Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak powinien zachowywać się korek wlewu oleju

• Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marasek09

marasek09
  • 12 postów

Napisany 17 sierpnia 2007 - 21:59

Witam,
Chcę kupić Omegę B 2,0 16v z 98 roku. Jednak jedna sprawa mnie niepokoi.
Jak powinien zachowywać się korek od wlewu oleju przy włączonym silniku na niskich obrotach?
Silnik pracuje równo, cicho i nie klekocze, ale jak odkręcę korek od wlewu oleju to dmucha z silnika. Słyszałem, że powinno zasysać go.
Jak powinno być?
Proszę o dokładny opis bo jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem czy decydować się na zakup tego autka.
Pozdrawiam

[zmieniłem temat na sugerujący zawartość wątku]

#2 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2007 - 06:41

ale jak odkręcę korek od wlewu oleju to dmucha z silnika. Słyszałem, że powinno zasysać go.
Jak powinno być?

Na pewno nie powinno zasysać korka, nawet wtedy, gdy jest przewód odsysający opary do kolektora dolotowego spod pokrywy rozrządu (nie wiem czy jest w tym silniku).
Normalne jest wydobywanie się jakiejś ilości gazów/oparów, ale bez powstawania nadciśnienia. Przytknij dłoń do otworu wlewu oleju i sprawdź, czy powstaje jakieś nadciśnienie. Jeżeli nie "ciśnie", to OK.
Pozdrawiam.

#3 OFFLINE   adwes

adwes
  • 21 postów

Napisany 18 sierpnia 2007 - 13:49

Tak jak napisal maraboot , delikatnie , ale bardzo delikatnie bedzie czuc cisnienie i jak na dloni beda z 2-3 krobelki oleju , to tez moim zdaniem nie jest problem , ale jezeli na dloni bedzie duzo oleju , to juz jest problem
tak przynajmniej mi sie wydaje :wink:
stare audi mialy cos takiego , ze jak sie odkrecilo korek , to silnik gasl

#4 OFFLINE   marasek09