Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Xenon zapala się raz na 3 razy.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   barthy

barthy

    DIZAJNER

  • 53 postów
  • Dołączył: 11-02-2011
  • Skąd: Żary

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:38

Szukałem tego tematu, bo gdzieś o tym czytałem, ale nie mogę postu znaleźć dlatego pytam.
Spalił mi się xenon (świecił 14 lat więc miał prawo). Wymieniłem go na chiński zamiennik za 60 zł. Na mocowanie D2S. Świeci dużo jaśniej niż ten stary oryginalny, ale... zapala się raz na 2-3 razy, czasami za pierwszym, czasami za czwartym.

1. Czy to wina instalacji czy po prostu żarnika? Ten drugi pali normlanie...

I kolejne pytanie...
2. Jest jakiś sposób na ŁATWĄ zmienę tego żarnika? 40 minut mordowałem się, żeby go zmienić i musiałem wyciągać aku i lampe, z tym, że lampa nie wyszła cała, bo nie dało się odkręcić spryskiwaczy :D

#2 OFFLINE   michal1350

michal1350

    Hanek

  • 191 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: SL
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:49

W zasadzie swoim postem w dużej mierze sobie odpowiedziałeś dlaczego żarnik zapala Ci się raz na kiedyś.
Podpowiadam, że użyłeś chińskiego zamiennika... Z całym szacunkiem, ale chińska to dobra jest tylko porcelana.
Mam świadomość, że wszystko robi się teraz w Chinach, ale większe firmy i bardziej się szanujące mają lepszą kontrolę jakości.
Żeby sprawdzić, czy jest faktycznie tak jak mówię, zamień sobie żarnik z drugiego reflektora i zobacz, czy on działa dobrze. Jeśli zadziała, to winny jest sam żarnik, jeśli nie- szukamy dalej.
A co do samej procedury wymiany, to niestety jest niewygodna i chyba najłatwiej jest wyjąć lampę, bądź akumulator a z drugiej strony obudowę filtra powietrza


Trochę OT: Swoją drogą, czy wymiany żarników w Omedze nie projektował przypadkiem jakiś Francuz? Ci to mają fantazyjno- fantastyczne pomysły na wymianę żarówek.

#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:51

1. Czy to wina instalacji czy po prostu żarnika? Ten drugi pali normlanie...

I kolejne pytanie...


wymień żarnik na porządny i problem zniknie

Temat tysiące razy na forum

#4 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:55

Dzisiaj walczyłem u siebie z wymianą.
Z jednej strony wyciągasz filtr powietrza a z drugiej akumulator.Lamp nie trzeba wyciągać.
Co do żarnika typu No Name to wymień go na markowy GE,OSRAM i problem zniknie.

#5 OFFLINE   barthy

barthy

    DIZAJNER

  • 53 postów
  • Dołączył: 11-02-2011
  • Skąd: Żary

Napisany 10 kwietnia 2012 - 21:22

Narazie nie mam kasy, aby wymieniać. Założyłem "bylejaki" żeby policja się nie czepiała i mam świadomość tego, że jest bylejaki :)

Widziałem gdzieś na forum własnie, że ktoś miał podobny problem, ale nie mogłem znaleźć wątku dlatego pytam. Ale dzięki :) Jak naprawię to co jest ważniejsze to wymienię oba żarniki na normlane. Chciałem po prostu wiedzieć. Póki co radzę sobie jakoś, bo jak się jeden nie zapali, a nie widzę tego "na powietrzu" to chociaż komputer krzyczy, że światła nie działają.

Co do wymiany bez demontażu... Po części tak wymieniałem, z tym, że lampa była luźno i trochę wyciągnięta. Aku i tak musiałem wyciągnąć. Powiem szczerze, że nie wiem jak sobie poradziłeś z odkręceniem tej obudowy od żarnika... Miejsca strasznie mało, zwłaszcza do tej dolnej zardzewiałej śruby. Z drugiej strony jeszcze nie wymieniałem, bo zwyczajnie mnie telepie jak mam się 40 minut męczyć z tym :)

Co do francuzów - ostatnio zmieniałem żarówkę w Renault... Nie wiedziałem od czego zacząć i... wykręciłem lampe :) Tak.... to był chyba jedyny sposób. Niestety lampy nie udało się 2 raz tak samo przykręcić, dlatego teraz odstaje :/

#6 OFFLINE   michal1350

michal1350

    Hanek

  • 191 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: SL
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 21:25

Narazie nie mam kasy, aby wymieniać. Założyłem "bylejaki" żeby policja się nie czepiała i mam świadomość tego, że jest bylejaki :)

Widziałem gdzieś na forum własnie, że ktoś miał podobny problem, ale nie mogłem znaleźć wątku dlatego pytam. Ale dzięki :) Jak naprawię to co jest ważniejsze to wymienię oba żarniki na normlane. Chciałem po prostu wiedzieć. Póki co radzę sobie jakoś, bo jak się jeden nie zapali, a nie widzę tego "na powietrzu" to chociaż komputer krzyczy, że światła nie działają.

Co do wymiany bez demontażu... Po części tak wymieniałem, z tym, że lampa była luźno i trochę wyciągnięta. Aku i tak musiałem wyciągnąć. Powiem szczerze, że nie wiem jak sobie poradziłeś z odkręceniem tej obudowy od żarnika... Miejsca strasznie mało, zwłaszcza do tej dolnej zardzewiałej śruby. Z drugiej strony jeszcze nie wymieniałem, bo zwyczajnie mnie telepie jak mam się 40 minut męczyć z tym :)

Co do francuzów - ostatnio zmieniałem żarówkę w Renault... Nie wiedziałem od czego zacząć i... wykręciłem lampe :) Tak.... to był chyba jedyny sposób. Niestety lampy nie udało się 2 raz tak samo przykręcić, dlatego teraz odstaje :/

"Mądry Polak po szkodzie". Będziesz wiedział, że żeby oszczędzać czasem trzeba wydać więcej- taki paradoks. A co do Opli, to pokonała mnie wymiana żarówki świateł mijania w Zafirze II. Niby to Opel, ale kto to widział, żeby ręce w nadkola pchać? Paranoja.

#7 OFFLINE   barthy

barthy

    DIZAJNER

  • 53 postów
  • Dołączył: 11-02-2011
  • Skąd: Żary

Napisany 10 kwietnia 2012 - 22:06

"Mądry Polak po szkodzie".


Ale ja się liczyłem z tym, że taka żarówka albo błyśnie i zgaśnie, albo nie będzie świecić wcale. Bylem całkiem przytomny, gdy powiedziałem w sklepie
"Poproszę jakiś tani bylejaki zamiennik żarnika xenonu z mocowaniem D2S" :)

Pan odpowiedział
"Proszę - 60 zł" I tyle :D

Po prostu nie miałem kasy na droższy, bo bezskutecznie, od miesiąca próbowałem naprawić podciśnienie i wiązkę od ECU, aby zaczął się diagnozować :)

#8 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 22:16

ale żarniki jak i żarówki wymienia się parami:masakra:
za pół roku napiszesz ten sam post tylko że z drugiej strony:D

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 10 kwietnia 2012 - 23:18

(...) A co do Opli, to pokonała mnie wymiana żarówki świateł mijania w Zafirze II. Niby to Opel, ale kto to widział, żeby ręce w nadkola pchać? Paranoja.

Są ciekawsze patenty... W wielu autach bez wyjęcia lampy nie podejdziesz.
Żeby było śmieszniej w Golfie IV przy oryginalnym xenonie wymienisz wszystko, poza żarówką postojówek. Czas wymiany wg. VW tej żaróweczki to coś ponad 2h i ASO w Warszawie i okolicy (poza jednym) tak liczą. W tym jednym ASO mają kogoś o niezwykle sprawnych rękach i wymienia te żarówki z lampami na aucie - nie wiem jak, sam próbowałem i nie widzę takiej możliwości. Tam liczą chyba 15 minut na sztukę :o

#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 05:59

Są ciekawsze patenty... W wielu autach bez wyjęcia lampy nie podejdziesz.


np. Antara. Nie ma możliwości wymiany żadnej żarówki bez wyjęcia lampy :masakra:

#11 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 07:45

W tym jednym ASO mają kogoś o niezwykle sprawnych rękach i wymienia te żarówki z lampami na aucie - nie wiem jak, sam próbowałem i nie widzę takiej możliwości. Tam liczą chyba 15 minut na sztukę

Wymiana zarowki we fabii tez niby dluga, ponad godzina, a w sumie faktycznie to kilkadziesiat sekund. Wiec ten czas VW tez pewnie duzo przesadzony:)

#12 OFFLINE   barthy

barthy

    DIZAJNER

  • 53 postów
  • Dołączył: 11-02-2011
  • Skąd: Żary

Napisany 11 kwietnia 2012 - 09:20

za pół roku napiszesz ten sam post tylko że z drugiej strony:D


hehe... :) Myślę, że na dniach wymienię oba na normalne Philipsa, żeby równo świeciły :) Widać dużą różnice między chińską podróbką, która świeci lepiej niż palnik Hella :D Troche denerwuje, ale... Narazie musi tak być :)

P.S. Trochę OT zaczyna się robić :) Mój temat rozwiązany - podziękował. Dla mnie można zamknąć :)

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 kwietnia 2012 - 11:21

Wymiana zarowki we fabii tez niby dluga, ponad godzina, a w sumie faktycznie to kilkadziesiat sekund. Wiec ten czas VW tez pewnie duzo przesadzony:)


No niestety dużo nie. W Golfie IV zdjęcie zderzaka i jego zamontowanie zajmuje troszkę więcej niż w średnio zeszponconej Omedze :lol: Oczywiście można zrobić w 2 godziny spokojnie obie żarówki, ale czas jest liczony prawidłowo - z wpięciem komputera w celu ustawienia pozycji dla regulacji i ustawieniem świateł.

#14 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2012 - 17:33

Myślę, że na dniach wymienię oba na normalne Philipsa

Nie polecam takich żarówek.Kup GE lub Osrama.

#15 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 10 maja 2012 - 13:54

ale żarniki jak i żarówki wymienia się parami:masakra:
za pół roku napiszesz ten sam post tylko że z drugiej strony:D


:masakra:

podaj mi chociaż jeden rozsądny powód wymiany żarówek parami oraz jeden rozsądny powód wymiany xenonów parami (oprócz jednolitego koloru)

to wszystko ściema nakręcona przez sprzedawców.

faktycznie żarówki są projektowane na określony czas świecenia ale przy czasie powiedzmy 10000h 5% różnica to jest 500h czyli jeżdżąc 5h dziennie daje to 100 dni jazdy, przy godzinie dziennie daje to 500 dni czyli prawie 2 lata.

a wracając do tematu to albo kup org za 200 i się nie martw albo zamiennik za 15pln i też się nie martw bo rachunek ekonomiczny jest po Twojej stronie :)

Ja kupiłem pseudo org na 100 i po miesiącu mi się przestał włączać, teraz mam chinola za 13PLN i od pół roku brak problemów. jak się sypnie to kupię następny i nie będę się przejmował. przy takim rachunku org musiałby wytrzymać 15 lat :)

#16 OFFLINE   milosz

milosz
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: koszalin

Napisany 15 maja 2012 - 01:07

witam,ja kupilem org. zarnik osrama za 260 zl i po miesiacu swiatlo zaczelo robic sie fioletowe,zanioslem go spowrotem do sklepu a facet wyjezdza mi z tekstem ze kasy nie odda bo musi odeslac na ekspertyze i to potrwa ok. 2 tygodni,wiec powiedzialem do niego zeby mi dal inny w zamian bo jak mam jezdzic tyle czasu bez jednego swiatla to powiedzial ze nie moze mi dac ale moze sprzedac drugi za 260zl.poradzil jeszcze zebym sobie instalacje sprawdzil bo pewnie to jej wina i jesli sie to potwierdzi to mam po kasie,gdy wychodzilem ze sklepu to im sie chyba dzwi w scianie poluzowaly[troche mnie ponioslo]:p,kupilem tzw.chinskie g.... za 15 zl za sztuke i swieca 8 miechow bez zadnego problemu,wniosek z tegop taki ze nie zawsze firmowe jest lepsze lub w sklepie tez maja podruby

#17 OFFLINE   Emil22

Emil22
  • 1 postów
  • Dołączył: 26-08-2011
  • Skąd: Płońsk

Napisany 06 grudnia 2012 - 13:28

Witam,
czytam, szukam i niby wszystko rozumiem a świateł dalej nie mam.
Zacznę od początku:)
Jeden żarnik zaczął świecić na fioletowo więc udałem się do sklepu i kupiłem 2 zamienniki po 40 zł/szt, wymieniłem no i po włączeniu świateł mygły i zgasły, po kilku próbach w końcu zapalają się i świecą, kilka prób i świecą za każdym razem.Zostawiam samochód zgaszony z wyłączonymi światłami na dłużej jak 5 minut i ta sama historia problem z zapaleniem. Więc odpalam internet i szukam, znalazłem temat na forum żeby nie stosować zamienników tylko żarniki lepszych firm (myślę sobie ok zainwestuje) ale z nudów szukam dalej, na allegro znalazłem aukcje z identycznymi żarnikami jak kupiłem w sklepie;) mało tego że po 16 zł/szt(sklep 40 zł/szt) to jest napisane dużymi czerwonymi literami; UWAGA, te żarniki nie współpracują z przetwornicami HELLA. Więc się cieszę że znalazłem rozwiązanie mojego problemu, następnego dnia z samego rana pędzę do sklepu i wyjaśniam panu sprzedawcy jaka jest sytuacja i wymieniam zamienniki na żarniki firmy PHILIPS(120 zł/szt). Wracam do domu wkładam i ta sama historia, świateł brak.:confused: Więc wypadało by że mam do wymiany przetwornice?? Ale nie poddaję się,biorę żarniki z samochodu kolegi firmy OSRAM do mojego i świecą, od innego kolegi zamienniki z allegro za 16 zł i świecą, wkładam moje Philipsy do ich samochodów i świecą. najlepiej było by zamienić się żarówkami i po problemie:) ja mam 6000K oni 4200K i czy to może mieć jakieś znaczenie?? szczerze zgłupiałem:) :pokoj:


dziękuje za pomoc