Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] X20SE a C20NE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   anon92

anon92
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-04-2012

Napisany 02 maja 2012 - 12:04

Tak wiem, temat wałkowany milion razy. Piszę bo opinie się różnią i nie wiem co myśleć.
Po 1 niektórzy twierdzą że X20SE ma 122 konie a inni że 115. W dowodzie pisze mi 85kW co daje 115 koni. Jak jest naprawdę?
Po 2, czy głowice między C20NE a X20SE pasują wzajemnie do drugich silników? Bo są inne to widać na 1 rzut oka.
Po 3, jaka jest różnica w instalacji elektrycznej? Wtyczki? Czujniki?
Po 4, C20NE był bezkolizyjny czyli rozumiem że zerwanie paska niczym nie groziło. Jak to jest w X20SE? Też jest bezpieczny czy raczej może się uszkodzić? W tej sprawie też opinie są podzielone.

#2 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 maja 2012 - 12:31

x20se ma 115 koni ;)

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2012 - 15:04

Po 2, czy głowice między C20NE a X20SE pasują wzajemnie do drugich silników? Bo są inne to widać na 1 rzut oka.


Po 2, czy głowice między C20NE a X20SE pasują wzajemnie do drugich silników? Bo są inne to widać na 1 rzut oka.


głowice , blok i wał w C20NE i X20SE są praktycznie identyczne , różni się trochę obudowa i pokrywa obudowy wałka rozrządu dlatego że trochę inaczej jest rozwiązana odma ale na upartego też można by podmienić z jednego do drugiego po małych przeróbkach , inne są korbowody i tłoki , w X20SE jest wyższy stopień sprężania z tego względu tłoki mają mniejsze wyżłobienia w denkach i stąd kolizyjność , w C20NE te wyżłobienia są na tyle duże że tłok nie spotyka się z max otwartymi zaworami , C20NE ma zwykły aparat z rozdzielaczem a X20SE ma cewkę , różnią się też kolektorami ssącymi , w X20SE na kolektorze zabudowany jest zawór EGR

X20SE zawsze miał 115 koników :) , była krótka seria z początków produkcji oznaczona jako 20SE która faktycznie miała 122 KM ale zaostrzenie norm ECO wymusiło przystosowanie tego silnika do nowych norm i tak powstał X20SE , bardziej ECO ale słabszy :(

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   anon92

anon92
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-04-2012

Napisany 02 maja 2012 - 20:05

Dziękuję. Mniej więcej wszystko jasne ;)

#5 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 142 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 maja 2012 - 12:46

X20SE zawsze miał 115 koników :) , była krótka seria z początków produkcji oznaczona jako 20SE która faktycznie miała 122 KM ale zaostrzenie norm ECO wymusiło przystosowanie tego silnika do nowych norm i tak powstał X20SE , bardziej ECO ale słabszy :([/QUOTE] 20SE to jednostka montowana w Omedze w latach 1986-87,niemająca nic wspólnego z C20NE i X20SE. C20NE były dwa modele tego silnika,różniące się długością paska rozrządu i sposobem napinania.Pierwszy od 1988 do września 1992 miał krótszy pasek i napinany był pompą wody,drugi od 09.1992 do 12.1993 miał długi pasek i zastosowano w nim napinacz taki sam jak X20SE.X20SE jest następcą C20NE a nie 20SE.

#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2012 - 14:07

20SE to jednostka montowana w Omedze w latach 1986-87


a nieprawda , 20SE - R4 8V 122KM, Omega A od '86 do '94 z Motronic ML4.1 od roku 90 Bosch Motronic M 1.5 oraz początek produkcji Omega B , silnik bliźniaczy z C20NE różnica polegała tylko na tym że miał podniesiony stopień sprężania i nie posiadał katalizatora , zmiany w celu spełnienia normy dotyczącej zawartości szkodliwych związków w spalinach skutkowały drobnymi zmianami i dołożeniem katalizatora , zmieniono oznaczenie silnika na X20SE gdzie X oznaczał właśnie spełnienie ww. norm

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#7 OFFLINE   thestylator

thestylator
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Ruda Śląska/ Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 16 maja 2012 - 07:13

Podepnę się pod temat. A czy ktoś się orientuje czy kolektor wydechowy z Omegi A 2.0 benzyna będzie pasował do x20se?? Na zdjęciach wyglądają podobnie ale nie wiem czy da radę go zamontować.

#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2012 - 08:02

da radę

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 16 maja 2012 - 08:03

Numery mają inne.

#10 OFFLINE   thestylator

thestylator
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Ruda Śląska/ Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 16 maja 2012 - 08:34

To że numery mają inne to wiem. Tylko jak patrzę na zdjęcia to wyglądają one identycznie :) Kolego kocyk montowałeś już tak?? Czy może porównywałeś je fizycznie lub coś w tym stylu??

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2012 - 12:12

mam w swojej założony , bo w starym szpilki były pourywane miedzy kolektorem a dwururką

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   thestylator

thestylator
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Ruda Śląska/ Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 16 maja 2012 - 14:31

kocyk to tak jak u mnie :) Dzięki za info.Pozdrawiam

#13 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 maja 2013 - 19:21

odgrzeję...

silnik x20se padł i pod ręką jest c20ne. Planowane jest włożenie c20ne tylko że on się różni dolotem(przepływka) i ma kopułkę a X ma cewkę.
Jak to ogarnąć i czy zwrócić na coś uwagę?