Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cieknie olej i czuć spaliny w kabinie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piecia189

piecia189
  • 10 postów
  • Dołączył: 25-08-2011
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 kwietnia 2012 - 22:42

witam, stałem się posiadaczem omegi dwa tygodnie temu, jest to sedan z 1995 roku ze 136 konnym 2 litrowym silnikiem...po tygodniu jeżdzenia zaczeły się pojawiać pod autem plamy oleju, widać że miska jest mokra od strony skrzyni biegów, dodatkowo gdy otworzę okno podczas jazdy strasznie czuć spaliny w kabinie :( proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś pomysły...co do spalin to jak silnik się rozgrzeje to też czuć swąd w kabinie, ale to jakby olej...bez otwierania okna...

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 kwietnia 2012 - 22:49

Wyciek oleju to pewnie uszczelniacz na wale + cieknąca pokrywa zaworów (zapach palonego oleju). A spaliny - pęknięty kolektor, dziurawy wydech - podjedź gdzieś na kanał/podnośnik i pooglądaj/posłuchaj wydech od spodu...

#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2012 - 22:54

na moje to uszczelniacz wału korbowego :(

 


 


 


#4 OFFLINE   piecia189

piecia189
  • 10 postów
  • Dołączył: 25-08-2011
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 kwietnia 2012 - 23:01

czyli skrzynia wypad i wymiana uszczelniacza :( bolesne doświadczenie, robiłem to kiedyś w escorcie, choć tam było łatwiej bo skrzynia z boku silnika...a co do wydechu to wydaje mi się że złącze elastyczne lekko przepuszcza, ale żeby tak spaliny do środka zaciągało????

#5 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 kwietnia 2012 - 23:14

No niestety, uszczelniacza na wale inaczej nie zmienisz. Popraw to co w wydechu widać i ew. szukaj dalej...

#6 OFFLINE   piecia189

piecia189
  • 10 postów
  • Dołączył: 25-08-2011
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 kwietnia 2012 - 23:47

w sumie to tak myślałem że to uszczelniacz, gdyż olej ścieka po dłuższym postoju, czyli zbiera się w obudowie sprzęgła (tak sądzę), a odnośni spalin to mam jeszcze pytanie, bo zauważyłem że w bagażniku brakuje pokrywy nad zbirnikiem paliwa, takiej okrągłej przez którą jest dojście do zbiornika, i z jednej strony pod zderzakiem nie ma jakiejś zaślepki w blasze takiej prostokątnej w błotniku tak za kołem...czy to może być przyczyna dostawania się spalin ???? sorki że męczę...ale chciałbym to zrobić...

#7 OFFLINE   piecia189

piecia189
  • 10 postów
  • Dołączył: 25-08-2011
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 03 maja 2012 - 10:36

wrócę na moment do tego tamatu, więc tak, obyło się bez wywalania skrzyni i wymiany uszczelniacza, zawodna okazała się uszczelka pod kapą zaworową i odmy...dodatkowo odma która idzie do tego grubego łącza od filtra powietrza była nieorginalna, ciut większa i niedokręcona co wprowadzało dodatkowo spaliny pod maskę...czyli przed totalną paniką trzeba kilka drobiazgów dobrze sprawdzić...:)

aaa...no i jeszcze dodatkowo nie mam korka w przegrodzie silnika pomiędzy komorą a podszybiem, jest otwór bezpośrednio na filtr kabinowy, więc wszylkie niemiłe zapachy z komory silnika śmiało i bez przeszkód dostają się do kabiny...:( kolejny "drobiazg" niby mało ważny...

#8 OFFLINE   Leron86

Leron86
  • 16 postów
  • Dołączył: 18-09-2008
  • Skąd: Wieluń

Napisany 14 lutego 2013 - 14:50

Podepne sie pod Stary temat kochani spaliny wlatuja mi przez nawiew niby wina peknietego kolektora ale jezdze tak od 2 lat i nigdy tak nie bylo pomyslalem moze uszczelka poszla pod deklem i swiece zalane i smrodzik i co ? faktycznie uszczelka poszla wiec wymienilem uszczelke pokrywy zaworow wszystko wyczyscilem odpalam silnik Klapa podniesiana do gory a przez wszystkie nawiewy wlatuja klęby Dymu spalin czyli to nie to musialem uciekac :) o co chodzi ? fakt unosi sie dym spalin z kolektora ale z kad spaliny w kabinie ? klapa byla otwarta dym unosil sie swobodnie do gory a od razu lecialy kleby dymu przez nawiew to nie od tego to nie logiczne nie tak szybko sprawdzilem tez filter kabinowy ale tam wszystko ok nie ma dziur wszystko przylega jak powinno im wiecej gazu dodam tym wiekszy dym przez nawiew chyba ze zamkne obiek w aucie wtedy nie ma smrodu ale przez to szyby paruja :/ co to kurde moze byc.. nie jestem w poslce nie stac mnie tutaj na mechanika jakis pomysl ?

#9 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2013 - 14:57

Skoro świece pływały to pewnie je wykręcałeś aby wyczyścić. Jak wykręciłeś to olej z ich gniazd wlał się do środka i teraz musi się wypalić. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 21:00

U mnie już niestety tyle osób robiło uszczelkę pod klawiaturą, że sie poddałem. Przyzwyczaiłem się do tego i na postoju jak stoje na czerwonym to wyłączam nawiew i obieg zamkniety. Wiem, że to nie ludzkie, ale cóż.

Jak masz pokrywy pokrzywione w paragrafy to sie nie ma czemu dziwic. Zaloz od vectry i problem minie.

#11 OFFLINE   daro197203

daro197203
  • 98 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Pułtusk
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 marca 2013 - 09:57

A czym się różnią pokrywy od viki, że ma być lepiej?

#12 OFFLINE   daro197203

daro197203
  • 98 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Pułtusk
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 marca 2013 - 10:20

No to dałeś mi zagwostkę. Składam właśnie swój motor i teraz nie wiem czy zakładać swój dekiel? Czy dokupić dekiel od viki? A od którego rocznika były emaliowane?

#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2013 - 11:47

No to dałeś mi zagwostkę. Składam właśnie swój motor i teraz nie wiem czy zakładać swój dekiel? Czy dokupić dekiel od viki? A od którego rocznika były emaliowane?

Jezeli to jest silnik z profilu to pokryw alu od viki nie zalozysz bo sa do V6 a nie do xeva :p

#14 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2013 - 14:17

emaliowane?


Po pierwsze nie emaliowane tylko aluminiowe
I po drugie tak jak kolega pisał, do V-ki a nie do 2.0

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#15 OFFLINE   daro197203

daro197203
  • 98 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Pułtusk
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 marca 2013 - 19:01

Więc pozostaje mi zakładać swój dekiel i modlić się, że nie będzie ciec. Nie mam już czasu na szukanie dekli, a i tak nie miał bym pewności sprawnych. Za nowy krzyczą sobie coś koło 7 stówek. Chora cena jak za kawałek plastiku.

#16 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2013 - 21:23

takowe mam

To odmy poczysc i przestanie nimi ciec.

#17 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 marca 2013 - 21:42

To odmy poczysc i przestanie nimi ciec.


Czyszczona i rozwiercona. Plastiki też czyszczone, przewody nowe.