Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Turbo nie reaguje + dziwne podłączenie podciśnienia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:00

W innym temacie poruszałem już ten problem turo,
chodzi o to że go nie ma, na forum vectry poradzili mi żeby ominąć elektrozawór i podłączyć pompę vacum bezpośrednio, turbo wtedy jest, ale ten elektrozawór też jest dobry bo podmieniany z dwoma innymi i nic

ale opisałem im podłączenie właśnie elektrozaworu sterującego turbo i okazało się że mam tam podłączone cos "obiekt" ;p którego nikt nie może zidentyfikować i po co on tam jest
a jest to ten obiekt na zdjęciu
Dodany obrazek
By irtyko at 2012-04-15
naklejka z tego ustrojstwa
Dodany obrazek
By irtyko at 2012-04-15
jest to podłączone do powrotnego przewodu paliwowego(czerwona kreska) i do elektrozaworu w miejsce wyjścia VAC (biała kreska) a wężyk z vacum pompy jest podłączony do tego 'górnego '(jesli out i vac są u dołu) wyjścia podpisanego ATM

wie ktoś z was co to jest ? dodam ze podłączona jest do tego wtyczka taka jak w elektrozaworach , może tam powinien być elektrozawór ? :pokoj:

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:30

Zrób porządek w podciśnieniu!!
ATM - to ma być atmosfera, powinien być filterek założony.
VAC - tutaj wpinasz źródło podciśnienia - czyli jedno z odgałęzień z pompy VAC
OUT - tutaj podpinasz to co ma być danym elektrozaworem sterowane

Twój opis jest dla mnie na tyle nieczytelny, że nie ogarniam o co Ci właściwie chodzi :confused:

#3 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2012 - 23:16

Na zdjęciach pokazujez pompke paliwa z dogrzewacza silnika hydronic D3WZ a elektrozawór podciśnienia wygląda tak jak na fotce i znajduje sie na obudowie wentylatora chłodnicy wody

#4 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 kwietnia 2012 - 23:29

Dalej nie ogarniam, ale to mniej istotne. Każdy jeden elektrozawór jeśli chodzi o podciśnienie powinieneś mieć podpięty tak jak opisałem wyżej. Co do podłączenia elektrycznego - weź schemat i sprawdź czy zgadzają się kolory przewodów we wtyczkach, wtedy będziesz wiedział czy są podpięte właściwie.

#5 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 16 kwietnia 2012 - 07:33

Ok,
możne tak, już jest po problemie, podłączenie prawidłowo (tak jak na rysunku) podciśnienia rozwiązuje problem, ale teraz mam wiszący kabel od tego podgrzewacza i co z nim zrobić ?
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
I prawidłowo podłączony układ i w takim stanie działa, z tym że podgrzewacz nie jest podłączony
czerwone kreski przewód z pompy vacum do wejść VAC a niebieskie to wyjścia OUT

na drugim schemacie jest narysowane jak było podłączone od początku jak kupiłem samochód
podgrzewacz podłączony był do zaworu w wyjście vac, turbo do wyjścia out a przewód z pompy vacum do tego atm:masakra::masakra::masakra:

i właśnie ta jedna rurka z podgrzewacz namieszała:mad: , i jak chłopaki na forum vectry powiedzieli że nie wiedza co to jest (chodziło o podgrzewacz) wszystko się wydało

tylko teraz co z nim zrobić ? zna ktoś może zasadę jak on powinien działać ?


a i jeszcze jedno , przy odłaczaniu tego wężyka złamał mi sie ten 'dzyndzelek ' i teraz nie mam do czego podłączyć filterka :(:( co się stanie jak go tam nie będzie ?

aha i oczywiście Wielkie dzięki za POMOC :):)

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2012 - 09:10

EBERSPACHER D3WZ tu masz opis, a do pieca nie dochodzi żadne podciśnienie, ten wąż na zdjęciu z pierwszego postu z białą strzałką ma być wpięty do piecyka od góry wychodzi metalowy krucieć z komory spalania i tam jest jego miejsce w linku powyżej jest widoczny na zdjęciach

#7 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 16 kwietnia 2012 - 09:55

oo dzięki :) może to było u mnie kiedyś , i została tylko ta pompka, bo żadnego z tych elementów w Twoim opisie nie ma w aucie ;p

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 14:34

Niestety te Twoje schematy za małe na moje oczy... Ale dobrze że działa :ok:

Ogrzewanie postojowe potrafi w Oplach napsuć trochę krwi, pewnie dlatego ktoś je usunął.