

[OB & OBFL] Wentylator chłodnicy i klimatyzacja Omega V6
#1
OFFLINE
Napisany 28 maja 2012 - 21:07
1. wolniejszy i z tego co wiem włączają się tylko ten od strony silnika - jeśli się mylę to proszę mnie poprawić, w przypadku klimy te z przodu.
2. szybki włącza się w zależności od użytego czujnika (w MV6 są 2) i w moim przypadku 2 bieg włącza się około 102-105 i ładnie temperatura schodzi w dół.
Ehh jeszcze wczoraj pierwszy bieg też działał ładnie. Nigdy 100 nie osiągałem, dziś wracając przebiło to 100. Okazało się że nie działa pierwszy bieg wentylatora. I zaczęło się sprawdzanie - wypiałem wtyczkę z górnego czujnika z chłodnicy, tego 3 pinowego i po zwarciu w jednym przyadku pyka przekaźnik i włącza się wentylator ten od strony silnika i chodzi na full obrotach. W drugim przypadku pyka przekaznik i pali się jeden bezpiecznik w tej trójkątnej skrzynce. Od czego to nie mogę ustalić, bo mam opis dwóch skrzynek, jednak moja jest z 96 i jest trochę inna niż ta której mam opis.
Do tego nie działają przednie wiatraki od klimy, które w ogóle nie reagują na nic. Nawet na włączanie klimy.Stało się to w sumie wczoraj. Nie mogę ustalić co to za bezpiecznik się pali i co jest uszkodzone? Wyczytałem o rezystorze, które jest pod akumulatorem, no ale nie mogę go znaleźć. Czy to może być to? Co dalej sprawdzać?
Jeszcze jedne problem: oglądając wtyczki od czujnika górnego na chłodnicy.. z tej samej wiązki wychodzą też dwie inne dwu pinowe wtyczki, wyglądem takie same. Jedna jest wpięta do takiej jak by pompki, która jest obok tego czujnika, obok akumulatora. A druga jest nie wpięta nigdzie - i teraz pytanie: co to może być za wtyczka?
Po wielu spalonych bezpiecznikach, pokrwawionych rękach itp.. itd... stwierdzam: zepsuty przekaźnik, który cykał, ale nie chodził jak trzeba i to on palił bezpiecznik, dalej opornik drutowy wentylatory zepsuty. Wszystko ogarniete wyczyszczone i chodzi jak nówka - NO I PO JEDNYM DNIU:
Żeby nie było kolorowo... dziś stojąc w korku w jakże pięknym Wrocławiu - do tej Krakowskiej to chyba nigdy nie będzie normalnego dojazdu - wiatraczek śmigał aż miło na tym pierwszym biegu. Wszystko ok. Klima działała w aucie. Dojechałem pod selgrosa i widzę, że temperatura rośnie, wiatraka nie słuchać. Zatrzymałem się zaglądam BEZPIECZNIK SPALONY. Wsadziłem nowy, wracam bez klimy, wszystko gania pięknie. Dojechałem działa dalej - tym razem wracałem bez kilmy. Czy ma ktoś pomysł co to za problem, bo ja już nie wiem co srpawdzać??? I nie ma zwarć, i opornik dobry, i przekaźnik dobry... no co tym razem...
#2
OFFLINE
Napisany 28 maja 2012 - 22:14
#3
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2012 - 19:38
Czy może mi ktoś powiedzieć, czy te wiatraki wpięte są równolegle czy szeregowo? Bo jeśli w szeregu to muszę wsadzić zworę we wtyczkę tego którego odpiąłem.
I od czego zależy włączanie się tych wiatraków od klimy?
#4
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 07:36
A działanie wiatraków zależy od dwóch czujników w chłodnicy przekaźników i bezpieczników.
Czujniki jak byś chciał zmieniać to w sklepie musisz powiedzieć czy masz klimę, jaką skrzynię biegów i nr VIN
#5
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 13:29
#6
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 17:44
No to tak, zgodnie z radą. Wyjąłem grill i sprawdziłem wiatraki. W sumie nie pomyślałem, że wystarczy wyjąć grill. Jeden ten z prawej się przycina. Zawiesza się w jednym miejscu. Odłączyłem go i jest ok... Narazie nie wywala bezpiecznika. Mogło to być to. Jednak drugi z nich, ten z lewej(patrząc z przodu auta) dalej sam nie działa.
Czy może mi ktoś powiedzieć, czy te wiatraki wpięte są równolegle czy szeregowo? Bo jeśli w szeregu to muszę wsadzić zworę we wtyczkę tego którego odpiąłem.
I od czego zależy włączanie się tych wiatraków od klimy?
są w szeregu na pierwszym biegu i równolegle na drugim biegu wentyli.
Wsadzając zworkę powodujesz, że na pierwszym biegu wiatrak będzie się kręcił z pełną prędkością, a gdy załączy się drugi bieg (o co nie trudno gdy włączysz klimę w gorący dzień) to wywali bezpiecznik.
#7
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 19:01
To co zrobić, żeby chociaż jeden wentylator z przodu od klimy chodził jak powinien?
#8
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 22:31
wiatraki przednie - tak jak pisałem w szeregu (I bieg) lub równolelge (drugi bieg) - jest to realizowane przez zestaw przekaźników.
Aby jeden wentylator przedni chodził prawidłowo najlepiej kupić mu przyjaciela by działało to jak fabryka chciała.
#9
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 23:17
Koledzy gdzie jest rezystor wentylatora w omci bo ja mam walniety i jest u mnie obok prawego reflektora a bylem dzis na szrocie stoja 2 omegi 2.5 td i tam nie widze w tym samym miejscu gdzie szukac? a widze ze z zalacznika wentylatora ida 3 kable i jest 2 biegowy bo na napisane 2 zakresy temp.
#10
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2012 - 09:24
I u nich tego rezystora nie znajdziesz bo wiatrak jest na wiskoziestoja 2 omegi 2.5 td
