

Problem z drugim biegiem
#1
OFFLINE
Napisany 07 marca 2012 - 19:37
Co może być przyczyną ? pozostałe biegi prowadzą sie idealnie natomiast przy jedynce pojawia się czasem problem z prowadzeniem biegu ale przy dwójce często.
Ewentualnie jak wrzucę powoli z dociśnięciem drążka biegów to wchodzi gładko.
Tak więc proszę o info co może być przyczyną barku płynnego i szybkiego przerzucenia na bieg drugi np przy ruszaniu ze świateł.
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 07 marca 2012 - 19:39
#3
OFFLINE
Napisany 07 marca 2012 - 19:43
Nie szlifuje omegi jeśli o to chodzi normalna spokojna jazda dom praca przedszkole i takie tam ale na spokojnie:D
#4
OFFLINE
Napisany 07 marca 2012 - 19:51
#5
OFFLINE
Napisany 07 marca 2012 - 20:16
Zdecydowanie lepiej sie jeździ automatem, jest rewelacyjny w omedze
#6
OFFLINE
Napisany 08 marca 2012 - 13:16
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 08 marca 2012 - 23:12
Ja mam problem z 2 i 3 biegiem i po wymianie oleju na nowy zamiast sytuacja się polepszyć pomimo przepłukania skrzyni i wylania spooorej ilości opiłków biegi chodzą jeszcze gorzej heh...
Olej oczywiście z górnej półki,pełny syntetyk z Totala + dolany motor life
#9
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 10:48
Prosiłbym o porade na co zwrócic uwagę czego ewentualnie szukac lub co wymienić należy.
Nie sądzę żeby każda omega miała zawsze taki sam problem, moj kmel tez mial taką omke i u niego biegi chodzily jak w nowym więc można prawda.
I ja też chce aby w mojej chodziło wszystko równo i płynnie.
Proszę więc o radę co należy sprawdzić i wykluczayć zanim zdecyduję się na wyjęcie skrzyni i wymiane całego synchronizatora ( bo wtedy lepiej juz wymienic na wszystkie biegi prawda ? )
I prosiłbym o podpowiedź kto w Łodzi robi dobrze tanio i dobrze omegi :-)))
#10
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 10:57
#11
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 18:07
Jaki jest koszt synchronizatora i jego wymiany ?
A lepiej jest wymienić synchronizator czy kupic inna skrzynie i założyć ?
#12
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 18:27
#13
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 21:20
#14
OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 23:06
#15
OFFLINE
Napisany 24 marca 2012 - 10:28
Dzis jade do pracy ruszanie z jednyki i przerzut na trójke bo na dwojce zgrzyt i brak mozliwosci wrzucenia 2 biegu.
Jednak na postoju 2 wrzucic można przy wolnych obrotach.Na zgaszonym silniku mozna wrzucić dwójkę ale w czasie jady na dojeżdżaniu do skrętu ze skrzyzowania itp zgrzyt i nie wchodzi.
Nie znam sie na skrzyniach stad te pytania bo nie chcialbym wymienic pol auta i zeby sie okazalo ze to niestety rzeczy nie trafione.
W sklepie z częściami do opla na Przybyszewskiego w Łodzi sprzedawca powiedział miże synchronizatora psują się niezwykle rzadko a nie ma zamienników więc trzeba orginał.
Też uważam że lepiej byloby kupic orginal zalozyc i miec spokoj.
Sprzedawca jednak stwierdził ze jest to nie oplacalne i lepiej kupic druga skrzynie i zalozyc.Oczywiscie jest przy tym mniej pracy i mniejsze koszty ale co bedzie jak po miesiacu sie okaze ze i ta jest do naprawy-gwarancja podobno jest tylko rozruchowa a wiec niewiadomo co bedzie po paru tygodniach lub kilometrach.
Nie mniej jednak nie powiedzial mi jaki jest koszt synchronizatora ani jego wymiany jak równiez jaki jest koszt skrzyni i jej zalozenia.
Wiecie coś w kwestii finansowej, czy ktos wie gdzie w Łodzi jest dobry czlowiek do skrzyn i omegi ?
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
#16
OFFLINE
Napisany 24 marca 2012 - 14:27
po części zwróć się do kczecha z tego forum firma somad już 2 razy u niego kupowalem części ma dobre ceny i ci fachowo doradzi ja jestem bardzo zadowolony
#17
OFFLINE
Napisany 25 marca 2012 - 00:17
zmiana biegu na wyzszy z podwojnym wysprzegleniem, redukcja z miedzy gazem.
nawet w aucie wyposazonym w skrzynke bez synchronizacji mozna zmieniac biegi bez uzycia sprzegla i bez zgrzytu.
daj sie przejecha omka komus kto jezdzil na starych autach ciezarowych (jezeli masz kogos takiego) to powie tobie czy synchronizatory sie posypaly czy wina luznego wodzika.
#18
OFFLINE
Napisany 27 marca 2012 - 08:48
Zanim sie przejechał poruszał dźwignią zmiany biegów i powiedział że to może być wybierak 2,4 i wsteczny.Biegi uruchamiane do przodu wchodza te wrzucane do tyłu maja problem bo ost. nawet z wstecznym jakis sie problem pojawił.tzn trzeba wsteczny mocno wcisnąć do tyłu, wiec może obędzie się bez kosztownej naprawy.
Potem sie przejechaliśmy i potwierdził że na 100% to wybierak sprzęgło pracuje prawidłowo, przednie biegi wchodza dobrze tylne z problemem.
Macie zdjęcie jak wygląda taki wybierak lub opis kolejnych czynności , jeśli tak to bardzo prosze o załącznik
Pozdrawiam
#19
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2012 - 09:36
Wcześniej stwierdził że to jest problem z wybierakiem ale wtedy sprawdzał bez wjeżdżania na kanał ponieważ miał samochody na kanale.
Dziś zobaczyliśmy od spodu omegę...i co się okazało..................
Nic wcale nie jest popsute i niczego nie trzeba wymieniać.
Problem z wrzucaniem 1 i 2 biegu oraz wstecznego wynikał z tego że wybierak był odkręcony od skrzyni biegów.
Poprzedni właściciel jak robił u kogoś sprzęgło to jakiś paprok zapomniał zakręcić nakrętki.
I tak sobie jeździłem 2 miesiące...a tu proszę 5 minut pracy kolega pozakładał nowe śruby i nakretki , przykrecił wybierak do skrzyni i wszystko chodzi jak nowe żadnych zgrzytów, prawidłowe prowadzenie lewarka rewelacja.
Wymieniłem również świece jednoelektrodowe które były wcześniej w aucie i załozyłem dwuelektrodowe NGK i zniknęło całkowicie nawet delikatne falowanie i obroty zachowuja sie bardzo dobrze.
Polecam
mechanik, elektromechanik, blacharstwo Aleksandrów Łódzki
Łukasz - tel. 513-512-901
Fachowa pomoc, bardzo dobre ceny usług, świetna jakość polecam.
Prosze o powołanie się na forum omega.
I świat odrazu inaczej wygląda jak wszystko jest w pełni sprawne ))