

[OB & OBFL] X20SE a C20NE
#1
OFFLINE
Napisany 02 maja 2012 - 12:04
Po 1 niektórzy twierdzą że X20SE ma 122 konie a inni że 115. W dowodzie pisze mi 85kW co daje 115 koni. Jak jest naprawdę?
Po 2, czy głowice między C20NE a X20SE pasują wzajemnie do drugich silników? Bo są inne to widać na 1 rzut oka.
Po 3, jaka jest różnica w instalacji elektrycznej? Wtyczki? Czujniki?
Po 4, C20NE był bezkolizyjny czyli rozumiem że zerwanie paska niczym nie groziło. Jak to jest w X20SE? Też jest bezpieczny czy raczej może się uszkodzić? W tej sprawie też opinie są podzielone.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 02 maja 2012 - 15:04
Po 2, czy głowice między C20NE a X20SE pasują wzajemnie do drugich silników? Bo są inne to widać na 1 rzut oka.
Po 2, czy głowice między C20NE a X20SE pasują wzajemnie do drugich silników? Bo są inne to widać na 1 rzut oka.
głowice , blok i wał w C20NE i X20SE są praktycznie identyczne , różni się trochę obudowa i pokrywa obudowy wałka rozrządu dlatego że trochę inaczej jest rozwiązana odma ale na upartego też można by podmienić z jednego do drugiego po małych przeróbkach , inne są korbowody i tłoki , w X20SE jest wyższy stopień sprężania z tego względu tłoki mają mniejsze wyżłobienia w denkach i stąd kolizyjność , w C20NE te wyżłobienia są na tyle duże że tłok nie spotyka się z max otwartymi zaworami , C20NE ma zwykły aparat z rozdzielaczem a X20SE ma cewkę , różnią się też kolektorami ssącymi , w X20SE na kolektorze zabudowany jest zawór EGR
X20SE zawsze miał 115 koników


Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 12:46


#6
OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 14:07
20SE to jednostka montowana w Omedze w latach 1986-87
a nieprawda , 20SE - R4 8V 122KM, Omega A od '86 do '94 z Motronic ML4.1 od roku 90 Bosch Motronic M 1.5 oraz początek produkcji Omega B , silnik bliźniaczy z C20NE różnica polegała tylko na tym że miał podniesiony stopień sprężania i nie posiadał katalizatora , zmiany w celu spełnienia normy dotyczącej zawartości szkodliwych związków w spalinach skutkowały drobnymi zmianami i dołożeniem katalizatora , zmieniono oznaczenie silnika na X20SE gdzie X oznaczał właśnie spełnienie ww. norm
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#7
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 07:13
#8
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 08:02
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 08:34

#11
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 12:12
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 15 maja 2013 - 19:21
silnik x20se padł i pod ręką jest c20ne. Planowane jest włożenie c20ne tylko że on się różni dolotem(przepływka) i ma kopułkę a X ma cewkę.
Jak to ogarnąć i czy zwrócić na coś uwagę?