Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wibracje przy ruszaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   olekserpina

olekserpina
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-03-2012

Napisany 09 kwietnia 2012 - 18:03

witam, kupiłem omcie w automacie i od niedawna mam problem z dziwnymi wibracjami układu napędowego przy ruszaniu ze skręconymi kołami. trzepie z tyłu całą budą. Proszę o pomoc jeśli ktoś miał już takie objawy.

#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 kwietnia 2012 - 19:56

witam, kupiłem omcie w automacie i od niedawna mam problem z dziwnymi wibracjami układu napędowego przy ruszaniu ze skręconymi kołami. trzepie z tyłu całą budą. Proszę o pomoc jeśli ktoś miał już takie objawy.


Sprawdź przegub pomiędzy wałem napędowym a skrzynią biegów.

#3 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 00:10

moze masz zespawany most:p

#4 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 132 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 29 maja 2013 - 12:45

Witajcie!

Ostatnio nasilił mi się objaw drgań podczas ruszania. Czuć wibracje tyłu auta w okolicach zmiany biegu 1-2 (automat) oraz kiedy ruszam ze średnią prędkością na wprost, lub dodaję gazu w zakręcie przy małych prędkościach. Objawu nie ma kiedy ruszam bardzo wolno lub bardzo szybko.

Wał sztywny, podpora cała.

Most czy skrzynia ??? :oonie:

#5 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 29 maja 2013 - 17:40

Sprawdź tuleje tylnej belki (prosiaki), mogą być zerwane, stąd drgania. U mnie po wymianie drgania już nie występują.

#6 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 132 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 03 czerwca 2013 - 09:19

Sprawdź tuleje tylnej belki (prosiaki), mogą być zerwane, stąd drgania. U mnie po wymianie drgania już nie występują.


Z tyłu na wahaczach wszystko sztywne... poduszki mostu całe

#7 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 132 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 28 czerwca 2013 - 13:21

Witajcie!

Ostatnio nasilił mi się objaw drgań podczas ruszania. Czuć wibracje tyłu auta w okolicach zmiany biegu 1-2 (automat) oraz kiedy ruszam ze średnią prędkością na wprost, lub dodaję gazu w zakręcie przy małych prędkościach. Objawu nie ma kiedy ruszam bardzo wolno lub bardzo szybko.

Wał sztywny, podpora cała.

Most czy skrzynia ??? :oonie:


Sprawdzone zostało wszystko. Nic nie ma luzu. Dzisiaj mechanik stwierdził, że może to być sprzęgło hydrokinetyczne. Czy taki objawy wibracji mogą być spowodowane uszkodzeniem / zużyciem sprzęgła?? :masakra:

#8 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 czerwca 2013 - 16:14

pierwsze słyszę. Kolesiowi chyba pomyliło się z kołem dwumasowym

#9 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 132 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 28 czerwca 2013 - 20:43

pierwsze słyszę. Kolesiowi chyba pomyliło się z kołem dwumasowym


Trochę za dużo pracy i kasy, żeby zmieniać sprzęgło lub całą skrzynię nie mając pewności, że przyczyna leży po stronie ASB.

Ma ktoś jakiś pomysł jak to najlepiej zdiagnozować?

#10 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 132 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 07 marca 2014 - 23:38

8mc później... wymieniłem po drodze półosie, most, skrzynie... a okazało się, że powodem wibracji była NOWA za miękka podpora wału firmy Febi, po założeniu innego wału z oryginalną podporą - wszystko OK :D

Specjalne podziękowanie dla wars1977