

Jak powinien zachowywać się korek wlewu oleju
#1
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2007 - 21:59
Chcę kupić Omegę B 2,0 16v z 98 roku. Jednak jedna sprawa mnie niepokoi.
Jak powinien zachowywać się korek od wlewu oleju przy włączonym silniku na niskich obrotach?
Silnik pracuje równo, cicho i nie klekocze, ale jak odkręcę korek od wlewu oleju to dmucha z silnika. Słyszałem, że powinno zasysać go.
Jak powinno być?
Proszę o dokładny opis bo jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem czy decydować się na zakup tego autka.
Pozdrawiam
[zmieniłem temat na sugerujący zawartość wątku]
#2
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2007 - 06:41
Na pewno nie powinno zasysać korka, nawet wtedy, gdy jest przewód odsysający opary do kolektora dolotowego spod pokrywy rozrządu (nie wiem czy jest w tym silniku).ale jak odkręcę korek od wlewu oleju to dmucha z silnika. Słyszałem, że powinno zasysać go.
Jak powinno być?
Normalne jest wydobywanie się jakiejś ilości gazów/oparów, ale bez powstawania nadciśnienia. Przytknij dłoń do otworu wlewu oleju i sprawdź, czy powstaje jakieś nadciśnienie. Jeżeli nie "ciśnie", to OK.
Pozdrawiam.
#3
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2007 - 13:49
tak przynajmniej mi sie wydaje

stare audi mialy cos takiego , ze jak sie odkrecilo korek , to silnik gasl
#4
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2007 - 17:54
Może są jeszcze jakieś ważne rzeczy o których powinienem wiedzieć przy zakupie tego autka.
Będę wdzięczny za wszystkie porady.
Pozdrawiam
#5
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2007 - 21:48
maraboot napisał:
Co w momencie, kiedy jednak będzie cisnęło w rękę? Czy to oznacza, że silnik jest do remontu lub wymiany i dać sobie spokój z zakupem tego autka?Normalne jest wydobywanie się jakiejś ilości gazów/oparów, ale bez powstawania nadciśnienia. Przytknij dłoń do otworu wlewu oleju i sprawdź, czy powstaje jakieś nadciśnienie. Jeżeli nie "ciśnie", to OK.
Pozdrawiam
#6
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2007 - 22:34
jak na dloni beda z 2-3 krobelki oleju , to tez moim zdaniem nie jest problem , ale jezeli na dloni bedzie duzo oleju , to juz jest problem
heh. musi być olej na dłoni.. nie ma innego wyjścia, zaraz pod otworem wlewu jest wałek rozrządu, więc jak ma nie chlapać?

Marcin