

[OB & OBFL] 2,5 V6(pb + lpg), nierówna praca i brak mocy ale tylko na benzynie
#1
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 13:57
Moja dotychczas niezawodna omega (2,5 V6 pb + lpg- sekwencja) nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów przestała prawidłowo pracować na benzynie (odpala od dotknięcia ale po odpaleniu wrażenie jakby paliła na 5 cylindrów, brak mocy zamulenie), zużycie paliwa na midzie – od 1,8 do 2,0 l/h na jałowym i bardzo duże w czasie próby jazdy (przed awarią 1,0 do 1,2 na jałowym) . Ponieważ mam interfejs i OS podłączyłem i zarejestrowany tylko jeden błąd nr 135 (za niskie napięcie lampki kontrolnej) , podczas pracy na benzynie sonda lambda cylindrów 1,3,5 „leży” – zamiast sinusoidy płaski wykres tak na ~125 mV (bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły), sonda cylindrów 2,4,6 pracuje normalnie. Obie sondy wymienione 2 tygodnie temu na nowe uniwersalne 3 przewodowe Boscha ( stare padły).
Wymieniłem również:
1. wtryskiwacze (używane w dobrym stanie)
2. przewody WN – nowe
3. świece – nowe
4. przepływomierz (używka)
5. czujnik położenia wału (EPS)
6. czujnik położenia wałka rozrządu
i żadnych zmian, na benzynie silnik nie pracuje normalnie.
Sprawdziłem również ciśnienie na listwie wtryskiwaczy (3,6 bar), okablowanie wtryskiwaczy, cewkę (oryginał Bosch), masy do silnika i ecu, szczelność wszystkich połączeń na dolocie, szczelność zaworu powietrza dodatkowego przy „odkurzaczu”, kilka razy resetowałem mapy benzyny i zero rezultatów.
Silnik nie bierze nadmiernie oleju (300 gram dolałem od października zeszłego roku), płyn chłodniczy czyściuteńki, nie grzeje się ponad 95 stopni, EGR zaślepiony, pokrywy zaworów uszczelnione.
Po przełączeniu na gaz (sekwencja ) silnik pracuje równiuteńko, ma moc i dynamikę (spalanie gazu w normie, instalacja gazowa wyregulowana), a obie sondy pracują prawidłowo.
Przeszukiwałem już forum ale podobnego przypadku jak mój nie znalazłem, poradźcie coś koledzy bo już brakuje mi pomysłów co dalej.
#2
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 14:04
Witam
Moja dotychczas niezawodna omega (2,5 V6 pb + lpg- sekwencja) nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów przestała prawidłowo pracować na benzynie (odpala od dotknięcia ale po odpaleniu wrażenie jakby paliła na 5 cylindrów, brak mocy zamulenie), zużycie paliwa na midzie – od 1,8 do 2,0 l/h na jałowym i bardzo duże w czasie próby jazdy (przed awarią 1,0 do 1,2 na jałowym) . Ponieważ mam interfejs i OS podłączyłem i zarejestrowany tylko jeden błąd nr 135 (za niskie napięcie lampki kontrolnej) , podczas pracy na benzynie sonda lambda cylindrów 1,3,5 „leży” – zamiast sinusoidy płaski wykres tak na ~125 mV (bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły), sonda cylindrów 2,4,6 pracuje normalnie. Obie sondy wymienione 2 tygodnie temu na nowe uniwersalne 3 przewodowe Boscha ( stare padły).
Wymieniłem również:
1. wtryskiwacze (używane w dobrym stanie)
2. przewody WN – nowe
3. świece – nowe
4. przepływomierz (używka)
5. czujnik położenia wału (EPS)
6. czujnik położenia wałka rozrządu
i żadnych zmian, na benzynie silnik nie pracuje normalnie.
Sprawdziłem również ciśnienie na listwie wtryskiwaczy (3,6 bar), okablowanie wtryskiwaczy, cewkę (oryginał Bosch), masy do silnika i ecu, szczelność wszystkich połączeń na dolocie, szczelność zaworu powietrza dodatkowego przy „odkurzaczu”, kilka razy resetowałem mapy benzyny i zero rezultatów.
Silnik nie bierze nadmiernie oleju (300 gram dolałem od października zeszłego roku), płyn chłodniczy czyściuteńki, nie grzeje się ponad 95 stopni, EGR zaślepiony, pokrywy zaworów uszczelnione.
Po przełączeniu na gaz (sekwencja ) silnik pracuje równiuteńko, ma moc i dynamikę (spalanie gazu w normie, instalacja gazowa wyregulowana), a obie sondy pracują prawidłowo.
Przeszukiwałem już forum ale podobnego przypadku jak mój nie znalazłem, poradźcie coś koledzy bo już brakuje mi pomysłów co dalej.
A czy przypadkiem nie masz rozjechanych map na benzynie?
#3
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 05:29
#4
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 09:02
#5
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 13:08

#6
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 20:57
#7
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2012 - 11:30
podepne sie po temat jesli wolno kurde mi dzis zamulilo omke i na bedzynie i na lpg nie chce sie wkrecic na obroty dochodzi do 4,2 tys gdzies i gdy to juz nastopi spadaja natychmiast do 3 gdzies i sopowrotem sie buja nawet na luzie nie moze osiagnac wiekszych obrotow
Podstawa to odczytanie błędów.
#8
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2012 - 15:36
#9
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2012 - 11:40
Po długim i czasami ciężkim "boju" znam już przyczynę niedomagań mojego silnika. A więc po kolei: zgodnie z sugestia kolegi beast sprawdziłem rozrząd i jest ok stoi na znakach, wcześniej kupiłem czujnik temperatury do ecu ( stary wykazywał pewne wachania w temperaturze ~90 stopni) więc też został wymieniony. Przy okazji przeniosłem cewkę na przód silnika, aby w razie czego mieć łatwiejszy dostęp. Po złożeniu i odpaleniu znowu nic - pracuje tylko na 5 cylindrach. Postanowiłem w desperacji jeszcze raz posprawdzać przejścia obwodów od ecu do wszystkich czujników i wtryskiwaczy i okazało się, że od tego tzreba było zacząć. Po dojściu do obwodów wtryskiwaczy stwierdziłem, że na trzecim wtryskiwaczu benzynowym pojawia się przerwa, ale nie zawsze (w zależności od czasu w jakim przykładałem końcówki miernika), zrobiłem probówkę z 2 baterii 1,5V i diody i ta już pokazywała ciągłą przerwę.
Zwaliłem górę silnika i poprułem izolację 3 wtysku - połączenia ok, te do sterownika gazu też, przeciąłem polączenie do sterownika gazu i to właśnie w tym obwodzie jest przerwa (sterownik gazowy nie podaje napięcia na trzeci wtyskiwacz kiedy silnik pracuje na benzynie). Wystarczy odpiąć wtyk od sterownika gazu zewrzeć odpowiednie piny i silnik na benzynie mruczy jak kot. Trochę długo wyszło ale chciałem to opisać może komuś się przyda

Sterownik od gazu jedzie do naprawy.
Dzieki wszystkim za udzielone rady.
Pozdrawiam
#10
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2012 - 18:08
#11
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 05:51
#12
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2013 - 17:18
Opisał byś mnie jak to tam dokładniej sprawdzić.
Najchętniej bym sprawdził wtryskiwacze odpinając po kolei każdy ale nie chce mi się 6 razy skręcać dolotu xD
Do dyspozycji mam komplet kluczy i miernik za 50zł
#13
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2013 - 17:51
Mam identyczne objawy jak marian tylko że mam 3.0 i nie mam gazu.
Opisał byś mnie jak to tam dokładniej sprawdzić.
Najchętniej bym sprawdził wtryskiwacze odpinając po kolei każdy ale nie chce mi się 6 razy skręcać dolotu xD
Do dyspozycji mam komplet kluczy i miernik za 50zł
Przepraszam że się wtrącam:)
Ciągłość obwodów wtryskiwaczy możesz sprawdzić przy ecu bez potrzeby zdejmowania czapki.Schemat do reki i można to zrobić miernikiem .Najpierw przeczytaj bledy może kod 19 się pojawia.

#14
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2013 - 19:05
z wiadomych względów 12 pomijamy
reszta jest mało ważna bo wcześniej też się wyświetlały a autko zasuwało.
Co do czujnika stukowego to na jednym trochę izolacja zdarta i ekran zwiera do masy ale drugi ok więc nie ma znaczenia a na mrozie mi się nie chce wymieniać.
Z łaski swojej podaj mi które piny i jak sprawdzić
mogę się mylić ale czy problem wtryskiem nie powinien się zapisać jako błąd?
#15
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2013 - 20:00
Schemat układu wtryskiwaczy. Zwróć uwagę na pin nr 6 i 19 który dotyczy błędu nr 133 to znaczy zwarcie do masy obwodu zaworu multiram.Błąd nr 73 piny nr 7 30 i 37 swarcie do masy.
#16
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2013 - 20:20
#17
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2013 - 20:28
Dobra w między czasie jak odpowiadałeś skoczyłem do auta i łopatologicznie sprawdziłem i nie ma iskry na 1 cylindrze. Kable są ok na 100% ale nie chce terz cewki kasować na dzieńdobry bo wydatek nie mały a i wyciągnąć ją tam z tyłu to masakra i jeszcze na mrozie xD
Widzę że masz tam jakieś zwarcie w inst . więc jest to możliwe że wiązka odpowiedzialna za sterowanie cewki też jest trafiona i jest to powiązane ze sobą.Zwróć uwagę że każda cewka zasila dwie świece więc jeżeli na jednej jest brak iskry to na na stępniej jest podobnie , myślę że masz wiązkę do przeglądu tylko że nie przy takich temp.

może tylko świeca padła
#18
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2013 - 20:44
1-zgon
3-ok
5-ok
Jeśli cewka pada to parami? czyli np. jak mi 1 padł to powinna paść też 4 tak?
Może dodam że u mnie w aucie nie ma całego układu EGR oprócz samego egr żeby Check się nie świecił. Tak że rurki,nie rurki odkurzacz z pod zderzaka i jakiś tam pączek wyleciał a kable wiszą co poprzez brak podzespołów przekłada się na błędy :hihi:
Przepływka raczej działa bo po wypięciu wtyczki praca silnika się zmienia.
błędu 133 raczej też nie biorę pod uwagę
031 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie(tego nie bierzemy pod uwagę.. bo go niema)
#19
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2013 - 14:36
Sprawdziłem kabel i jest przewodność do 1,2,20 i 21 pinu więc wszystko wydaje sie być ok...
#20
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2013 - 16:41