Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

potrzebuję fejsa do peuegot expert 2.0hdi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 marca 2012 - 22:09

Witam
kolega ma problem z uruchomieniem silnika w peuegot expert 2.0 hdi 2002rok, chyba 110koni, problem polega na tym że silnik odpala za drugim razem czy zimny czy ciepły, kupił go z tym problemem i nie możemy nic poradzić na to,filter paliwa zmieniony, zaworek zwrotny założony, czy stoi długo czy krótko odpala za drugim razem albo trzecim, pompka paliwa w baku działa i daje sporo paliwa po odpięciu przewodu. myśle że może ktoś miał styczność z tym autem na tyle że mógłby polecić jakiś fejs którym się podłączę do besti i zdiagnozuję o co chodzi, coś w rodzaju jak opel scanner do Omegi w granicach ok do 300zł, może jakiś czujnik niedomaga itp.

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 26 marca 2012 - 22:34

Za te pieniądze zapomnij. Potrzebujesz interfejs Lexia + oprogramowanie (wcale nie musi być najnowszy Diagbox, wystarczy PP2000, nawet lepszy będzie IMHO). A przyczyn może być dużo, ale ja stawiałbym na problem z ciśnieniem w railu albo wyjechane wtryskiwacze - proponuję zacząć od zmierzenia multimetrem wskazania czujnika ciśnienia w railu na włączonym zapłonie przed pierwszym odpaleniem i potem przed drugim odpaleniem (zakres 0-5V, tak naprawdę wystarczy mierzyć jako 0-2V, duża dokładność wskazana). Podaj wynik, przeliczę Ci na ciśnienie i tutaj pewnie będzie cały problem.

#3 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marca 2012 - 19:47

to z tym fejsem to jak nie znajdziemy wyjścia to się pomyśli, przed odpaleniem silnik nie był gorący ale lekko ciepły i są 3przewody
przed rozruchem
1kabel- 5.01V
2kabel- 0.02V
3kabel- 0.53V
po pierwszym rozruchu ale bez odzewu silnika napięcie na drugim kablu to 0.03V
a po uruchomieniu silnika to tak wygląda
1kabek- 5.01V
2kabel- 0.04V
3kabel- 1.37V
teraz przypomniałem sobie że jak chcę odpalić silnik to po włączeniu zapłonu słychać pompkę paliwa i jak poczekam aż się wyłączy to silnik odpali niemal od razu, nie od szczała ale powiedzmy po sekundzie, czy zimny czy ciepły nie ma znaczenia, dziś nawet przywózł mi świece żarowe nowe żeby zmienić bo ktoś mu doradził, zmieniłem ale stare były dobre tylko wydawało się jakby były wilgotne z ropy, przed wymianą kazałem mu jechać i rozgrzać silnik więc wykręcałem na gorącym silniku, może to ma jakieś znaczenie??

#4 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:00

Bez znaczenia, na ciepłym trochę bezpieczniej nawet. Jeśli świece były znacząco mokre to oznaka że silnik nie przepala paliwa, albo ma problem z uszczelniaczami zaworowymi. Z tego co podajesz, wygląda że ciśnienie w railu jest i czujnik nie jest walnięty. Ja bym obejrzał jeszcze przewody paliwowe czy nie są nigdzie pozaginane (odpalanie po tym jak pompka podbije), to raczej wygląda na problem mechaniczny niż elektroniczny dla mnie.
Sprawdzaliście ciśnienie sprężania??

#5 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marca 2012 - 21:20

kompresji niestety nie mam czym sprawdzić, przewód niskiego ciśnienia jak sciągnołem ten przed pompą wysokiego ciśń to po włączeniu zapłonu daje sporo paliwa, przebieg niby 200 000km ale wiary bym nie dał, ten silnik chyba po tym przebiegu to daleko ma do emerytury :(

#6 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:22

2.0 HDI nawet 110KM powinien przy 200kkm być "lekko dotarty". Wiem, bo serwisowałem floty z HDI. 1.4 czy 1.6 HDI przy tym przebiegu to trup.

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marca 2012 - 21:30

to niezła zagadka, po dłuższym postoju nie zakopci jak odpalę, ani na biało, ani na siwo itp, nawet dociskając gaz na postoju nie jest skłonny puścić chmurki, nie wiem jak powinien być dynamiczny ale wydaje się być dosyć dynamiczny podczas jazdy, na postoju jak silnik się rozgrzeje pracuje równo i spokojnie i oczywiście miękko, czyli nie klekocze czy jak to tam zwał, tylko uparty jest na odpalanie, wiem ze trudno wróżyć z takich informacji, jestem za granicą a tu oddać auto do byle warsztatu to koszty w EURo że szok.

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:34

Szczerze mówiąc po tym co piszesz łatwiej eliminować potencjalne problemy niż coś znaleźć. Moim zdaniem możesz wykluczyć:
- czujnik ciśnienia w railu
- wtryskiwacze
- świece żarowe :D (nie wiem jaką masz temperaturę na zewnątrz, ale pewnie i tak nie są w ogóle włączane w tej chwili)
Czemu bym się przyjrzał:
- wycieki z układu paliwowego (raczej po stronie niskiego ciśnienia będą jeśli wogóle)
- zagniecione przewody paliwowe
- szczelność dolotu
- EGR