Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszkodzony "ślizg" proszę o poradę.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   artur281

artur281
  • 6 postów
  • Dołączył: 10-03-2012

Napisany 11 kwietnia 2012 - 13:22

Witam posiadaczki i posiadaczy omeg :) Od miesiąca jestem posiadaczem omegi b 98r mv6 3.0 i jednocześnie wraz z nabyciem autka pojawiły się problemy. Przed świętami pojechałem do mechanika wymienić olej w ASB po zdjęciu małej miski pan mechanik pokazał mi jasny połamany pierścień "ślizg" oraz sporą ilość opiłków , komputer pokazał błedy elektrozawór 1/2 oraz 3/4 dodatkowo błąd przełożenia. Mam pytanie do Was co zrobić? Mechanik poradził mi rozglądnie się za używaną skrzynią lub zreanimować tą która jest lecz koszt naprawy może sporo przekroczyć zakup i montaż innej ASB. Lepiej kupić "nową" ASB czy naprawiac obecną? Kolejne pytanie może nie w tym dziale ale nie chcę tworzyć nowego tematu, dzisiaj idąc do auta zauważyłem ze podniósł się tył samochodu (spory prześwit między oponą a nadkolem ok 30-40 cm) z tego co wiem regulacja wysokości auta jest w chyba w kombi? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Artur :)

Znalazłem podobny temat i jest napisane, ze ten pierścien to panewka oporowa. Można z tym jeździć lecz można zatrzeć pompę ASB, jeśli nie ma opiłków to jest ok.

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 18:26

można z tym jeździć, ale krótko :-P
bez pierścienia pompa się wyciera. Jeśli w miarę wcześnie ślizg zostanie wymieniony to skrzynia będzie działać, jeśli nie - zacznie z biegiem czasu tracić ciśnienie

co do samopoziomowania - miały to wszystkie kombi Bfl, ale do sedana również można było zamówić

#3 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 kwietnia 2012 - 08:39

Nie wszystkie kombi bfl to mialy. Ja nie mam.

#4 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 12 kwietnia 2012 - 09:42

u mnie też przy wymianie oleju w ASB znalazłem ślizg
przełączała biegi świetnie
po rozebraniu skrzyni korpus pompy był już sporo wytarty w miejscu gdzie powinien być ślizg
na szczęście miałem drugą na części gdzie korpus był lux
wymieniłem, zamontowałem 12tyś i nadal jest ok

#5 OFFLINE   artur281

artur281
  • 6 postów
  • Dołączył: 10-03-2012

Napisany 12 kwietnia 2012 - 13:02

czyli rozumiem, ze pompa na 100% do wymiany? Tylko nie mam pojęcia co zrobić, naprawiać to co jest w skrzyni - mechanik mówił, że jest źle (sporo opiłków w misce) czy szykać drugiej ASB?

#6 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 12 kwietnia 2012 - 13:43

Wszystko zależy czy chcesz ASB czy nie... Bo zawsze może zaswapować manual :D
Co ja bym zrobił gdybym chciał mieć ASB? Rozebrał i ocenił co jest w środku. Widziałem różne ilości opiłków, elementów skrzyń w ich miskach olejowych a często okazywało się że relatywnie tania naprawa przywraca 100% sprawności ASB.

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 kwietnia 2012 - 13:50

Wszystko zależy czy chcesz ASB czy nie... Bo zawsze może zaswapować manual :D
Co ja bym zrobił gdybym chciał mieć ASB? Rozebrał i ocenił co jest w środku. Widziałem różne ilości opiłków, elementów skrzyń w ich miskach olejowych a często okazywało się że relatywnie tania naprawa przywraca 100% sprawności ASB.


ja bym rozebral ocenil stan.




 


#8 OFFLINE   konradz84

konradz84
  • 15 postów
  • Dołączył: 11-06-2007
  • Skąd: W-wa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 14 maja 2013 - 16:57

Witam,

Wczoraj zabrałem się za wymianę oleju w automatycznej skrzyni w Senatorze C30ne
Niestety w misce znalazłem takie cudo jn.... :( padł ślizg...

Dodany obrazek


Może mi ktoś z Was podpowiedzieć gdzie można kupić taki pierścień?

#9 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 maja 2013 - 10:55

Poszperaj jest na forum o tym pisane w paru miejscach
http://www.samko.pl/sklep/

#10 OFFLINE   Zgred1628

Zgred1628
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-06-2010

Napisany 28 maja 2013 - 20:33

Jak się nie mylę jest to łożysko oporowe. Mi przez to padła skrzynia.

#11 OFFLINE   zeus44

zeus44
  • 22 postów
  • Dołączył: 27-03-2007
  • Skąd: kętrzyn

Napisany 17 sierpnia 2014 - 12:20

Witam! Koledzy mam taki problem . Robię wymianę oleju w skrzyni i po spuszczeniu starego i odkręceniu małej misy znalazłem tam kawałki plastikowe chyba ślizgu kolor beż . Nie wiem co dalej robić . Samochód jest mi potrzebny na dojazdy do pracy jeszcze przez miesiąc potem mógłbym się tym zająć .Czy brak tego ślizgu nie zniszczy mi całkowicie skrzyni ? Może ma ktoś wiedzę na ten temat z góry dziękuję
zeus

#12 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpnia 2014 - 12:45

Witam! Koledzy mam taki problem . Robię wymianę oleju w skrzyni i po spuszczeniu starego i odkręceniu małej misy znalazłem tam kawałki plastikowe chyba ślizgu kolor beż . Nie wiem co dalej robić . Samochód jest mi potrzebny na dojazdy do pracy jeszcze przez miesiąc potem mógłbym się tym zająć .Czy brak tego ślizgu nie zniszczy mi całkowicie skrzyni ? Może ma ktoś wiedzę na ten temat z góry dziękuję


Od razu nie, ale powoli nastąpi degradacja.
Wywalasz skrzynie, odkręcasz dzwon (6 śrub) potem 5 śrub od pompy. Dokumentacja podaje klucz 13mm ,ale ja spotykam i calowe czyli 12,7mm. Skrzynie ustaw przed tym pionowo tyłem do dołu. Delikatnie zdejmij dzwon.Pod spodem jest metalowa przekładka pompy oleju, wyciągnij ją, zdejmij z wałka napędowego oring uszczelniający. Wyciągnij powoli pompę oleju do góry. Za pompą powinien być właśnie plastikowy ślizg.W zależności od luzu , należy stosować ślizgi o różnych kolorach. Szczegółowe informacje wyczytasz w dokumentacji technicznej od skrzyni. Z nowych części potrzebujesz (ślizg, uszczelka pompy, oring obudowy pompy, oring uszczelniający wału napędowego). Składasz dokręcając momentem 42Nm.

Podpowiem ,że nie opłaca się kupować ślizgu pojedynczo bo kosztuje około 45zł, natomiast zestaw 6 sztuk kosztuje 49zł :D


Koszt części około 80zł