Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ucieka płyn- brak wycieku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 11 kwietnia 2012 - 07:53

Koledzy mj ubywa płyn z układu chłodzenia...nigdzie nie widać wycieku;/
ogrzewanie działa, temperature trzyma....

#2 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 kwietnia 2012 - 10:07

kurek nie przepuszcza czasem ? może dymi na biało albo w oleju widać płyn ?
napisz jeszcze ile tego płynu ucieka

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#3 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 11 kwietnia 2012 - 10:24

płyn jest czysty, olej również czyściutki.
hmm...na gazie wiadomo jak przegazuje (w takiej temperaturze jak dziś)
troche pary z tyłu jest
na benzynie to minimalnie coś tam widać

powiem tak- na 200km musze nawet do 0,4wlać litra;/ zeby był znów stan

#4 OFFLINE   michal1350

michal1350

    Hanek

  • 191 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: SL
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 11:48

Polecam sprawdzić zawór trójdrożny na nagrzewnicy. Podejrzewam, że w Twoim samochodzie jest, ale nigdy nie grzebałem przy 3.0.
Bądź co bądź- jeśli będzie ;) to może on być winowajcą. U mnie też przez długi- długi czas nie było widać wycieków, bo płyn sobie gdzieś spływał i skapywał na boku. I ogrzewanie też działało, ale do momentu, gdy wyświetlacz pokazał Kuhlmittel Stand. Potem już przestawało i koniecznym stało się uzupełnienie poziomu.
A co do samego zaworu- polecam ASO. Drogie to ustrojstwo (170zł):oonie:, ale z polecenia warsztatu zaufałem oryginałowi. Mechanik twierdził, że te tańsze szybko się psują.

#5 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 kwietnia 2012 - 13:55

przy takim wycieku zawór trójdrożny powinien dawać oznaki (plamy pod samochodem przy dłuższym postoju). A można jeszcze zobaczyć czy dywaniki nie są mokre (od strony pasażera z przodu)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#6 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2012 - 13:58

przy takim wycieku zawór trójdrożny powinien dawać oznaki (plamy pod samochodem przy dłuższym postoju)


Ale nie musi.

#7 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 15:47

przy takim wycieku zawór trójdrożny powinien dawać oznaki (plamy pod samochodem przy dłuższym postoju). A można jeszcze zobaczyć czy dywaniki nie są mokre (od strony pasażera z przodu)


A jak mam mokry dywanik od strony kierowcy ?? Moze to byc nagrzewnica ?

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 kwietnia 2012 - 17:29

Może być. Ale ja bym sprawdził najpierw czy nie wcieka Ci woda po rurkach od klimy.

#9 OFFLINE   malygrubyipyskaty

malygrubyipyskaty
  • 91 postów
  • Dołączył: 24-08-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 17:44

Mialem taki sam objaw, kiedy rozczelnila sie chlodnica. Zrobila to w takim miejscu, ze wyciek bylo widac po zdjeciu oslon chlodnicy. Sprawdz. Plyn zostawia slad...

#10 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 18 kwietnia 2012 - 18:26

zrobiło się tragicznie, ok 0.7 litra dziennie!!
i zero oznak wycieku...

#11 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 kwietnia 2012 - 19:06

zobacz dokładnie przy chłodnicy czy gdzieś tam mokro nie jest czasem

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#12 OFFLINE   malyv6

malyv6
  • 35 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: internet

Napisany 18 kwietnia 2012 - 20:50

Sprawdz jeszcze wąz idący z chłodnicy do termostatu, ten koło akumulatora czy nie jest nigdzie przetarty:)

#13 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 kwietnia 2012 - 21:23


Jak zjedziesz do domu, podłóż pod silnik karton. Rano wyciągnij i powinieneś znaleźć okolice przecieku. Chyba, że przeciek jest do komory spalania z UPG, wtedy ucieka ze spalinami, ale powinno mocno dymić parą z wydechu.
Jeśli dywanik na tunelu jest mokry, to nagrzewnica.

#14 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2012 - 03:59

Jeśli dywanik na tunelu jest mokry, to nagrzewnica.

pod warunkiem że mocno cieknie, przy wycieku 0,7l na dzień to tam powinna być kałuża :o co nie zmienia faktu że z zewnątrz dywanik może być suchy, ja bym jeszcze zajrzał pod niego czy jest sucho.

#15 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 19 kwietnia 2012 - 05:17

Może byś szybko-złączka przy grodzi za zaworem trójdrożnym - przerabiałem to w klusce

#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 kwietnia 2012 - 05:50

Może byś szybko-złączka przy grodzi za zaworem trójdrożnym - przerabiałem to w klusce


Tylko nie w klusce :D Bo KKK czuwa...
Co do meritum - rzeczywiście, szybkozłączki przy nagrzewnicy są elementem do sprawdzenia.

#17 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 19 kwietnia 2012 - 07:16

Dywany są suche, bo sprawdzałem, a jak dobrać się do nagrzewnicy??
tzn chce Ją zobaczyć czy sucha jest.
a ten zawór w którym miejscu jest?

#18 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 kwietnia 2012 - 07:25

Chodzi Ci o trójdrożny??

Zawór trójdrożny jest za silnikiem, najlepszy dostęp masz po wyjęciu podszybia.
Do samej nagrzewnicy łatwo się nie dostaniesz... do zdjęcia cała deska rozdzielcza :D
Ale jeśli nie leje się na/pod dywaniki, to nagrzewnica IMHO odpada.

Skup się na przewodach zasilających nagrzewnicę, zaworze trójdrożnym i gumowych przewodach wodnych pod maską na razie...

#19 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 02 maja 2012 - 21:47

Podlacze sie pod temat. Mam do naprawy omege 2,5 v6 automat. Ma ona dosyc nietypowy wyciek ktorego nie moge namierzyc, mianowicie po odpaleniu i zagrzaniu silnika leci plyn prawie ze ciurkiem. Plyn scieka po prawej stronie skrzyni biegow przy laczeniu z silnikiem. Niestety dostep tam strasznie podly i bez rozbiorki podszybia i zdjeciu prawej strony wydechu nie moglem tego zbadac. Po rezebraniu brak wycieku, wszystko sucho wiec wpialem sie wy uklad chlodzenia z przewodem od sprezarki i dalem 0,5 bara cisnienia, no i lipa, wszystko szczelnie brak jakichkolwiek wyciekow.
Nie moge odpalic silnika bo mam wszystko w rozbiorce a jak zloze to znow nie bede mial dojscia zeby cos zobaczyc :(
Moze ktos podrzuci pomysl co moze tam przeciekac dopiero w momecie rozgrzania silnika. Nie znam dokladnie tego ukladu i zastanawiam sie czy nie ma tam elementu ktory dopiero po rozgrzaniu plynu mogl go puszczac dalej.

#20 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 02 maja 2012 - 22:01

bo po rozgrzaniu silnika puszcza termostat i plyn dalej obiega
a co do 2,5 v6 nie pomoge co gdzie jak bo nie znam silnika ale no nic innego nie moze byc kanal i latarka ewentualnie wyciag termostat i lej wode/plyn i dołóż cisnienie wyciuagniecie termostatu po to by nie palic silnika i by nie byl goracy by sie nie oparzyc i mozesz lac chlodna ciecz