Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co to tak stuka?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 marca 2012 - 21:32

prosze o diagnoze dzwiku co to tak stuka dzwik nasila sie powyzej 3000rpm na wolnych nie słychac za bardzo go

http://w147.wrzuta.p...unwbMi/nagranie



dodam ze pompa wacum tzn ten trybik co wchodzi na wałek rozrzadu na te dwa bolce to przy jego mocowaniu jest dosc mocno obrobione moze sie slizga i obija??

dokrecajac wtryski rurki chyba wkreciłem troche wtrysk nizej moze i wsczesniej innet tez ale nie zauwazyłem dwu mas ?? co mowicie?

zobaczy ktos?

#2 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 marca 2012 - 21:49

nie wiem dokładnie ale po przekładce mogło się coś poluzować. ale nie obstawiałbym dwumasy. a jak już w tym rejonie to raczej sprzęgło. dźwięk pompy ale z tego co pamiętam to dobra jest. może turbo? albo EGR uwalony. jak czujesz spaliny w komorze to EGR. albo łańcuch zobacz i łożyska na pasku wielorowkowym. nie wiem. niech się ktoś wypowie.

#3 OFFLINE   grundig

grundig
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2012

Napisany 08 marca 2012 - 22:08

na moje ucho to zawor napierniczaja tak miałem w 2.2dti znachor zrzucił głowice i powiedział ze wszystko jest oki,po jakims miesiacu wał korbowy pęk i sam zrzuciłem głowice i na pierwszym tłoku zobaczyłem odbite zawory a grały mi jakies 3miesiace i z tyg na tydz dzwiek sie nasilał

#4 OFFLINE   romanjo79

romanjo79
  • 42 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 09 marca 2012 - 22:08

witam,zwal pasek wielorowkowy i go odpal może to koło pasowe.

#5 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2012 - 10:02

dodam to jszcze dzwiek jest straszny dzis odpaliłem było głosno ale dosłownie w sek ciszej

oto dzwiek

http://w803.wrzuta.p...kIG5/nagranie_1


Szlag mnie trafia bo wymieniłem silnik a to takie cos

paski sciagałem bez zmian na pocztku silnik pracował ok pozniej lekko stukał pozniej jeszcez głosniej a pozniej to juz tragedia

#6 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 12 marca 2012 - 11:00

dodam to jszcze dzwiek jest straszny dzis odpaliłem było głosno ale dosłownie w sek ciszej

oto dzwiek

http://w803.wrzuta.p...kIG5/nagranie_1


Szlag mnie trafia bo wymieniłem silnik a to takie cos

paski sciagałem bez zmian na pocztku silnik pracował ok pozniej lekko stukał pozniej jeszcez głosniej a pozniej to juz tragedia


Jak na moje ucho to vacum pompa. Znajduje się ona z przodu silnika, wchodzi w wałek rozrządu. Odepnij od niej wąż, odkręć korek wlewu oleju i zatkaj palcem wężyk od podciśnienia na pompie. Jak usłyszysz głuche klekotanie/pukanie/dzwonienie to vacum pompa. Do kupienia za ~30zł.

#7 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2012 - 11:39

a wtryski?? moze bo to nie raczej panewka czy zawory

#8 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 12 marca 2012 - 12:45

a wtryski?? moze bo to nie raczej panewka czy zawory


Sprobuj kolego tak jak Ci mowie z vacum... to 75% dziwnych halasow z tego silnika. Wtryski raczej klepia/cykaja dosyc glosno no i by na pewno mocno kopcil gdyby sie przywieszal jakos...

#9 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2012 - 14:39

sprawdziłem roznicy nie ma ona mi kopci rzuca silnikiem na wolnych a ten hałas jest straszny

#10 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 12 marca 2012 - 16:22

sprawdziłem roznicy nie ma ona mi kopci rzuca silnikiem na wolnych a ten hałas jest straszny


Hmm, podepnij pod kompa i sprawdź czy kąt wtrysku pokrywa się z tym oczekiwanym przez komputer, bo może dostaje spalania stukowego. Sprawdź też dawkę. Jeśli wszystko inne okej... mnie to brzmi na tłok... niestety.

#11 OFFLINE   grundig

grundig
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2012

Napisany 12 marca 2012 - 21:13

uszszsz to na 99% tłok siespotyka z zaworem,a płyn ci trzyma czy musisz dolewac?

nie chce cie straszyc ale u mnie w 2.2dti identycznie waliło i to było to i za jakis czas umarł wał korbowy jak woda ucieka to zrzucaj głowice zanim będzie za późno :szpital:

#12 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2012 - 12:01

płyn trzyma nie ubywa ten stukowt był pierw lekki dopiero po przejechaniu 30 km zaczeło0 walic jak młotkiem w imadło ja robie tak oddam wtryski do sprawdzenia wymienie wacum pompe i skrece w całosc jak nie przestanie to głowica do roboty czyli wszystko zawory planowanie nowe uszczelniacze wale na to tyle włozyłem kasy to i dodam te 300 czy 400

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 marca 2012 - 17:01

nie raz ludki pisali za tłoki pękały i właśnie taki stukot..vacu to nie za bardzo ale warto sprawdzić i nie pchaj sie kolego w naprawy silnika kupuj inny i jazda bo z remontem to popłyniesz

#14 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 marca 2012 - 18:19

Tak jak kolega rafi195 pisze najprędzej będzie to pęknięty płaszcz tłoka

#15 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 13 marca 2012 - 19:54

koło pasowe, wtryski i pompę vacum bym wykluczył - są inne dźwięki przy uszkodzeniu

odnośnie uszkodzenia tłoka to nie miałem do czynienia ale jak usłyszałem to od razu o tym pomyślałem

#16 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2012 - 20:03

nie raz ludki pisali za tłoki pękały i właśnie taki stukot..vacu to nie za bardzo ale warto sprawdzić i nie pchaj sie kolego w naprawy silnika kupuj inny i jazda bo z remontem to popłyniesz


a nie wystarczy mu przemontować tłoka ze starej omy?

#17 OFFLINE   grundig

grundig
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2012

Napisany 13 marca 2012 - 20:12

ja chłopy obstawiam na dzien dzisiejszy zawory na 100% i panewki tak jak ALEKSANDER21 opisujesz to jak by normalnie chodziło o mojego św.p.2.2dti:)jak sie posunie robota do przodu to napisz co tam ujrzałeś pod głowicą

#18 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 marca 2012 - 11:53

dobrze dam znac robie głowice sam to robie wiec za mechanika nie płace a robote głowicy po kolezensku:D:D:D jak nie głowica to zreszta bede widziec tłoki to sobie je odrazu sprawdze

#19 OFFLINE   grundig

grundig
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2012

Napisany 15 marca 2012 - 22:35

ok to czekam na nowiny bo zaciekawił mnie ten temat:)

#20 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 marca 2012 - 22:40

Powiem Wam tylko że nie zawsze pęknięty (i dziurawy na dokładkę :D) tłok słychać. Mój brat był łaskaw tak skatować 2,7CDI Mercedesa że wywaliło dziurę w tłoku po jednej stronie, tłok pękł na całej wysokości praktycznie po przeciwnej (jakieś 160* od dziury), do tego silnik (5 cylindrów) zatarty na 2 cylindrach. Przejechał tak prawie 600km dolewając ponad 15l oleju. Następnego dnia rano zamiast wpychać samochód na warsztat wpadłem na genialny pomysł że po prostu nim wjadę... i wjechałem. Poza dymieniem (przepalanie oleju), szalejącą temperaturą i brakiem mocy żadnych objawów (w tym odgłosów) brak.