Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wspomaganie - nagly koniec


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 25 marca 2012 - 15:55

Czesc,

Niecale 3 dni cieszylem sie "nowa" omega rocznik 99 2.5v6.
Wszystko dzialalo idealnie i cicho. Wspomaganie chodzilo cichutko i lekko tak ze dziecko by mogl okrecac kierownica. Lecz tu nagle na radzie nagle zaczelo cos strasznie wyc i odrazu brak wspomagania. Pompa sie okreca.
Pomocy!!!

#2 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 25 marca 2012 - 15:58

Jak zaczeło wyć to zobacz czy jest płyn w zbiorniczku.

#3 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 25 marca 2012 - 16:08

Plyn jest. Ale daczego pompa przestala dzialac w jednej chwili? I czy jest mozliwe ze to moze byc servotronic?

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2012 - 18:38

serwotronik to układ który zmienia siłę siłę działania układu wspomagania, nie ma on wpływu na działanie lub nie wspomagania... jeśli wyje to przypuszczam że pompa padła. sma przerabiałem ten temat ;)


#5 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 26 marca 2012 - 12:56

Ale tak nagle bez zadnych objawow mogla by pasc? Ani troche nie ma wspomagania u mnie i tez inaczej wyje. Przy skrecaniu kierownica wycie sie nie zmienia tak jak u ciebie. Zawsze wyje tak samo. I nawet przy 6 tys obr nie ma ani troch wspomagania.

I po drugie czym sie roznia pompy od 2 i 2.2l a 2.5l a 3.0l?
Znalazlem taka aukcje tylko gosciu nie wie co sprzedaje, tzn. z jakiego modelu (silnika). Czy ktos jest w stanie rozpoznac co to za pompa? I czy bedzie pasowala do mojej omegi?

http://www.ebay.co.u...=item3f0b5eb89f

Chyba odkrylem co sie stalo z pompa. Przy zwiekszaniu obrotow kolo zaczyna sie wysowac do przodu, wyglada na to ze kolo pasowe ukrecilo, tzn rozlaczylo z wirnikiem w srodku. Jutro wyciagam i zamieniam pompe.

#6 OFFLINE   Fenu

Fenu
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 10 kwietnia 2012 - 21:43

Witam wszystkich!
Mam podobny problem co kolega MrChrysler wyje mi trochę układ przy szybkim skręcaniu i niewielkich obrotach :/ moje pytania to:
1. Czy takie wycie to sygnał, że pompa wspomagania kończy żywot?
2. Jak można odróżnić usterkę przekładni kierowniczej od usterki pompy (dodam, że wspomaganie chodzi mi nieco ciężej niż w starej klusce '94 2.0i 8v tam po regeneracji układu było naprawdę pięknie)?
3. Czy te układy naprawdę są takie niezniszczalne (jak to opisywał jeden z Kolegów gdzieś na forum, że padają tylko jak korodują)?
4. Czy ciężko działająca pompa ma wpływ na obroty silnika (gdy kręce na małych obrotach lub tocząc się na luzie wtedy wskazówka obrotomierza lekko opada o jakieś 100-200 obrotów)?
Proszę o rade ponieważ szykuje auto pod gaz ma przejechane 163 000 i podobno było dbane są nawet tego oznaki, jednak walczę z niskimi obrotami wiem, że to inny już wątek, czytałem... dlatego jutro eliminuję 2 z wielu możliwości tzn. wymieniam filtr paliwa (wraz z z olejem i filtrem oleju) potem jadę na wspawanie nowych tłumików środkowych bo brzęczą przy wyłączonej klimie gdy obroty spadają pod kreske tj. jakieś 450 może na oko. Zaczynam łopatologicznie może to przytkany filtr paliwa albo przytkany wydech jednak martwi mnie ta sprawa pompy wspomagania ponieważ dzisiaj kręciłem koleżki kierownicą w japończyku na postoju i wskazówka obrotomierza nawet nie drgnęła. Ciekawi mnie jak często pompa wspomagania ma wpływ na wolne obroty i czy może je zaniżać...? Liczę na Waszą pomoc koledzy bo zależy mi na czasie. Dodam, że obroty raczej nie falują co by eliminowało krokowiec lewe powietrze przepływkę itd. czasem na zimnym jak przyśpieszam to trochę przerwie ale myślę, że to normalne. Pzdr.

#7 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 11 kwietnia 2012 - 12:27

Panowie jako że już jest milion tematów o wspomaganiu to się podepnę... Zmieniłem u siebie pompę, płyn i już od dwóch lat mam taki problem że wspomaganie raz działa raz nie... Z reguły jak jest zimno to działa dobrze... Jak jest taka pogoda jak teraz to z reguły nie działa chyba że jakąś dłuższą traskę zrobię to się "odblokowuje" Zauważyłem że teraz nie słychać zaworka tego co upuszczał ciśnienie z układu... W zasadzie ledwie go słychać... Co może być przyczyną? Bo mam nadzieje że nie kupiłem znowu popsutej pompy która daje identyczne objawy? Oczywiście nie ma różnicy czy jadę czy stoję, czy niskie obroty czy nie... Wspomaganie chodzi cały czas tak samo ciężko

#8 OFFLINE   Fenu

Fenu
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 11 kwietnia 2012 - 15:06

Kolego Lubelak jak ciągle tak samo ciężko to ja stawiałbym jednak na regenerację układu kierowniczego miałem tak w B. Dzisiaj byłem w serwisie Zabrocki w Łodzi (polecam, miła obsługa i znają się na rzeczy) i jeden z pracowników powiedział, że pompy raczej dosyć rzadko się psują. W moim przypadku opisanym wcześniej okazało się że obroty można podciągnąć komputerkiem i tak też panowie zrobili, teraz jest ok

#9 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 18 października 2012 - 18:05

Pompe zmienilem juz dawno temu i wszystko jest okej, wspomaganie wrocilo. Z ciekawosci rozebralem stara pompe, koazalo sie ze ten element w srodku ktory sie okreca, wirknik pekl na dwie czesci :) Das ist Opel