Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Zafira, do oceny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cruel

cruel

    nawet gdy będę kroczył...

  • 214 postów
  • Dołączył: 19-06-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 kwietnia 2012 - 10:33

Znalazłem taką Zafirke, może coś ocenicie, zastanawia mnie ta cała ekspertyza którą udostępnia sprzedający. http://www.2hl.pl/za...zalacznik=11543

Zdjęcia na samym końcu.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Czas jest wartościowszy od pieniędzy. Możesz dostać więcej pieniędzy, ale nie możesz dostać więcej czasu.

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2012 - 11:45

Wynika z tego ze byla naprawa blacharsko-lakiernicza. A reszta rzeczy opisana doslownie na oko - to co tylko widac bez uzycia podnosnika i kompa.

#3 OFFLINE   specjal0

specjal0
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-04-2012

Napisany 16 kwietnia 2012 - 13:10

podepnę jeszcze tą: http://otomoto.pl/op...-C23744736.html
W zasadzie cruel odradził mi ten silnik, ale może jednak jest ten samochód wart swojej ceny.. Byłem na forum Zafiry, ale tam świeci pustkami :(.
Aha, co do sprawdzenia na kompie, to jeśli się zdecydujemy na którąś i pojedziemy, to cruel sprawdzi swoim kompem.
EDIT:
Odnośnie tej pierwszej to już nieaktualne, bo komis podniósł cenę o 6,4k zł

#4 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2012 - 14:16

Wersja Zafiry świetna- silnik i wyposażenie super. Całkiem nie zła cena. Ale jak to w zyciu trzeba by ją dokładnie przejrzeć.

#5 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 15:02

(...) W zasadzie cruel odradził mi ten silnik

A mogę zapytać dlaczego??

#6 OFFLINE   specjal0

specjal0
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-04-2012

Napisany 16 kwietnia 2012 - 15:13

A mogę zapytać dlaczego??

No właśnie sam nie wiem :p
Podejrzewa, że silniki z turbo szybciej się sypią i większe koszty napraw.. Tym bardziej, że docelowo ma być zagazowany.. Nada się do zagazowania? Ja osobiście nigdy nie miałem żadnego Opla, więc się nie znam na tych silnikach..

#7 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 15:37

Dopóki pozostanie seryjny (200KM) to powinno dać radę... Ale po ostrzejszym chipie masz do wyboru - albo górą dolewanie benzyny, albo zasilanie tylko Pb. Do tego trzeba dobry sterownik LPG, np. coś od Staga. Poza tym ostrość chipa "przygładzi" w zakresie momentu obrotowego wydatek wtrysków LPG. Z moich doświadczeń wiem, że może być naprawdę słabo na LPG po jakichkolwiek modach. Dlatego w przypadku Zafiry, nie wiem czy bym nie szukał 1.9 CDTI...

#8 OFFLINE   specjal0

specjal0
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-04-2012

Napisany 16 kwietnia 2012 - 17:14

Dopóki pozostanie seryjny (200KM) to powinno dać radę... Ale po ostrzejszym chipie masz do wyboru - albo górą dolewanie benzyny, albo zasilanie tylko Pb. Do tego trzeba dobry sterownik LPG, np. coś od Staga. Poza tym ostrość chipa "przygładzi" w zakresie momentu obrotowego wydatek wtrysków LPG. Z moich doświadczeń wiem, że może być naprawdę słabo na LPG po jakichkolwiek modach. Dlatego w przypadku Zafiry, nie wiem czy bym nie szukał 1.9 CDTI...

Ma zostać seryjny.. LPG porządny jak najbardziej.. Po jakim czasie turbina może paść? Diesel nie wchodzi w grę, ze względu na specyfikę pracy (głównie w mieście krótkie kilkukilometrowe odcinki) koszt ropy wyjdzie niewiele mniejszy niż benzyny.. W grę wchodzi jeszcze 1,8 np. taka: http://otomoto.pl/op...-C23769161.html

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 18:52

Ma zostać seryjny.. LPG porządny jak najbardziej.. Po jakim czasie turbina może paść? Diesel nie wchodzi w grę, ze względu na specyfikę pracy (głównie w mieście krótkie kilkukilometrowe odcinki) koszt ropy wyjdzie niewiele mniejszy niż benzyny.. W grę wchodzi jeszcze 1,8 np. taka: http://otomoto.pl/op...-C23769161.html


Teraz mówisz że seryjny... Kupisz, pośmigasz i będziesz chipował :lol: Z resztą tak robi bardzo wielu ludzi :D Chip w turbo (nieważne czy dieslu czy benzynie) daje najlepszy przyrost mocy/momentu w stosunku do inwestycji. Poza tym poprawnie zrobiony chip przy zachowaniu stylu jazdy ogranicza zużycie paliwa. Dla LPG też jest korzystny (ze względu na wyższą liczbę oktanową od Pb), bo nie wyobrażam sobie chipa do 2.0T bez ruszania wyprzedzenia zapłonu. Miasto + krótkie odcinki, to i z LPG nie pokorzystasz, za niska temperatura przełączania "daje w kość" parownikowi. Jedno jest pewne - do turbo potrzebujesz naprawdę dobrego, sprawdzonego gazownika!!
Co do diesla - CDTI nie pali dużo, a na dokładkę dobry chip jeszcze pomaga w ograniczeniu spalania. Nawet przy relatywnie krótkich odcinkach może się okazać lepszy od LPG w przypadku 2.0T.
A teraz odnośnie 1.8... Zdecyduj się czego oczekujesz od auta. 1.8 to wozidło, 1.9 CDTI/2.0T przy nim to rakieta. Powinieneś pojeździć po komisach w celu odbycia jazd próbnych Zafirami z różnymi silnikami, a potem szukać auta z silnikiem który najlepiej będzie Ci pasował.

#10 OFFLINE   cruel

cruel

    nawet gdy będę kroczył...

  • 214 postów
  • Dołączył: 19-06-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:27

Ja nie odradzam, wyraziłem swoje zdanie, benzyna z turbo + LPG mnie sie osobiście jakoś nie widzi, tym bardziej że wiem że tym autem będzie jeździł teściu kolegi. Więc jemu 1.8 myślę ze wystarczy, bo w jego przypadku 2.0T to za dużo.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Czas jest wartościowszy od pieniędzy. Możesz dostać więcej pieniędzy, ale nie możesz dostać więcej czasu.

#11 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:39

No to było od razu, że to ma być emerytem jeżdżone!! W takim razie bierz 1.8 i nie kombinuj. Mimo wszystko polecam oddać auto tylko i wyłącznie dobremu, sprawdzonemu gazownikowi!!

#12 OFFLINE   specjal0

specjal0
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-04-2012

Napisany 17 kwietnia 2012 - 08:25

No to było od razu, że to ma być emerytem jeżdżone!! W takim razie bierz 1.8 i nie kombinuj. Mimo wszystko polecam oddać auto tylko i wyłącznie dobremu, sprawdzonemu gazownikowi!!

No nie tak do końca emerytem. Ojciec też lubi depnąć. Chodziło bardziej o to, żeby mieć w razie potrzeby (wyprzedzania) zapas mocy i móc bezpiecznie wyprzedzać. Ja też czasem będę korzystał z tego samochodu i wtedy na pewno będę korzystał z tej mocy ;). Sam mam Passata 130KM TDi i tu mocy jest wystarczająco, ale to porządny diesel który się rewelacyjnie zbiera od dołu. Boję się, czy ten 1.8 nie będzie po prostu zbyt mułowaty.. No ale skoro bardziej go radzicie, to może przy tym pozostaniemy. Niestety w Łodzi w komisach nie ma ani jednej Zafiry B w benzynie :/
EDIT: Mam na oku jeszcze dwa:
1. http://otomoto.pl/op...-C23597004.html
Ten co prawda trochę przekracza budżet, ale fajne wyposażenie, w miarę młody (chociaż sporo nalatane) i jest już instalacja gazowa (chyba dobra?) Tylko ta historyjka o kobiecie jeżdżącej samemu rodzinnym MPV.. Co o nim myślicie?
2. http://otomoto.pl/op...-C23769161.html
Wygląda sensownie, przebieg nie za duży (ale czy prawdziwy?), wyposażenie takie standardowe raczej.. No i trzeba doliczyć koszt instalacji gazowej.. Ale możnaby ją założyć później..

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 kwietnia 2012 - 12:20

No nie tak do końca emerytem. Ojciec też lubi depnąć. Chodziło bardziej o to, żeby mieć w razie potrzeby (wyprzedzania) zapas mocy i móc bezpiecznie wyprzedzać. Ja też czasem będę korzystał z tego samochodu i wtedy na pewno będę korzystał z tej mocy ;). Sam mam Passata 130KM TDi i tu mocy jest wystarczająco, ale to porządny diesel który się rewelacyjnie zbiera od dołu. Boję się, czy ten 1.8 nie będzie po prostu zbyt mułowaty..

No niestety, 1.8 będzie konkretnie mułowaty. Dlatego pisałem o CDTI!! Jeśli masz tego Passata bez chipa, to nie zauważysz tak mułowatości 1.8 - inne masz odniesienie.
Jeśli Passat chipowany, to 1.8 się z pewnością nie najeździsz.

No ale skoro bardziej go radzicie, to może przy tym pozostaniemy. Niestety w Łodzi w komisach nie ma ani jednej Zafiry B w benzynie :/

Ja się zasugerowałem, że to dla statecznego użytkownika. Ogólnie dużo łatwiej z LPG w przypadku benzyny wolnossącej niż turbodoładowanej. Z tym brakiem benzyn w komisach to rzeczywiście kiszka trochę.

EDIT: Mam na oku jeszcze dwa:
1. http://otomoto.pl/op...-C23597004.html
Ten co prawda trochę przekracza budżet, ale fajne wyposażenie, w miarę młody (chociaż sporo nalatane) i jest już instalacja gazowa (chyba dobra?) Tylko ta historyjka o kobiecie jeżdżącej samemu rodzinnym MPV.. Co o nim myślicie?

Po zdjęciach nic złego powiedzieć nie można. Z opisu bardziej rozwaliło mnie to zdanie:

Od nowości jest założona instalacja gazowa marki LANDIRENZO w firmie Irmsher (rachunek 2600E).

W historyjki o samotnych kobietach nie wierzę, na przegląd przy zakupie używanego auta też nie patrzę (zwłaszcza w przypadku elektronicznego licznika, którego zmiana zajmuje sekundy).

2. http://otomoto.pl/op...-C23769161.html
Wygląda sensownie, przebieg nie za duży (ale czy prawdziwy?), wyposażenie takie standardowe raczej.. No i trzeba doliczyć koszt instalacji gazowej.. Ale możnaby ją założyć później..

O przebiegu napisałem wyżej, nie podoba mi się spasowanie lewego przodu, wyposażenie - jak dla mnie golas, no i koszt zgazowania. Im później założysz instalację, tym później się zwróci...

Z tych dwóch, raczej pierwszą.