Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wentylator chłodnicy i klimatyzacja Omega V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DaZmud_9

DaZmud_9
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Sandomierz - Wrocław

Napisany 28 maja 2012 - 21:07

Po kolei. Przeczytałem wszystkie tematy na naszym klubowym forum i wszystkich innych łącznie z elektrodą. Zrozumiałem z tego, że wiatraki włączają się w 2 biegach:
1. wolniejszy i z tego co wiem włączają się tylko ten od strony silnika - jeśli się mylę to proszę mnie poprawić, w przypadku klimy te z przodu.

2. szybki włącza się w zależności od użytego czujnika (w MV6 są 2) i w moim przypadku 2 bieg włącza się około 102-105 i ładnie temperatura schodzi w dół.

Ehh jeszcze wczoraj pierwszy bieg też działał ładnie. Nigdy 100 nie osiągałem, dziś wracając przebiło to 100. Okazało się że nie działa pierwszy bieg wentylatora. I zaczęło się sprawdzanie - wypiałem wtyczkę z górnego czujnika z chłodnicy, tego 3 pinowego i po zwarciu w jednym przyadku pyka przekaźnik i włącza się wentylator ten od strony silnika i chodzi na full obrotach. W drugim przypadku pyka przekaznik i pali się jeden bezpiecznik w tej trójkątnej skrzynce. Od czego to nie mogę ustalić, bo mam opis dwóch skrzynek, jednak moja jest z 96 i jest trochę inna niż ta której mam opis.

Do tego nie działają przednie wiatraki od klimy, które w ogóle nie reagują na nic. Nawet na włączanie klimy.Stało się to w sumie wczoraj. Nie mogę ustalić co to za bezpiecznik się pali i co jest uszkodzone? Wyczytałem o rezystorze, które jest pod akumulatorem, no ale nie mogę go znaleźć. Czy to może być to? Co dalej sprawdzać?

Jeszcze jedne problem: oglądając wtyczki od czujnika górnego na chłodnicy.. z tej samej wiązki wychodzą też dwie inne dwu pinowe wtyczki, wyglądem takie same. Jedna jest wpięta do takiej jak by pompki, która jest obok tego czujnika, obok akumulatora. A druga jest nie wpięta nigdzie - i teraz pytanie: co to może być za wtyczka?

Po wielu spalonych bezpiecznikach, pokrwawionych rękach itp.. itd... stwierdzam: zepsuty przekaźnik, który cykał, ale nie chodził jak trzeba i to on palił bezpiecznik, dalej opornik drutowy wentylatory zepsuty. Wszystko ogarniete wyczyszczone i chodzi jak nówka - NO I PO JEDNYM DNIU:

Żeby nie było kolorowo... dziś stojąc w korku w jakże pięknym Wrocławiu - do tej Krakowskiej to chyba nigdy nie będzie normalnego dojazdu - wiatraczek śmigał aż miło na tym pierwszym biegu. Wszystko ok. Klima działała w aucie. Dojechałem pod selgrosa i widzę, że temperatura rośnie, wiatraka nie słuchać. Zatrzymałem się zaglądam BEZPIECZNIK SPALONY. Wsadziłem nowy, wracam bez klimy, wszystko gania pięknie. Dojechałem działa dalej - tym razem wracałem bez kilmy. Czy ma ktoś pomysł co to za problem, bo ja już nie wiem co srpawdzać??? I nie ma zwarć, i opornik dobry, i przekaźnik dobry... no co tym razem...

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2012 - 22:14

Wyjmij grill i zobacz czy obydwa wiatraki na chlodnicy klimy obrocisz reka.

#3 OFFLINE   DaZmud_9

DaZmud_9
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Sandomierz - Wrocław

Napisany 04 czerwca 2012 - 19:38

No to tak, zgodnie z radą. Wyjąłem grill i sprawdziłem wiatraki. W sumie nie pomyślałem, że wystarczy wyjąć grill. Jeden ten z prawej się przycina. Zawiesza się w jednym miejscu. Odłączyłem go i jest ok... Narazie nie wywala bezpiecznika. Mogło to być to. Jednak drugi z nich, ten z lewej(patrząc z przodu auta) dalej sam nie działa.

Czy może mi ktoś powiedzieć, czy te wiatraki wpięte są równolegle czy szeregowo? Bo jeśli w szeregu to muszę wsadzić zworę we wtyczkę tego którego odpiąłem.

I od czego zależy włączanie się tych wiatraków od klimy?

#4 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2012 - 07:36

Włóż zworkę i sprawdź.
A działanie wiatraków zależy od dwóch czujników w chłodnicy przekaźników i bezpieczników.
Czujniki jak byś chciał zmieniać to w sklepie musisz powiedzieć czy masz klimę, jaką skrzynię biegów i nr VIN

 


#5 OFFLINE   DaZmud_9

DaZmud_9
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Sandomierz - Wrocław

Napisany 05 czerwca 2012 - 13:29

Jeśli tam będzie prąd to jak wsadze zworę, to wywali w najlepszym przypadku tylko bezpiecznik. A może więcej. Tyle, że tak, jeden czujnik ten na gorze chlodnicy, ten 3-pinowy jest sprawny. A ten na dole za co odpowiada?

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 czerwca 2012 - 17:44

No to tak, zgodnie z radą. Wyjąłem grill i sprawdziłem wiatraki. W sumie nie pomyślałem, że wystarczy wyjąć grill. Jeden ten z prawej się przycina. Zawiesza się w jednym miejscu. Odłączyłem go i jest ok... Narazie nie wywala bezpiecznika. Mogło to być to. Jednak drugi z nich, ten z lewej(patrząc z przodu auta) dalej sam nie działa.

Czy może mi ktoś powiedzieć, czy te wiatraki wpięte są równolegle czy szeregowo? Bo jeśli w szeregu to muszę wsadzić zworę we wtyczkę tego którego odpiąłem.

I od czego zależy włączanie się tych wiatraków od klimy?


są w szeregu na pierwszym biegu i równolegle na drugim biegu wentyli.
Wsadzając zworkę powodujesz, że na pierwszym biegu wiatrak będzie się kręcił z pełną prędkością, a gdy załączy się drugi bieg (o co nie trudno gdy włączysz klimę w gorący dzień) to wywali bezpiecznik.

#7 OFFLINE   DaZmud_9

DaZmud_9
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Sandomierz - Wrocław

Napisany 05 czerwca 2012 - 19:01

Oczywiście pierwszy i drugi bieg wentylatorów klimatyzacji nie są związane z pierwszym i drugim biegiem wentylatora silnika? Tego od strony silnika. Hmmm to jak to jest rozwiązane ze na pierwszym biegu jest szeregowo, a na drugi równolegle. Rozumiem idee, bo w przypadku szeregu będą się krecić wolniej dla takiego samego prądu, a przy równoległym szybciej. Tylko jak to jest rozwiązane.

To co zrobić, żeby chociaż jeden wentylator z przodu od klimy chodził jak powinien?

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 czerwca 2012 - 22:31

went od strony silnika jest sterowany osobno; pierwszy bieg idzie przez rezystor

wiatraki przednie - tak jak pisałem w szeregu (I bieg) lub równolelge (drugi bieg) - jest to realizowane przez zestaw przekaźników.

Aby jeden wentylator przedni chodził prawidłowo najlepiej kupić mu przyjaciela by działało to jak fabryka chciała.

#9 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 13 czerwca 2012 - 23:17

Witam
Koledzy gdzie jest rezystor wentylatora w omci bo ja mam walniety i jest u mnie obok prawego reflektora a bylem dzis na szrocie stoja 2 omegi 2.5 td i tam nie widze w tym samym miejscu gdzie szukac? a widze ze z zalacznika wentylatora ida 3 kable i jest 2 biegowy bo na napisane 2 zakresy temp.

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2012 - 09:24

stoja 2 omegi 2.5 td

I u nich tego rezystora nie znajdziesz bo wiatrak jest na wiskozie :p Szukaj u dawcy w ktorym siedzi silnik Pb.