Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zwiekszenie doładowania turbiny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   damianek

damianek
  • 37 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: Łęczyca

Napisany 11 marca 2012 - 17:07

Witam. Koledzy jestem posiadaczem omegi B kombi z motorkiem 2.0 DTI. Czy jest możliwość zwiększenia doładowania turbiny w tym motorku ??

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2012 - 07:21

a że tak zapytam w jakim celu ?

#3 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2012 - 19:37

pewnie dla szybkości i rozsadzenia wszystkiego w okół:hihi:

#4 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 marca 2012 - 20:37

Rozumiem że moc ma się wziąć dokładnie z powietrza? :masakra: No way, to tak nie działa :D Polej więcej paliwa, uzupełnij powietrzem o odpowiednio niskiej temperaturze i wtedy coś z tego będzie. Nie za wiele, ale zawsze coś :p

#5 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2012 - 22:15

Pewnie chodzi mu o zwiększenie mocy która można zrobić wkładając chipa i wtedy turbo kręci do 1.8 bara a standard to jakieś 1.2 bara ale to zmienia całkowicie harakterystyke pracy silnika i też zużycie paliwa.

#6 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 marca 2012 - 11:48

W X(Y)20DTH 1,2 bara? Chciałbym je zobaczyć w serii :D 100KM z 2 litrów to mi pachnie niespełna 1 barem.
Z X20DTH można walczyć, nie ma problemu, niestety na przyrosty takie jak w TDI w VAG'ach nie ma co liczyć. Walka z Y20(2)DTH jest dużo bardziej problematyczna, koszta wyższe a przyrosty na podobnym poziomie.

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2012 - 13:55

niestety na przyrosty takie jak w TDI w VAG'ach nie ma co liczyć

wytłumacz dlaczego ?

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 marca 2012 - 14:31

To kwestia wydajności pompy i wtryskiwaczy głównie. No i troszkę małej turbosprężarki (relatywnie do pojemności skokowej).
1.9 TDI pompowtrysk 100KM można bez zmian jakiejkolwiek części zrobić na ~140-145KM i przy zachowaniu odrobiny dbałości o auto (nie katowanie na zimno, ostudzenie turbosprężarki po pałowaniu) będzie to jeździć bezproblemowo. Z X(Y)20DTH 130KM jest nieosiągalne raczej, X(Y)22DTH może 150KM wyjdzie ale to raczej po długiej walce.

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 marca 2012 - 16:15

To kwestia wydajności pompy i wtryskiwaczy głównie. No i troszkę małej turbosprężarki (relatywnie do pojemności skokowej).
1.9 TDI pompowtrysk 100KM można bez zmian jakiejkolwiek części zrobić na ~140-145KM i przy zachowaniu odrobiny dbałości o auto (nie katowanie na zimno, ostudzenie turbosprężarki po pałowaniu) będzie to jeździć bezproblemowo. Z X(Y)20DTH 130KM jest nieosiągalne raczej, X(Y)22DTH może 150KM wyjdzie ale to raczej po długiej walce.


z 2.0 bezpiecznie kolo 120-125km i 260-270nm. przy 300 nm i 130 km z tylu batory sie odzywa




 


#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2012 - 16:20

przy 300 nm i 130 km z tylu batory sie odzywa

nawet przy zmianie mapy dymienia ?

#11 OFFLINE   damianek

damianek
  • 37 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: Łęczyca

Napisany 14 marca 2012 - 20:55

z 2.0 bezpiecznie kolo 120-125km i 260-270nm. przy 300 nm i 130 km z tylu batory sie odzywa


no to juz by było cos nawet to 120km a 100 km to troszkę mało. od czego by zacząć żeby osiagnąć tyle ??

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 marca 2012 - 20:59

od doprowadzenia silnika do stanu idealnego - potem hamowania i nowy soft.




 


#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 marca 2012 - 21:31

No właśnie ta mapa Cię ograniczy :D Jej dalsza modyfikacja = batory. A żeby dymiło dopiero w okolicach 300Nm muszą być wtryski w dobrym stanie, bo nieraz widziałem takie które przy "zaledwie" 280Nm nie wydalają.

EDIT: Przyda się też zdrowe sprzęgło żeby nie było że trzeba zdejmować bo się ślizga...