Witam,
przejrzałem trochę tematów z rozrusznikami - chyba najwięcej problemów mają w 2.0 benz - i mam pytanie do Was
Po kilku dniach odpalania i jazdy na krótkich odcinkach /ok 5-6 odpaleń 1-2 razy dziennie w ciągu tygodnia przy temp -2.. -3 st / przy porannym odpalaniu mryga kontrolka ABS-u.
SPrawdzałem aku pod obciążeniem u elektryka i wg. niego jest rewelka /aku roczny centra futura 77 Ah 780A/.
Pytanko takie czy w 2.0/2.2 dti macie tak samo? zdaje mi się ze rok wcześniej tak często nie mrygała kontrolka od ABS przy odpalaniu....Aku naładowany, parę odpaleń jest ok /piszę tylko o porannych przy niskich temp./ a później podczas kręcenia pomryguje ABS
Może zużywa się rozrusznik? tulejki czy inne dziadostwo...?
czyżby był zwiększony pobór prądu i napięcie w instalacji tak bardzo spadało, że mrygałaby kontrolka ABS?
Przy mrozach kręci bardziej ociężale niż np przy 0st, ale równo, teraz przy 0st pali od 2 obrotu wałem, praktycznie od strzała... tylko to przygasanie
I tu pytanie zasadnicze - jaki rozrusznik jest u nas? z satelitkami czy zwykły /poprawić mnie jak coś pokręciłem/... Na co można wyminić nasz by odpalał tak jak np. w nowszych fordach - że zapierdziela raz za razem, kilka razy na sekundę jak kosiarka... prawie 2 razy szybciej niż mój w omedze...?
są jakieś modele zgodne z naszymi? gdzies doczytałem że musi mieć 9 zębów... czy w 2.5 TD, benz. i dti są takie same?


wymiana rozrusznika czy TTTM?
Rozpoczęte przez
rafja
, 13 mar 2012, 17:56
7 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 17:56
#2
OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 18:19
Bo masz zbyt duzy spadek napiecia w momencie rozruchu. Jezeli aku jest zdrowy to rozrusznik do regeneracji - pewnie juz tulejki maja zbyt duzy luz albo szczotki sie koncza. Przy czym jak mnie pamiec nie myli to masz za duzy pojemnosciowo aku i altek go nie doladuje.przy porannym odpalaniu mryga kontrolka ABS-u.
#3
OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 20:08
Co ma ABS do rozrusznika? Jak by rozrusznik siedział na tulejach to by kręcił powoli(duży opór). Jak jest zbyt duży pobór prądu przy rozruchu to kontrolki przygasają, a nie tylko ta od ABS-u. Prędzej jakiś styk od ABS-u.
#4
OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 20:17
Ano to ma ze w momencie krecenia napiecie na calym aucie spada ponizej dolnej granicy zasilania sterownika ABS i zapala sie kontrolka sygnalizujac blad "za niskiego napiecia zasilania". Jakies pol volta mniej i by sie zaswiecila jeszcze poducha.Co ma ABS do rozrusznika?
#5
OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 20:29
Ja miałem podobnie i dałem rozrusznik do regeneracji ( szczotki + tulejki). Nie wiem co to ma wspólnego ale u mnie się poprawiło po wymianie węży przelewowych.
#6
OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 21:01
Jak jest duży spadek napięcia to zawsze kontrolka ABS się zapala jak miałem słaby aku to samo było gdy coś pobiera za dużo prądu np. uszkodzony lub zużyty rozrusznik
#7
OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 21:42
standardowo na wł zapłonie jest: ładowanie, ciśnienie oleju no i ręczny. przy kręceniu dodatkowo po np drugim obrocie wału /czy inaczej 2-gie cyknięcie/ już mryga czasami kontrola ABS-u ale też przygasają pozostałe. Wystarczy że za parę chwil odpalę 2-gi raz, już od ABS-u potrafi nie mrygnąć. I dopuki jeżdzę nawet po kilkaset metrów, więcej od ABS-u nie mrygnie, aż do następnego poranka po nocy...
Oczywiście jak podładuje aku to spokojnie kilka odpaleń mam bez kontrolki ABSu...
Aku nie jest za duży, altek 120A wiec spokojnie doładuje... czasem zapuszczam się po 2x 140km...
a jak z kosztem regeneracji? warto?
jakieś inne rozruszniki do nas pasują?
Oczywiście jak podładuje aku to spokojnie kilka odpaleń mam bez kontrolki ABSu...
Aku nie jest za duży, altek 120A wiec spokojnie doładuje... czasem zapuszczam się po 2x 140km...
a jak z kosztem regeneracji? warto?
jakieś inne rozruszniki do nas pasują?
#8
OFFLINE
Napisany 14 marca 2012 - 05:47
a jak z kosztem regeneracji? warto?
Jeżeli masz możliwość i trochę pojęcia to zrobisz to sam bo wymiana tulei i szczotek to nie wielki koszt chyba że będzie trzeba coś przetoczyć to wtedy do tokarza