sekwencja) nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów przestała prawidłowo pracować na benzynie (odpala od dotknięcia ale po odpaleniu wrażenie jakby paliła na 5 cylindrów, brak mocy zamulenie), zużycie paliwa na midzie – od 1,8 do 2,0 l/h na jałowym i bardzo duże w czasie próby jazdy (przed awarią 1,0 do 1,2 na jałowym) . Ponieważ mam interfejs i OS podłączyłem i zarejestrowany tylko jeden błąd nr 135 (za niskie napięcie lampki kontrolnej) , podczas pracy na benzynie sonda lambda cylindrów 1,3,5 „leży” – zamiast sinusoidy płaski wykres tak na ~125 mV (bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły), sonda cylindrów 2,4,6 pracuje normalnie. Obie sondy wymienione 2 tygodnie temu na nowe uniwersalne 3 przewodowe Boscha ( stare padły).

Wymieniłem również:
1. wtryskiwacze (używane w dobrym stanie)
2. przewody WN – nowe
3. świece – nowe
4. przepływomierz (używka)
5. czujnik położenia wału (EPS)
6. czujnik położenia wałka rozrządu

i żadnych zmian, na benzynie silnik nie pracuje normalnie.

Sprawdziłem również ciśnienie na listwie wtryskiwaczy (3,6 bar), okablowanie wtryskiwaczy, cewkę (oryginał Bosch), masy do silnika i ecu, szczelność wszystkich połączeń na dolocie, szczelność zaworu powietrza dodatkowego przy „odkurzaczu”, kilka razy resetowałem mapy benzyny i zero rezultatów.
Silnik nie bierze nadmiernie oleju (300 gram dolałem od października zeszłego roku), płyn chłodniczy czyściuteńki, nie grzeje się ponad 95 stopni, EGR zaślepiony, pokrywy zaworów uszczelnione.

Po przełączeniu na gaz (sekwencja ) silnik pracuje równiuteńko, ma moc i dynamikę (spalanie gazu w normie, instalacja gazowa wyregulowana), a obie sondy pracują prawidłowo.
Przeszukiwałem już forum ale podobnego przypadku jak mój nie znalazłem, poradźcie coś koledzy bo już brakuje mi pomysłów co dalej.


A czy przypadkiem nie masz rozjechanych map na benzynie?

#3 OFFLINE   marian602

marian602
  • 14 postów
  • Dołączył: 28-07-2009

Napisany 20 czerwca 2012 - 05:29

Dane adaptacyjne w ecu kasowałem i OS - em i odłączając aku - na noc, problem tkwi w tym że zawsze po odpaleniu silnik pracuje nierówno. próbowałem juz różnych metod "nauki" od pracy na jałowym aż do załączenia wentylatorów, po odpalenie i natychmiastową jazdę. Próbowałem również po odczekaniu do załączenia wentylatorów pojechać trasę po autostradzie, przejechałem tak ok 2 x 150 km i absolutnie nic się nie zmienia - silnik pracuje nierówno zwłaszcza jak mocniej docisnąć gaz, wrażenie takie jakby ktoś kopał deklikatnie w tył fotela, przypomina ciągle pracę na 5 cylindrach.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 czerwca 2012 - 09:02

dziwne ze na lpg pracuje ok - to wyklucza uklad zaplonowy. sprawdz czujnik temp na ecu - jakie wartosci pokazuje na zimno. dodatkowo ustawienie rozrzadu. jak nie masz w okolicy mechanika to zapraszam do siebie




 


#5 OFFLINE   marian602

marian602
  • 14 postów
  • Dołączył: 28-07-2009

Napisany 20 czerwca 2012 - 13:08

Dzięki za podpowiedź, sprawdzę ten czujnik i napiszę co zmierzyłem, co do sprawdzenia rozrządu to najwcześniej w sobotę bo do pracy trzeba jakoś jeździć.:)

#6 OFFLINE   vienio88

vienio88
  • 99 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Nisko

Napisany 20 czerwca 2012 - 20:57

podepne sie po temat jesli wolno kurde mi dzis zamulilo omke i na bedzynie i na lpg nie chce sie wkrecic na obroty dochodzi do 4,2 tys gdzies i gdy to juz nastopi spadaja natychmiast do 3 gdzies i sopowrotem sie buja nawet na luzie nie moze osiagnac wiekszych obrotow

#7 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 21 czerwca 2012 - 11:30

podepne sie po temat jesli wolno kurde mi dzis zamulilo omke i na bedzynie i na lpg nie chce sie wkrecic na obroty dochodzi do 4,2 tys gdzies i gdy to juz nastopi spadaja natychmiast do 3 gdzies i sopowrotem sie buja nawet na luzie nie moze osiagnac wiekszych obrotow


Podstawa to odczytanie błędów.

#8 OFFLINE   R4ZOR

R4ZOR
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Legionowo

Napisany 21 czerwca 2012 - 15:36

Prawdopodobnie czujnik wałka rozrządu ale odczytaj kody błedów najpierw

#9 OFFLINE   marian602

marian602
  • 14 postów
  • Dołączył: 28-07-2009

Napisany 25 czerwca 2012 - 11:40

Witam Panowie

Po długim i czasami ciężkim "boju" znam już przyczynę niedomagań mojego silnika. A więc po kolei: zgodnie z sugestia kolegi beast sprawdziłem rozrząd i jest ok stoi na znakach, wcześniej kupiłem czujnik temperatury do ecu ( stary wykazywał pewne wachania w temperaturze ~90 stopni) więc też został wymieniony. Przy okazji przeniosłem cewkę na przód silnika, aby w razie czego mieć łatwiejszy dostęp. Po złożeniu i odpaleniu znowu nic - pracuje tylko na 5 cylindrach. Postanowiłem w desperacji jeszcze raz posprawdzać przejścia obwodów od ecu do wszystkich czujników i wtryskiwaczy i okazało się, że od tego tzreba było zacząć. Po dojściu do obwodów wtryskiwaczy stwierdziłem, że na trzecim wtryskiwaczu benzynowym pojawia się przerwa, ale nie zawsze (w zależności od czasu w jakim przykładałem końcówki miernika), zrobiłem probówkę z 2 baterii 1,5V i diody i ta już pokazywała ciągłą przerwę.
Zwaliłem górę silnika i poprułem izolację 3 wtysku - połączenia ok, te do sterownika gazu też, przeciąłem polączenie do sterownika gazu i to właśnie w tym obwodzie jest przerwa (sterownik gazowy nie podaje napięcia na trzeci wtyskiwacz kiedy silnik pracuje na benzynie). Wystarczy odpiąć wtyk od sterownika gazu zewrzeć odpowiednie piny i silnik na benzynie mruczy jak kot. Trochę długo wyszło ale chciałem to opisać może komuś się przyda :D.
Sterownik od gazu jedzie do naprawy.
Dzieki wszystkim za udzielone rady.
Pozdrawiam

#10 OFFLINE   R4ZOR

R4ZOR
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Legionowo

Napisany 25 czerwca 2012 - 18:08

No to elegancko ,że ci sie udało ja juz walczę 5 miesięcy i dalej nikt nic nie wie o co chodzi, że pod obciążeniem przerywa mi na Pb i LPG w zakresie 1800 początkowo a teraz juz dochodzi do 2400 obr/min. Chyba czeka mnie niestety serwis lub bańka benzyny i zapałka. EGR zaślepiony ,dolot uszczelniony na nowo cewka nowa BOSCH,Przewody nowe NGK, czujnik wału siemens,świece nowe NGK teraz drugi komplet BOSCH podcisnienia sprawdzone,rozrząd ustawiony ,błędów kompa brak. Jeszcze sprawdze masy z silnika i skrzyni może to to bo juz sam nie wiem co to może być

#11 OFFLINE   marian602

marian602
  • 14 postów
  • Dołączył: 28-07-2009

Napisany 26 czerwca 2012 - 05:51

R4ZOR jeżeli masz czas i możliwość podłączyć laptopa z oprogramowaniem typu OPCOM czy OS podczas jazdy to zgraj wszystkie możliwe parametry silnika ?, może na tej podstawie da się coś zaradzić. Jednak na podstawie mioch doświadczeń zacząłbym od sprawdzenia elektryki w kierunku połączeń wszystkich komputerów z czujnikami i między sobą. Chyba że masz w serwisie opla kogoś kto tak z "sercem" podejdzie do problemu oczywiście za rozsądne pieniądze.

#12 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 27 stycznia 2013 - 17:18

Mam identyczne objawy jak marian tylko że mam 3.0 i nie mam gazu.
Opisał byś mnie jak to tam dokładniej sprawdzić.
Najchętniej bym sprawdził wtryskiwacze odpinając po kolei każdy ale nie chce mi się 6 razy skręcać dolotu xD
Do dyspozycji mam komplet kluczy i miernik za 50zł

#13 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2013 - 17:51

Mam identyczne objawy jak marian tylko że mam 3.0 i nie mam gazu.
Opisał byś mnie jak to tam dokładniej sprawdzić.
Najchętniej bym sprawdził wtryskiwacze odpinając po kolei każdy ale nie chce mi się 6 razy skręcać dolotu xD
Do dyspozycji mam komplet kluczy i miernik za 50zł


Przepraszam że się wtrącam:)

Ciągłość obwodów wtryskiwaczy możesz sprawdzić przy ecu bez potrzeby zdejmowania czapki.Schemat do reki i można to zrobić miernikiem .Najpierw przeczytaj bledy może kod 19 się pojawia.:D

#14 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 27 stycznia 2013 - 19:05

kody to 12,31,73,133.
z wiadomych względów 12 pomijamy
reszta jest mało ważna bo wcześniej też się wyświetlały a autko zasuwało.
Co do czujnika stukowego to na jednym trochę izolacja zdarta i ekran zwiera do masy ale drugi ok więc nie ma znaczenia a na mrozie mi się nie chce wymieniać.

Z łaski swojej podaj mi które piny i jak sprawdzić

mogę się mylić ale czy problem wtryskiem nie powinien się zapisać jako błąd?

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2013 - 20:00

Podejrzewam że te problemy związane są z błędami które napisałeś zwarcie w obwodzie przepływki 73 oraz zwarcie w obwodzie zaworu multiramu , one mogą również powodować dolegliwości o których piszesz.

Schemat układu wtryskiwaczy. Zwróć uwagę na pin nr 6 i 19 który dotyczy błędu nr 133 to znaczy zwarcie do masy obwodu zaworu multiram.Błąd nr 73 piny nr 7 30 i 37 swarcie do masy.

#16 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 27 stycznia 2013 - 20:20

Dobra w między czasie jak odpowiadałeś skoczyłem do auta i łopatologicznie sprawdziłem i nie ma iskry na 1 cylindrze. Kable są ok na 100% ale nie chce terz cewki kasować na dzieńdobry bo wydatek nie mały a i wyciągnąć ją tam z tyłu to masakra i jeszcze na mrozie xD

#17 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2013 - 20:28

Dobra w między czasie jak odpowiadałeś skoczyłem do auta i łopatologicznie sprawdziłem i nie ma iskry na 1 cylindrze. Kable są ok na 100% ale nie chce terz cewki kasować na dzieńdobry bo wydatek nie mały a i wyciągnąć ją tam z tyłu to masakra i jeszcze na mrozie xD


Widzę że masz tam jakieś zwarcie w inst . więc jest to możliwe że wiązka odpowiedzialna za sterowanie cewki też jest trafiona i jest to powiązane ze sobą.Zwróć uwagę że każda cewka zasila dwie świece więc jeżeli na jednej jest brak iskry to na na stępniej jest podobnie , myślę że masz wiązkę do przeglądu tylko że nie przy takich temp.:masakra:

może tylko świeca padła

#18 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 27 stycznia 2013 - 20:44

w sumie sprawdziłem tylko z prawej głowicy.
1-zgon
3-ok
5-ok

Jeśli cewka pada to parami? czyli np. jak mi 1 padł to powinna paść też 4 tak?


Może dodam że u mnie w aucie nie ma całego układu EGR oprócz samego egr żeby Check się nie świecił. Tak że rurki,nie rurki odkurzacz z pod zderzaka i jakiś tam pączek wyleciał a kable wiszą co poprzez brak podzespołów przekłada się na błędy :hihi:
Przepływka raczej działa bo po wypięciu wtyczki praca silnika się zmienia.
błędu 133 raczej też nie biorę pod uwagę

031 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie(tego nie bierzemy pod uwagę.. bo go niema)

#19 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 02 lutego 2013 - 14:36

No to tak na 4 cylindrze też barak iskry wiec padła jedna sekcja. Po wyciągnięciu cewki okazało sę że jest wytopiona od spodu czyli cewka zdechła ale po zakupie nowej boscha za 450zł ;( i wymianie dalej nie ma iskry na wcześniej wymienionych cylindrach ;(
Sprawdziłem kabel i jest przewodność do 1,2,20 i 21 pinu więc wszystko wydaje sie być ok...

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2013 - 16:41

Wiec tak ostatnia rzecz jaka mogła zawieść to tranzystor mocy na eku ale jest jeszcze jeden problem że przy cewkach podwójnych jeżeli jedna świeca ma zwarcie to druga może nie mieć iskry , czy świece na pewno dobre . Następnie trzeba sprawdzić rezystancje końcówki mocy dla trzech sekcji cewki czy jest jednakowa rezystancja wyjścia z ecu na sterowanie cewki:D Rezystancja między masą ecu a pinami 1 20 21