Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pomoc przy instalacji zenit


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 06 marca 2012 - 17:57

Witam , proszę o pomoc w poprawnym ustawieniu instalacji LPG, sterownik zenit wtryskiwacze Planijet, problemy zaczęły się po skasowaniu map paliwowych i gazowych , przeprowadziłem auto-kalibracje i nic poza tym . Bardzo proszę o wyrozumiałość i pomoc.

#2 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 06 marca 2012 - 18:15

...problemy zaczęły się po skasowaniu map paliwowych i gazowych ...


interfejs masz rozumiem? skasowanie map niczego nie zmienia, mapa zrobi sie na nowo. Jeśli przestawiałeś "model" to co innego, jakiego rodzaju masz problemy: szarpie, gaśnie czy co tam jeszcze innego?

#3 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 06 marca 2012 - 18:22

Duże spalanie na wolnych i podczas jazdy , zapala się kontrolka silnika w zakresie średnich obr. pracuje w miarę stabilnie i równo. Poprawiałem też podłączenie do kolektorów bo było przez wężyki w górnym kolektorze, a teraz dyszki wkręcone obok wtrysków paliwowych.Tak posiadam interfejs i programik.

#4 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 06 marca 2012 - 19:10

jaki ci wyszedł Offset i Nachylenie po kalibracji, masz to w zakładce: Model i jakie masz ciśnienie reduktora, tak w ogóle jaki masz reduktor?

mnożnik i nie tylko, się ustawia, zaloguj sie na http://www.agcentrum.pl/?d=121, login/hasło: agc i pobierz instrukcje do Zenit i studiuj tak długo aż zrozumiesz, wszystko jest tam opisane a przynajmniej podstawy, gdzie odczytać ciśnienie też. Jak dalej coś będzie nie jasne to pisz, coś się wymyśli.

#5 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 06 marca 2012 - 19:23

nachylenie 1.0 offset 0.8, nie bardzo wiem gdzie ciśnienie spr. i nie wiem jaki reduktor musiałbym jutro sprawdzić. gdzieś na necie czytałem że się jakiś mnożnik ustawia , nie bardzo wiem czy to istotne.

#6 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2012 - 20:17

To jest to grzebanie samemu jak się nie ma pojęcia a póżniej pomocy auto nie gada, jak rześ kalibrował jak sam nie wiesz co masz zamontowane

#7 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 06 marca 2012 - 20:41

koles43 jak masz gadać bez sensu to się wcale nie odzywaj, chyba właśnie jest od tego forum żeby sobie pomagać. Skasowałem parę rzeczy ale to właśnie przez FACHOWCÓW co podłączyli wężyki gazowe przez górny kolektor, które wisiały sobie koło zaworów, poprawiłem to i chciałem wszystko zgrać od początku i tu jest moja prośba żeby to też solidnie zrobić. Więc nie wiem poco takie uwagi.
A koledze kowall wielkie dzięki właśnie pobrałem instrukcję jutro będę działał dalej.

#8 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 06 marca 2012 - 23:22

wężyki od wtrysków lpg do wkrętek jednakowej długości i jak najkrótsze w miare możliwości, skoro ma być solidnie, kiedyś widziałem podłaczenie wężyków pod górny kolektor gdzieśna forum :masakra:

#9 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 06 marca 2012 - 23:34

Tak jak mówisz, wężyki jednakowej długości i wtryski jak najbliżej, nawet się postarałem i wkrętki pod jednakowym kątem zamontowałem. Niestety auto kupiłem już z taką instalacją ale o dziwo nie było z nią problemów no może za wyjątkiem spalania bo na 32l lpg robiłem około 200 km i w sumie nie było różnicy czy miasto czy traska.

#10 OFFLINE   zozo

zozo
  • 183 postów
  • Dołączył: 05-02-2009
  • Skąd: Gliwice

Napisany 08 marca 2012 - 15:27

no to dobrze ci w miarę paliła .. pwoiedzialbym .. normalnie ;)
Poszukuje garażu, stodoły i ogólnie miejsca na wiosenną reanimacje blacharską mojej omegi.. ( mieszkam w bloku i nie mam gdzie tego zrobić :( )
dokładniej chodzi o lakierowanko błotnika i paru innych części

do 15 km od Gliwic.
jak coś to atakować mnie na PW .

POMÓŻ ZOZKOWI I JEGO OMEDZE :D

#11 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 09 marca 2012 - 23:11

w sumie nie najgorzej ale te wężyki w kolektorze :masakra:. Teraz jestem na etapie zgrywania map i ustawiania modelu. Trochę ciężko ale jakoś może ogarne.

#12 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 11 marca 2012 - 19:00

Powiem co mi wyszło, Dyszki przekalibrowane na 2.0( było 2.3) ciśnienie 1.0 (było 1.45). Po autokalibracji komunikat ,że dysze dobrane optymalnie , offset wyszedł mi 2.0 , nachylenie 1.1. Po zebraniu mapy benzynowej , zebrałem gazową , która trochę nie pokrywała się z benzyną. Dostroiłem następnie model i znów punkty gazowe i tak ze 3 razy , aż mapa gazowa równała się benzynowej. Pojawił się tylko problem w granicach 6 tyś obr na gazie podczas jazdy ma tak jakby odcięcie tak jest na benie przy 7 . Czy mogłem nieodpowiednio zebrać mapę benzynową.

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 marca 2012 - 20:57

pewnie za małe dysze i nie wystarcza gazu przy wysokich obrotach. Napisz jeszcze jaki masz reduktor albo chociaż zrób fotkę

#14 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 11 marca 2012 - 22:11

http://moto.allegro....2167865645.html takie oto cudo zamontowane. ale jak miałem większe dysze to komunikat przy autokalibracji że za duże dysze .

#15 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2012 - 02:51

Nie sugerowałbym się komunikatami komputerka po autokalibracji! Zauważ, 34km na cylinder ma X20XEV a polecaliśmy w starych tematach dysze 2,3-2,4mm przy 1 bar gazu; masz silnik X30XE, 208(?)km więc przelicznik ten sam (po prostu dwa cylindry więcej, cylindry skokiem tłoka i średnicą takie same - twarda matematyka). Obserwuj wskazania sondy - znajdź sobie kierowcę, niemal na pewno długotrwałego podczas przyśpieszania mieszanka zamiast "na bogato" będzie uboga.

#16 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 12 marca 2012 - 14:50

To może kolego Florek podpowiesz co mam zrobic , czyli co dyszki na 2.3 lub 2.4 ciśnienie1.0 i nie zważać na komunikaty, (to w końcu do czego one służą ) i dopiero potem mapa gazowa i model ?

#17 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2012 - 19:12

Wklej na razie zrzut ekranu z programu od Zenita z mapkami, ustawieniami, będzie łatwiej ocenić co się dzieje i przy jakim obciążeniu.

Nie mam doświadczenia z planijetami ale "kobieca intuicja" ;) podpowiada, że masz za małe dysze-zaletą tego wtryskiwacza wydaje mi się, że jest szybkość. Komunikaty komputera dla przykładu w Stagu są w miarę poprawne, o ile nie trafi się na połsekwencję albo fulgrupę silnik. W KME Diego dopiero po kliknięciu "oblicz nastawy" w okienku programu najczęściej jest komunikat, że dysze dobrane optymalnie, przed kalibracją różnie z tym bywa. W sterownikach grupy AEB wskaźnik doboru dysz pływa w zależności od tego, jak się ustawi "mnożnik" i w jaki sposób zbiera się mapki. To jest tylko orientacyjna pomoc.

Tak z ciekawości wszedłem na stronę Planijet. Tam jest zakładeczka dobór dyszy wtryskiwacza. Symulacja dla X20XEV: poj 1998cm³, 4 cylindry, klasa wtryskiwacza B, moc 100kW, prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5400obr/min = zalecana dysza 2,4mm;
pozwoliłem sobie zasymulować dla X30XE: poj 2962cm³, 6 cylindrów, moc 154kW przy 6200obr/min i dla każdej odmiany/klasy wtryskiwacza A, B czy C zalecana średnica wtryskiwaczy to 2,3mm. Tyle teorii, czekamy na zrzuty ekranowe. :)

Program liczący dysze prosto od producenta.

#18 OFFLINE   gryszman

gryszman
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-06-2011
  • Skąd: Eliaszuki

Napisany 12 marca 2012 - 19:59

ok zrobię zrzuty zenita i co tam mam poustawiane, ale dopiero koło środy bo wczesniej nie dam rady. Czyli z ta autokalibracja to różnie bywa, muszę przyznać że sekwencja to wyższa szkoła jazdy. Ale może przy twojej pomocy Florek uda mi się ujarzmić bestię. Hehehehhe pozdrawiam .
A jak sądzisz czy wcześniejsze ustawienia były ok, czyli dysze właśnie 2.3 i ciśnienie 1.45 tylko były strasznie długie wężyki , teraz są o ponad połowę krótsze.