Witam, mam pewien problem, a właściwie to dwa, otóż od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Omegi, którą oddał mi ojciec, i zauważyłem, że od pewnego czasu kiedy samochód stoi trzęsie nim na boki (jak jakiś stary "american muscle") jakby nie dostawał w pewnych momentach dość paliwa i spada delikatnie z obrotów następnie wraca i tak w kółko, może to być nieszczelny przewód paliwowy? :confused: Drugi problem to miska olejowa, ma dziurę (długa historia:masakra:), nie wiem jak duża jest, nie miałem czasu zajrzeć i pojawia się pytanie, jak jest dość mała, da się to jakoś naprawić? czy może i tak wymienić lub coś innego z nią zrobić? Jak wymieniać to jakiej szukać żeby pasowała? Mam Omege B 2.5 TD z silnikiem BMW 1995 w manualu. Dodam jeszcze, że nie jestem również jakimkolwiek znawcą w kwestii naprawy samochodów.


miska olejowa i problem na niskich obrotach
Rozpoczęte przez
griefless
, 15 mar 2012, 08:38
12 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 08:38
#2
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 10:03
przekladaliscie silnik z BWM do omegi?? bo raczej masz tam silnik firmy steyr
ktorego modyfikacji uzywaly rozne marki.
jak masz malutka dziurke to mozesz wkrecic w nia srobke z gumowa uszczelka/podkladka i po problemie.
tylko pytanie co to oznacza wedlug ciebie "malutka"
ktorego modyfikacji uzywaly rozne marki.
jak masz malutka dziurke to mozesz wkrecic w nia srobke z gumowa uszczelka/podkladka i po problemie.
tylko pytanie co to oznacza wedlug ciebie "malutka"
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI
#3
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 13:10
jezeli masz z bmw to na deklu pokrywy zaworow jest napis bmw i tak samo na kolektorze to sa te prawdziwe tdsy a omega miała td ale miedzy tymi silnikami sa małe roznice zeby dobrze miske zrobic daj ja do spawania koszt około 20 złotych jezeli chodzi o te obroty to pierwsze co bym sprawdził nastawnik oraz wtryski ale tak na dobry poczatek sprawdz czy nie masz jak sam mowisz jakiejs małej dziurki w przewodach paliwowych ale jezeli by byla to by ci z rana po dłuzszym pojsoju nie odpaliła od strzała bo układ paliwowy by sie lekko zapowietrzył pierw sprawdz przewody a pozniej jak mozesz to na komputer w celu spwawdzenia nastawnika czyli dawki oraz kata wtrysku pompy wtryskowej
#4
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 13:19
2.5 TD ma aluminiową miske, więc pospawanie tego może być droższe.
#5
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 14:05
przerabiałem dwa razy uszkodzenie miski w swojej 2.5TD
miski oczywiście się różnią między BWM a Oplem
zajrzyj pod spód bo być może nie masz oryginalnej oplowskiej która jest gładka i korek spustowy u dołu
lepiej zrobić porządnie, czyli pospawać, koszt nie jest duży
tylko trzeba ją wyjąć i to może być największym problemem bo trzeba silnik unieść
jeśli chodzi o kupno to misek jest mało i są dość drogie
miski oczywiście się różnią między BWM a Oplem
zajrzyj pod spód bo być może nie masz oryginalnej oplowskiej która jest gładka i korek spustowy u dołu
lepiej zrobić porządnie, czyli pospawać, koszt nie jest duży
tylko trzeba ją wyjąć i to może być największym problemem bo trzeba silnik unieść
jeśli chodzi o kupno to misek jest mało i są dość drogie
#6
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 14:39
Dziękuje za odpowiedzi
, a co do tej miski, skoro jest aluminiowa to jak duże będą koszty spawania, ok 100zł? więcej / mniej? i czy wielkość dziury ma znaczenie (wydaje mi się, że dziura nie jest wielka, aż tak szybko olej nie wypływał z niej)? I jakie koszty wiążą się z wyciąganiem miski? Jak dla mnie, czyt. osoby kompletnie nie znającej się na mechanice samochodowej, brzmi to dość poważnie, a nie chce też przepłacać za podnoszenie silnika u mechaników, chyba że można to zrobić w jakiś sposób w "domowych warunkach"?

#7
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 15:39
trzęsie przez nastawnik. wtryski nic do tego. zobacz błędy na spinacz i jak będzie 64 to masz pewność
#8
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 15:53
jeśli chodzi o spawanie aluminium to poszukaj w swojej okolicy warsztatu który się tym zajmuje i zadzwoń
powinni ci podać cenę za centymetr spawania, oczywiście przy pęknięciu a nie dziurze
nie pamiętam ale chyba około 10zł/cm
uszczelka pod miskę np.Reinz 45zł
trzeba jeszcze w czterech miejscach dać uszczelniacz do misek koszt od 8-20zł zależny od firmy
jeśli masz dostęp do kanału to żadna filozofia zrobić samemu
odkręcasz śruby na poduszkach silnika i podnosisz około 2cm żeby można było wysunąć miskę bo przeszkadza wózek od zawieszenia
koszt wymiany u mechanika 150-200zł
aha, jeśli tylko ci kapie po kropelce to najlepiej poczekać z tą naprawą do wymiany oleju
bo po co bawić się z olejem dwa razy
powinni ci podać cenę za centymetr spawania, oczywiście przy pęknięciu a nie dziurze
nie pamiętam ale chyba około 10zł/cm
uszczelka pod miskę np.Reinz 45zł
trzeba jeszcze w czterech miejscach dać uszczelniacz do misek koszt od 8-20zł zależny od firmy
jeśli masz dostęp do kanału to żadna filozofia zrobić samemu
odkręcasz śruby na poduszkach silnika i podnosisz około 2cm żeby można było wysunąć miskę bo przeszkadza wózek od zawieszenia
koszt wymiany u mechanika 150-200zł
aha, jeśli tylko ci kapie po kropelce to najlepiej poczekać z tą naprawą do wymiany oleju
bo po co bawić się z olejem dwa razy
#9
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 16:46
Udało mi się wczołgać pod samochód, (nie pytajcie jak..) i znalazłem dziurkę, jest mniejsza niż myślałem, ok 2 cm, co do oleju to już jest pusto (chyba 2-3 dni nie zaszkodzi silnikowi??) co do problemu z rzutami na boki, sprawdzę wężyk jak uda mi się wepchnąć omege na kanał, jeżeli to nie będzie to, pójdę za waszymi radami, za które dziękuje

#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 19:10
co to trzęsienia na boki to myślę ze zła dawka ustawiona poczytaj jak to zrobić samemu jest na forum
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 22:53
miske wykrecic i pospawac tigiem,szarpanie filtr pliwa,posprawdzac wzrokowo czy sucho jest przy przewodach,filtr powietrza itp