Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mocne stuki przy gwaltownym hamowaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   majowy

majowy
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-01-2007
  • Skąd: Jawor

Napisany 10 sierpnia 2007 - 18:43

Witam! dziaj mialem dosc dziwna sytuacje ,gdy gwaltownie zachamowalem dalo sieodczuc bardzo mocne stuki i doasc glosnie, uczycie jak by ktos mlotem walil w pedaly:/ na miejscu pasazera rowniez pod nogami bylo czuc walenie :/. Dziwi bo niedawno robilem praktycznie cala zawieche.
Był golfik I 1.6 D
Była Vectra A 1.6 +lpg
Jest Omcia 2.0 16v :D

#2 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2007 - 20:59

majowy, może po prostu ABS zadziałał.

#3 OFFLINE   majowy

majowy
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-01-2007
  • Skąd: Jawor

Napisany 11 sierpnia 2007 - 02:20

myske ze gdyby byl to abs to by bylo go nieco delikatniej slychac, a to odglos jak by ktos od spodu sie mlotem dobijal :/
Był golfik I 1.6 D
Była Vectra A 1.6 +lpg
Jest Omcia 2.0 16v :D

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2007 - 12:22

Wjedź na kanał i posprawdzaj drążki i tuleje. Albo najlepiej pojedź na stację diagnostyczną niech cię wezmą na trzęsarkę. Sie wszystko wyjaśni. Koszt - jakieś 20 - 35 PLN, niewiele a sie dowiesz od razu.

Stacja diagnostyczna = miejsce gdzie dokonują przeglądów. To tak w woli wytłumaczenia bo juz sie kiedyś ktoś pytał ;)

#5 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 28 listopada 2007 - 20:42

Majowy, mam dokładnie takie same objawy przy hamowaniu. Pierwsze co pomyślałem to luzy na zawieszeniu, ale potem pomyślałem że takie same objawy prawdopodobnie mogą być jak jest coś nie tak z ABS-em, i teraz sam nie wiem. Jest to od kilku dni i cały czas dociekam co to może być ale mam kanał i luzy na tulei wahacza zauważyłem ale z drugiej
strony te luzy to raczej powinno się czuć na kierownicy a nie walenie przy hamowaniu w pedał, sam nie wiem na razie nic jeszcze nie zrobiłem ale przecież będę musiał, może właśnie ktoś z forum coś podpowie.
Pozdrawiam wszystkich.

#6 OFFLINE   mauuy

mauuy
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Kościan

Napisany 04 stycznia 2008 - 17:18

Witam,
Ja miałem podobny problem z tym ze przy ostrym hamowaniu walneło ale raz i potem normalnie hamowała omesia a przy delkatnym hamowaniu z duzej prędkosci początkowo tak z 200km/h i stopniowo z dniami przy coraz nizszej prękosci drzały mi pedały i kierownica pojechałem na trzepaczke i koles stwierdził ze to tuleje niestety nie zdążyłem zrobic bo brachol mi urwał koło :evil:

#7 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 stycznia 2008 - 19:01

przy coraz nizszej prękosci drzały mi pedały i kierownica pojechałem na trzepaczke i koles stwierdził ze to tuleje

aj bym stawiał raczej na krzywe tarcze tak samo kolega majowy wyciąg tarcze i zawieś na maszynę(tokarkę) może to walenie też od tarcz kosz ok.5-10 pln.za szt.

#8 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2008 - 15:51

tak dopytam dla pewności.. Jeśłi przy hamowaniu bije tak jak np. by były krzywe tarcze to może być coś innego poza tarczami ?

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2008 - 16:01

Tez obstawiam, ze masz krzywe tarcze. Rozpedz sie 80km i zacznij hamowac ( sredni nacisk) i zwroc uwage, czy na pedale nie czuc delikatnego pulsowania ( gora-doł )
Mozesz sprobowac tez z mniejszej predkosci. Jak pedal hamulca bedzie pulsowal to 90% wina tarcz ( ewentulnie moze cos sie zapieklo, ale watpie ).

Mialem taki efekt w escorcie, ze przy 80-100 jak depnalem na hamulec to tluklo tak jak ty opisujesz i drgania az na podloge przenosilo. Zawieche mialem sprawna i okazalo sie, ze tarcze-objaw pulsowania pedalu hamulca ( gora-dol)

#10 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2008 - 16:26

Ostatnio mam wrażenie że przy hamowaniu samochod delikatnie pulsuje (nie pedał tylko cały samochód) tak jak bym delikatnie ruszał pedał hamulca pedał i kierownica nie drżą tylko mam wrażenie że cały samochód czy jest coś takiego możliwe i czego to może byc wina a może mam zwidy jakieś lub jestem przewrażliwiony i szukam dziury w całym??

#11 OFFLINE   G.R.Z

G.R.Z
  • 189 postów
  • Dołączył: 01-05-2007
  • Skąd: daleko

Napisany 02 lutego 2008 - 17:11

mam to samo co kolega Twaróg. Przyczyna leży w krzywych tarczach i guzie na oponie :???:

#12 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2008 - 18:07

własnie jest ten problem ze tarcze i klocki były wymieniane miesiąć temu i cholera mnie weźmie jak bede musiał znów je wyminić, dlatego pytam.. ale może mieć wogóle coś innego takie objawy ?

#13 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2008 - 20:08

ale może mieć wogóle coś innego takie objawy ?

Sporo rzeczy moze na to wplywac. Kupiles firmowe tarcze czy jakies "no name" ?

np. moga byc zle ulozone klocki, zacisk hamulcowy moze sie przycinac, walnieta opona.

#14 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2008 - 20:30

ja miałem w VA te same objawy na nowych tarczach i okazało się że nowa dunlopka była sieknięta i chodziła jak chciała ale tylko pod obciążeniem

#15 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2008 - 20:55

tarcze były dobre bo brembo opony tez kurde nie wskazują na jakiś uchybienia.. kurde bede musiał podjechać gdzieś z tym.. w kazdym badz razie dzięki za info. pozdrawiam

#16 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lutego 2008 - 06:24

mam to samo co kolega Twaróg. Przyczyna leży w krzywych tarczach i guzie na oponie :???:

Tarcze jakie mam to ATE i przejechane na nich koło 20-25 tys i opony też chyba nie bo na letnich też miałem takie wrażenie że sie dzieje. Czy w moim przypadku nie może leżeć wina po stronie serwa i powietrza które idzie od silnika?? tak tylko gdybam :?: