Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Temperatura paliwa - jaka powinna być?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 16 czerwca 2012 - 22:01

Hej, krótkie pytanie - jaka powinna być temperatura paliwa w 2.5TD po np. 2-3h jazdy w korku ? Czy też przy dobrze nagrzanym silniku.

U mnie przy 92*C pokazuje przeszło 100*C, ale wydaje mi się że powinno być coś ok 50*C ? Bo przez to kąt wtrysku spada mi znowu na 0.3CA a kiedy jest zimny/letni to trzyma z dokładnością do 0.3CA według zalecanego.

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 czerwca 2012 - 11:12

o ile pamiętam u mnie oscylowała około 50*C..

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2012 - 11:48

o ile pamiętam u mnie oscylowała około 50*C..


i zazwyczaj kolo tego pokazuje.




 


#4 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 18 czerwca 2012 - 11:09

o ile pamiętam u mnie oscylowała około 50*C..

Tak Rafi, i pewnie tyle było, ale przy zabawie włożyłem swój czujnik który ma już ponad 2.5roku i nie zdziwiłbym się gdyby był walnięty. Podjadę sobie w tygodniu do IC i zamówię całkiem nowy czujnik. Chyba kroci ze mnie nie zedrą. ;-)

A czy ew. przez słabe luty w nastawniku może takie bzdury pokazać ? Ale nie sądzę, skoro wszystko inne działa jak należy, i co najważniejsze, Rafi - u mnie żadnego 64 nie pokazuje ;-)

#5 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 czerwca 2012 - 18:52

i co najważniejsze, Rafi - u mnie żadnego 64 nie pokazuje ;-)


no to super pewnie się naprawiło samo..oby nie wrócił z powrotem..:D

#6 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 18 czerwca 2012 - 19:10

u mnie ,przy temp.silnika 96*c,temperatura paliwa jest 68*c (na gorącym kręci ok4-5 sek.,nie mam jescze narazie "wspomagacza rozruchu")

#7 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 19 czerwca 2012 - 07:32

no to super pewnie się naprawiło samo..oby nie wrócił z powrotem..:D


Nie sądzę, między moim starym a tym nowym to po prostu niebo a ziemia :) Tak pięknie i płynnie chodzi. :)

Tak jak mówię, podmienię sobie ten czujnik na dniach bo i tak mam uszczelki pod kolektorem do wymiany więc podniosę dekielek przy okazji :)

#8 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 24 czerwca 2012 - 17:28

No i kłopot, leżę i kwiczę...

Podmieniłem czujnik na drugi - historia taka sama... silnik temp. 92*C paliwo 96*C... bzdura...
przez to komputer stara się ratować kąt wtrysku, wyrzucając go na 0.0CA. Wtrysk sterujący nowy - nie cieknie, 100% sprawny oporność ok 96Ohmów.

Wywala jako błąd 34 - present. Check nie świeci, bo dotyczy to tylko spadku kąta wtrysku poniżej normy.
Zawór na pompie się nie przycina, bo test zmiany kąta wtrysku przechodzi śpiewająco, od klekotu aż po w miarę aksamitną pracę.

No i powiedzcie mi, czy ten kąt wtrysku może się w końcu zmienić od fałszywej temp. paliwa ? Bo wszystko inne jest na prawdę okej... dawka równo od 5.2 do 5.6. Silnikiem nie telepie. Chodzi równo, ale stojąc obok ściany słyszę tylko co chwila klekot jakbym starym mercem jeździł. A kiedyś... tylko cichutkie mruczenie, ludzie myśleli że to benzyna. :(

#9 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 27 czerwca 2012 - 13:33

Podbijam, i ponawiam pytanie, czy słabe połączenie lutowane blaszek odpowiadających za sygnał z czujnika temp. może powodować to że kiedy silnik jest zimny podaje prawidłową wartość temperatury paliwa a kiedy się nagrzeje pokazuje ok. 90*C ?
Dodam że taki problem występuje na 2-óch różnych czujnikach.