

[OB & OBFL] Temperatura paliwa - jaka powinna być?
Rozpoczęte przez
ChiliPalmer
, 16 cze 2012, 22:01
8 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2012 - 22:01
Hej, krótkie pytanie - jaka powinna być temperatura paliwa w 2.5TD po np. 2-3h jazdy w korku ? Czy też przy dobrze nagrzanym silniku.
U mnie przy 92*C pokazuje przeszło 100*C, ale wydaje mi się że powinno być coś ok 50*C ? Bo przez to kąt wtrysku spada mi znowu na 0.3CA a kiedy jest zimny/letni to trzyma z dokładnością do 0.3CA według zalecanego.
U mnie przy 92*C pokazuje przeszło 100*C, ale wydaje mi się że powinno być coś ok 50*C ? Bo przez to kąt wtrysku spada mi znowu na 0.3CA a kiedy jest zimny/letni to trzyma z dokładnością do 0.3CA według zalecanego.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2012 - 11:48
o ile pamiętam u mnie oscylowała około 50*C..
i zazwyczaj kolo tego pokazuje.
#4
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2012 - 11:09
Tak Rafi, i pewnie tyle było, ale przy zabawie włożyłem swój czujnik który ma już ponad 2.5roku i nie zdziwiłbym się gdyby był walnięty. Podjadę sobie w tygodniu do IC i zamówię całkiem nowy czujnik. Chyba kroci ze mnie nie zedrą. ;-)o ile pamiętam u mnie oscylowała około 50*C..
A czy ew. przez słabe luty w nastawniku może takie bzdury pokazać ? Ale nie sądzę, skoro wszystko inne działa jak należy, i co najważniejsze, Rafi - u mnie żadnego 64 nie pokazuje ;-)
#5
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2012 - 18:52
i co najważniejsze, Rafi - u mnie żadnego 64 nie pokazuje ;-)
no to super pewnie się naprawiło samo..oby nie wrócił z powrotem..

#6
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2012 - 19:10
u mnie ,przy temp.silnika 96*c,temperatura paliwa jest 68*c (na gorącym kręci ok4-5 sek.,nie mam jescze narazie "wspomagacza rozruchu")
#7
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 07:32
no to super pewnie się naprawiło samo..oby nie wrócił z powrotem..
Nie sądzę, między moim starym a tym nowym to po prostu niebo a ziemia


Tak jak mówię, podmienię sobie ten czujnik na dniach bo i tak mam uszczelki pod kolektorem do wymiany więc podniosę dekielek przy okazji

#8
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2012 - 17:28
No i kłopot, leżę i kwiczę...
Podmieniłem czujnik na drugi - historia taka sama... silnik temp. 92*C paliwo 96*C... bzdura...
przez to komputer stara się ratować kąt wtrysku, wyrzucając go na 0.0CA. Wtrysk sterujący nowy - nie cieknie, 100% sprawny oporność ok 96Ohmów.
Wywala jako błąd 34 - present. Check nie świeci, bo dotyczy to tylko spadku kąta wtrysku poniżej normy.
Zawór na pompie się nie przycina, bo test zmiany kąta wtrysku przechodzi śpiewająco, od klekotu aż po w miarę aksamitną pracę.
No i powiedzcie mi, czy ten kąt wtrysku może się w końcu zmienić od fałszywej temp. paliwa ? Bo wszystko inne jest na prawdę okej... dawka równo od 5.2 do 5.6. Silnikiem nie telepie. Chodzi równo, ale stojąc obok ściany słyszę tylko co chwila klekot jakbym starym mercem jeździł. A kiedyś... tylko cichutkie mruczenie, ludzie myśleli że to benzyna.
Podmieniłem czujnik na drugi - historia taka sama... silnik temp. 92*C paliwo 96*C... bzdura...
przez to komputer stara się ratować kąt wtrysku, wyrzucając go na 0.0CA. Wtrysk sterujący nowy - nie cieknie, 100% sprawny oporność ok 96Ohmów.
Wywala jako błąd 34 - present. Check nie świeci, bo dotyczy to tylko spadku kąta wtrysku poniżej normy.
Zawór na pompie się nie przycina, bo test zmiany kąta wtrysku przechodzi śpiewająco, od klekotu aż po w miarę aksamitną pracę.
No i powiedzcie mi, czy ten kąt wtrysku może się w końcu zmienić od fałszywej temp. paliwa ? Bo wszystko inne jest na prawdę okej... dawka równo od 5.2 do 5.6. Silnikiem nie telepie. Chodzi równo, ale stojąc obok ściany słyszę tylko co chwila klekot jakbym starym mercem jeździł. A kiedyś... tylko cichutkie mruczenie, ludzie myśleli że to benzyna.

#9
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2012 - 13:33
Podbijam, i ponawiam pytanie, czy słabe połączenie lutowane blaszek odpowiadających za sygnał z czujnika temp. może powodować to że kiedy silnik jest zimny podaje prawidłową wartość temperatury paliwa a kiedy się nagrzeje pokazuje ok. 90*C ?
Dodam że taki problem występuje na 2-óch różnych czujnikach.
Dodam że taki problem występuje na 2-óch różnych czujnikach.