Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] naprawa pompy wtryskowej czy pudło z allegro?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   volvomaniak

volvomaniak

    Łukasz

  • 37 postów
  • Dołączył: 04-06-2012
  • Skąd: gdynia

Napisany 07 czerwca 2012 - 23:47

Witam

moja omega ciężko odpala na ciepłym silniku, mechanik "znawca" pomp stwierdził wymianę cylinderków czy czegoś tam, chce za to 800 zł (robocizna + części) a pompę muszę mu dostarczyć wyjęta z auta. Dużo?

drugie pytanie- znalazłem na alledrogo takie ustrojstwo- http://allegro.pl/ci...2348989892.html
to się sprawdza czy ściemniają na tej aukcji? i czy jest to bezpieczne dla silnika, nie chce teraz przyoszczędzić aby później wpakować więcej :)

z góry sry za niby banalne pytania ale to mój pierwszy ropniak...

pozdrawiam

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2012 - 23:54

drugie pytanie- znalazłem na alledrogo takie ustrojstwo- http://allegro.pl/ci....348989892.html
to się sprawdza czy ściemniają na tej aukcji? i czy jest to bezpieczne dla silnika, nie chce teraz przyoszczędzić aby później wpakować więcej

Maskowanie syfa pudrem.

moja omega ciężko odpala na ciepłym silniku, mechanik "znawca" pomp stwierdził wymianę cylinderków czy czegoś tam, chce za to 800 zł (robocizna + części) a pompę muszę mu dostarczyć wyjęta z auta. Dużo?

I dużo i mało. W mojej okolicy robią te pompy za 450-500 z demontażem i ustawianiem, ale to wszystko zależy od tego, gdzie mieszkasz. Poszukaj opinii o Twoich fachurach i jeśli są polecani, to rób regenerację pompy.

#3 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 czerwca 2012 - 00:07

Ja kiedys mialem vectre w dieslu i mialem problem z odpalaniem... Najpierw byl problem z odpalaniem przy temperaturze zewnetrznej ok 0-5 st. i udalo sie to ogarnac zmiana softu... W nowym sofcie swiece grzaly do ok 15 st. podczas gdy na starym do ok. 2-3...

pozniej byl tez problem odpalania na cieplym i diagnoza byla taka ze to pompa i ze trzeba regenerowac... Na szczescie samo sie naprawilo i czym predzej ja sprzedalem...

Nigdy wiecej diesla!!!

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2012 - 05:25

przy naszym paliwie i nieznanym przebiegu tych pomp to lawinowy przypadek niestety

 


 


 


#5 OFFLINE   grzesiek25td

grzesiek25td

    Grzesiek3.0mv6

  • 11 postów
  • Dołączył: 16-04-2012
  • Skąd: Rzeczyca
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 czerwca 2012 - 08:12

Ja jest po wymianie u siebie pompy wtryskowej na używaną i jest dużo lepiej jak było.Mój problem z początku był taki,że musiałem dłużej kręcić na ciepłym silniku żeby odpaliła, potem było coraz gorzej. Mechanik mi doradził żebym polał pompę wtryskową wodą i sprawdził czy szybciej odpali, okazało się że po polaniu zimną wodą silnik odpalał bez problemu, co oznaczało że owe cylinderki w niej się zawieszają i trzeba wymienić pompę na druga albo regenerować, ale wszyscy odradzali mi regenerację, więc kupiłem używaną za 500zł + wymiana 250zł i problem z głowy. Natomiast jeżeli chodzi o te urządzenie to nie musisz kupować, żeby sprawdzić czy ci to pomoże, bo znajomy elektro-mechanik w skrzynce z bezpiecznikami pod maską, przeciął jeden kabelek, oszukując tym samym komputer samochodowy, który odczytywał, iż silnik jest zimny i trzeba podgrzać świece żarowe, żeby odpalić, a te urządzenie na takiej właśnie zasadzie działa. U mnie okazało się ze nic to nie dało więc tylko nabrałem pewności że trzeba wymienić pompę wtryskową.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 czerwca 2012 - 08:49

przeciął jeden kabelek, oszukując tym samym komputer samochodowy, który odczytywał, iż silnik jest zimny i trzeba podgrzać świece żarowe, żeby odpalić, a te urządzenie na takiej właśnie zasadzie działa. U mnie okazało się ze nic to nie dało więc tylko nabrałem pewności że trzeba wymienić pompę wtryskową.


:masakra: zmien mechanika. urzadzenie oszukuje silnik chwilowo przez 10 sekund a odciety kabel powoduje ze komp caly czas dostaje sygnal ze jest zimny silnik




 


#7 OFFLINE   grzesiek25td

grzesiek25td

    Grzesiek3.0mv6

  • 11 postów
  • Dołączył: 16-04-2012
  • Skąd: Rzeczyca
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 czerwca 2012 - 08:53

i o to właśnie chodzi, żeby sprawdzić czy to coś pomoże przy odpalaniu na ciepłym silniku, jeżeli tak to warto zainwestować w to urządzenie, a jeżeli nie to po co wydawać pieniądze na coś co nie pomoże.

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 czerwca 2012 - 09:17

i o to właśnie chodzi, żeby sprawdzić czy to coś pomoże przy odpalaniu na ciepłym silniku, jeżeli tak to warto zainwestować w to urządzenie, a jeżeli nie to po co wydawać pieniądze na coś co nie pomoże.


jesli tylko do sprawdzenia to tak




 


#9 OFFLINE   ms7337

ms7337
  • 11 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: Modliborzyce

Napisany 28 czerwca 2012 - 17:39

Witam.
Dawno tu nie zaglądałem.Potwierdzam to co poprzednicy napisali.Męczyłem się z odpalaniem mojej omy -na gorąco było coraz gorzej,a czasem to nie chciała wcale odpalić jak nagrzana kole 95st.:szpital: Urządzenie z alledrogo zamontowane coś tam dawało,ale kawałek czasu.Nowy aku, ze 2 rozruszniki i nie wiadomo co jeszcze.Nie dowierzałem że wymiana pompy coś pomoże:confused:.W końcu wymieniłem (zakupiony cały kompletny motor porą zimową za aż 500zł.:D) i żałuję że tak długo zwlekałem z wymianą :masakra:.Teraz żadne upały nie przeszkadzają:),pali na dotyk-magiczne pudełko wywalone(instalacja oryginał),aż chce się jezdić.Teraz to i moje takie zdanie-szukać dobrej pompy i wymieniać,lub remoncik własnej.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 czerwca 2012 - 22:04

glowna przyczyna ciezkiego odpalania na cieplym jest przestawiony poczatek tloczenia przez wyciagniety lancuch. na pierwszy raz pomoze regulacja pompy najlepiej z miernikiem zegarowym, potem niestety zostaje wymiana lancucha. pudelko z alledrogo maskuje problem - jak lancuch sie wyciagnie to potrafi sie skonczyc jego przeskoczeniem. mialem kilka przypadkow gdzie lancuch byl przewalony o 1 oczko. po zmianie na nowy i ustawieniu poczatku tloczenia auto odpala bez zadnych problemow. tyle ze to niestety sa niemale koszta. komplet rozrzadu z dolna zebatka to dobrze ponad 1000 pln do tego uszczelka i robocizna 600-800 pln




 


#11 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 29 czerwca 2012 - 09:36

glowna przyczyna ciezkiego odpalania na cieplym jest przestawiony poczatek tloczenia przez wyciagniety lancuch. na pierwszy raz pomoze regulacja pompy najlepiej z miernikiem zegarowym, potem niestety zostaje wymiana lancucha. pudelko z alledrogo maskuje problem - jak lancuch sie wyciagnie to potrafi sie skonczyc jego przeskoczeniem. mialem kilka przypadkow gdzie lancuch byl przewalony o 1 oczko. po zmianie na nowy i ustawieniu poczatku tloczenia auto odpala bez zadnych problemow. tyle ze to niestety sa niemale koszta. komplet rozrzadu z dolna zebatka to dobrze ponad 1000 pln do tego uszczelka i robocizna 600-800 pln


Beast skoro jest tak jak piszesz to dla czego większość osób regeneruje pompy lub wymienia je na drugie skoro powodem jest zły początek tłoczenia?

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 czerwca 2012 - 09:45

Beast skoro jest tak jak piszesz to dla czego większość osób regeneruje pompy lub wymienia je na drugie skoro powodem jest zły początek tłoczenia?


wymieniajac pompe musisz ustawic poczatek tloczenia od nowa i dlatego zaczyna odpalac. wystarczy to samo zrobic na swojej starej pompie i tez bedzie dzialac. pad glowiczek oczywiscie tez sie zdarza ale trzeba zaczac na swojej pompie i swoim lancuchu od poprawnego ustawienia.




 


#13 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 30 czerwca 2012 - 07:52

wymieniajac pompe musisz ustawic poczatek tloczenia od nowa i dlatego zaczyna odpalac. wystarczy to samo zrobic na swojej starej pompie i tez bedzie dzialac. pad glowiczek oczywiscie tez sie zdarza ale trzeba zaczac na swojej pompie i swoim lancuchu od poprawnego ustawienia.


To teraz mnie zaskoczyłeś wychodzi na to że jakaś część ludzi robi niepotrzebnie regeneracje pomp i pakuje w to jakieś ponad 2 tyś. U mnie była pompa regenerowana a po grzebaniu mechanika w zapłonie oma przestała palić na ciepłym i już myślałem że pompa do wymiany znowu a to zapewne mechanior kąt wtrysku zmieniła bo oma na ciepłym nie pali i do tego nie ma mocy.

#14 OFFLINE   marcinex645

marcinex645

    Marcin

  • 16 postów
  • Dołączył: 14-10-2012
  • Skąd: Granowo

Napisany 24 października 2012 - 19:51

no ja tutaj po czytałem kolegów wypowiedzi i widzę że faktycznie dobrze jest najpierw sprawdzić ustawienie tego początku tłoczenia,

#15 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 25 października 2012 - 21:21

a wie ktoś może jaki koszt takiej przyjemności ustawienia???
a i czy przy okazji ustawiania tego tłoczenia mozna zobaczyc jaki jest stan rozrzadu??

#16 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 października 2012 - 21:35

w Moich okolicach ustawienie dawki + początek tłoczenia 500zł, ale w 2.5td to dosyć łatwe ale komputer potrzebny do tego

#17 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2012 - 23:07

ustawienie dawki + początek tłoczenia 500zł,


Bez jaj. U nas u dobrego pompiarza maksymalnie 150 zł.
Ja za uszczelnianie pompy a potem do tego ustawienie wszystkiego dałem 250.
W tym miałem sprawdzone wtryski.

Przy okazji mi jeszcze chłopaki założyli nowe uszczelki pod ssący za które dałem coś koło 5zł sztuka u nich w sklepie i 2 zł sztuka za podkładki pod wtryski.

#18 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 października 2012 - 07:13

:) jak chcesz dam numer na PW i zadzwonisz i spytasz, co prawda to jest serwis BOSCH ale kasują dosyć sporo, sam zaczynam usługi, robiłem ostatnio 1.9tdi (dostęp do pompy idealny)to wymiana uszczelek + ustawienie dawki to 100zł

#19 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 października 2012 - 09:01

Ja płaciłem tyle u Damiana Wolki na Dyrdach, jest to bardzo popularny na śląsku pompiarz który specjalizuje się głównie w ciężarówkach. Taką samą cenę powiedział mi Mazanek z Woźnik tylko, że czasu nie miał i musiałbym czekać długo.