Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Dziwne cykanie tylko na ciepłym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mario

mario
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-04-2011

Napisany 27 maja 2012 - 09:38

Witam robiłem mały remont wymieniłem kieliszki rozrząd pompe napinacze uszczelka na kolektorze,kolektor wydechowy czujnik położenia wału oleje filtry uszczelniacze i zaopserwowałem na zimnym silniku silnik chodzi jak nowy cichutko bez żadnego stukniecia ale jak sie zagrzeje troche słysze takie cykanie nie metaliczne czy to może być wtrysk ? albo to coś innego pozdrawiam czekam na odpowiedzi jak by ktoś chciał moge nagrać ten dzwięk i niemam żadnych błędów komputera

#2 OFFLINE   morgon

morgon
  • 108 postów
  • Dołączył: 20-08-2010
  • Skąd: Buczkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 maja 2012 - 11:08

Wtryskiwacze gazu lekko cykają

#3 OFFLINE   mario

mario
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-04-2011

Napisany 27 maja 2012 - 14:12

że mam przegląd swojej sekwencji to fakt (Gwarencyjny) to co powinnem zrobić dodam ze i na bęzynie i na gazie jest to samo i słyszalne jest to tylko na ciepłym silniku.Co radzicie

I to nie jest takie słabe cykanie

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2012 - 15:44

pęknięty kolektor wydechowy?

#5 OFFLINE   mario

mario
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-04-2011

Napisany 27 maja 2012 - 17:32

Kolektor wydechowy mam nówke sztuke orginał 500zł dałem za niego ale czemu sądzisz że to kolektor???? to dopiero słychać jak sie nagrzeje moze uszczelka żle siadła hmmmm przeddtem był kolektor spawany cały poprzedni własciciel go założył i cykało ale to było słychać odrazu a teraz założyłem nowiutki

#6 OFFLINE   lukaszlipa

lukaszlipa
  • 33 postów
  • Dołączył: 10-11-2010

Napisany 27 maja 2012 - 17:53

sprawdż stan panewek

#7 OFFLINE   mario

mario
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-04-2011

Napisany 27 maja 2012 - 22:40

Też tak myślałem ale jak by to była panewka to by mi świeciła kontrolka cisnienia oleju wydaje mi sie że to 1 popychacz choć są nowe;/ bo słychać ten stukot w okolicy pokrywy zaworów ale czemu dopiero na cieplejszym silniku sie to dzieje jak go zapale tego niema moge nawet gazować autem ale tylko jak sie troche zagrzeje zaras stukot pojedynczy niechce znowu zżucać rozrządu jak myślicie co to może być bo panewke cze popychacz by było słychać odrazu mi sie wydaje

jak włączam xenony to mi sie czasami lampka z ABS załącza ale to chyba niema żadnego wpływu

Czy mozliwe ze nowy popychacz może cykać bo przed wymianą była to istna synfonia teraz to pojedyncze cykanie ale tak sie dzieje tylko na ciepłym na zimnym cichutko pracuje niechce pochopnie sciagać znów wałków albo to ten kolektor ale czemu na zimnym tego nie słychać jutro nagram filmik i go dodam

#8 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2012 - 15:12

jak włączam xenony to mi sie czasami lampka z ABS załącza ale to chyba niema żadnego wpływu

a ksenon z allegro zakładany??

ale czemu na zimnym tego nie słychać

rozgrzany olej jest rzadszy

#9 OFFLINE   mario

mario
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-04-2011

Napisany 28 maja 2012 - 15:42

Teraz mam pół sentetyk świeży nalany to co mam go zmienić na mineralny??? a xenony tak mam z alegro bo niedam 1000zł z lampy;/

#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2012 - 15:51

a xenony tak mam z alegro bo niedam 1000zł z lampy;/

więc masz już przyczynę zapalania się ABS-u.Jak się tego pozbyć poszukaj na forum.Bardzo popularna wada zestawów HID

#11 OFFLINE   mario

mario
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-04-2011

Napisany 29 maja 2012 - 18:57

Prosze link nagrania może wy na coś wpadniecie ze słuchu bo niechce na daremno znów rozbierać a okaze sie że to coś innego

#12 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 czerwca 2012 - 11:22

Teraz mam pół sentetyk świeży nalany to co mam go zmienić na mineralny??? a xenony tak mam z alegro bo niedam 1000zł z lampy;/


minerał po rozgrzaniu jest jeszcze rzadszy niż syntetyk. Mi na stukające popychacze pomógł pełen syntetyk.

#13 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 02 czerwca 2012 - 12:15

mnie tak cykala uszczelka pod kolektorem. jakiej firmy załozyles?

#14 OFFLINE   mario

mario
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-04-2011

Napisany 04 czerwca 2012 - 10:02

Ale czemu dopiero jak sie rozgrzeje tak po jakiś 3-5 minut dopiero zaczyna cykać uszczelka kolektora wydaje mi sie ze powinna cykać odrazu po zapalonym silniku chyba ze sie myle firmy uszczelki nie pamiętam też tak miałeś z uszczelką ? ze dopiero jak sie rozgrzał i po wymianie rozżądu świec przewodów czujnika wału przepływomieża zaczoł mi wiećj gazu palić już niewiem silnik chodzi jak talala tylko te cykanie

#15 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 04 czerwca 2012 - 10:42

u mnie to ktos tam ryj wsadzał bo szpilki byly przerabiane z 8 na 10 i uszczelka byla "luzno" miedzy kolektorem a głowica.

a dobra uszczelke zalozyles? katalog pokazuje dwa rodzaje do 01/1998 i od 02/1998

#16 OFFLINE   mario

mario
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-04-2011

Napisany 04 czerwca 2012 - 12:46

Ale odrazu ci cykał czy dopiero jak sie troche rozgrzał bo niechce mi sie wieżyć żeby nowe popychacze klekotały

i jak sprawdzić czy na bank to uszczelka

#17 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 czerwca 2012 - 13:29

u mnie zerwane były dwie pierwsze szpilki. tak jak piszesz, odgłos w rodzaju metalicznego syku słyszalny był na zimnym silniku (do tego małe pęknięcie kolektora). Jednak słyszalny był dopiero po tym jak poradziłem sobie z wyciszeniem szklanek. Jeszce raz napiszę, na gm 10w40 jedna a czasami dwie szklanki grały aż miło. Zazwyczaj (za wyjątkim zimy) zaczynały stukać po tym jak silnik lekko się zagrzał i wyłączało się automatyczne ssanie. Podczas przyspieszania zdarzało się, że ludzie odwracali głowę żeby zobaczyć co to jedzie. Po rozgrzaniu trochę lepiej ale na wolnych obrotach stukało tak jak u Ciebie. Płukanie silnika wymiana oleju na 5w50 a teraz 0w40 i o szklankach zapomniałem. Zagęszczanie oleju nic nie da, po osiągnięciu normalnej temp. pracy silnika oleje mineralne i semi mają gestość podobną do syntetyka. Przy ostrzejszej jeździe są jeszcze rzadsze i zrywają film olejowy. Ponadto mają dużo mniejszą odporność na degradacje pod wpływem temperatury i syfu powstałego w procesie spalania paliwa. efektem tego jest odkładanie się nagaru w miejscach gdzie jest wysoka temperatura i utrudniony przepływ oleju (np. szklanki). W moim (i nie tylko) rozumowaniu w silnikach z hydrauliką stosowanie innego oleju niż syntetyczny to nieporozumienie. Zwłaszcza jeśli ma się ciężką nogę i pokonuje się długie odcinki z dużymi prędkościami. A już 6-cylindrówki z naszych omeg gdzie temp. oleju często może osiągnąć powyżej 130 stopni to głupota. Może ostro ale takie jest moje zdanie.
Przepraszam, że trochę nie na temat, ale jak słyszę aby na stukające szklanki zalewać minerała to mnie ponosi. :dziura:

Ale odrazu ci cykał czy dopiero jak sie troche rozgrzał bo niechce mi sie wieżyć żeby nowe popychacze klekotały

i jak sprawdzić czy na bank to uszczelka


Najprościej ściągnąć osłonę kolektora i sprawdzić czy nie "wieje". Poza tym w miejscu w którym przepuszcza widać sadzę.

#18 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 04 czerwca 2012 - 18:58

Poza tym w miejscu w którym przepuszcza widać sadzę

Dokladnie tak jak mowisz. u mnie bylo az czarno prawie na wszystkich dziurach od wydechu. Wydawalo sie ze to diesel pod maska. Na zimnym tylko cykalo delikatnie ale jak sie zagrzal to juz gral jak kapela na weselu