Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ciagle paląca sie kontrolka "check" silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arrow4

arrow4
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-05-2009
  • Skąd: Kalisz/Bogdanów

Napisany 05 marca 2012 - 12:17

Witam.
Mam problem z moja kluska 2,5td z 94 roku.
A mianowicie bez przerwy pali mi się kontolka silnika! Wygląda to tak: wsiadam do auta przekręcam kluczyk, wszystkie kontrolki się palą, po chwili abs i poduchy gasną, "check" też na pół sekundy i sie ponownie zapala i już nie gaśnie. Auto odpala normalnie, jeździ ale na pól gwizdka.
Sprawdziłem błędy: 15, 81 i 92. Zdejmowałem klemę na noc ale ciągle to samo.
Jak sie tego pozbyć. Podkreślę ze do tej pory nigdy nie miałem problemu z tą kontrolką. Stało się to nagle. W środę był słoneczny dzień i byłem na wymianie wydechu (środkowy i końcowy) było super dobrze. w drodze powrotnej bez żadnych problemów pociskał 170km/h, a w czwartek (bardzo wilgotny poranek) po przekręceniu kluczyka już było tak jak opisuje wyżej. Tak, że żadnych wcześniejszych objawów nie było.
POMÓŻCIE prosze.

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2012 - 13:08

92 to nie blad jak nie masz tempomatu
81 - wtrysk sterujacy
15 - czujnik temp silnika

#3 OFFLINE   arrow4

arrow4
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-05-2009
  • Skąd: Kalisz/Bogdanów

Napisany 05 marca 2012 - 13:15

92 to nie blad jak nie masz tempomatu
81 - wtrysk sterujacy
15 - czujnik temp silnika


czyli problem z tym wtryskiem sterującym?(81)
mam zamiar skorzystać z tego poradnika: http://forum.omegakl...ead.php?t=29327.
myslisz że to to. bo ja od początku na to stawiałem ale chce sie jeszcze poradzić zeby sobie niepotrzebnie roboty nie robić.

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2012 - 13:22

czyli problem z tym wtryskiem sterującym

Zmierz jego opornosc - na forum jest gdzies napisane ile powinno byc.
Ja bym stawial ze glownym winowajca jest czujnik temp silnika - zobacz czy pokaze jakas opornosc wogole bo blad oznacza przerwe w obwodzie - jak oporu w czujniku nie bedzie to najpierw czujnik do wymiany i potem dopiero kombinowac z wtryskiem sterujacym.

#5 OFFLINE   arrow4

arrow4
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-05-2009
  • Skąd: Kalisz/Bogdanów

Napisany 05 marca 2012 - 14:29

ok.
udalo mi sie dostac do tych czujników. pierwsz(od strony chłodnicy pokazal 1028ohm(silnik jeszcze letni), a ten od strony kabiny nie reaguje. chyba padł. wymienie czujnik. a jak pozbyc sie błedu na desce rozdzielczej? jak gdzieś czytałem to auto teraz jest w stanie awaryjnym (czy jakos tak) więc bedzie zamulał. tylko podłaczenie do kompa mnie ratuje czy sterownik w samochodzie ma ograniczona pamiec i sam wróci do normy? pytam bo nie mam gdzie jechac na podłaczenie do kompa.

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2012 - 14:38

a jak pozbyc sie błedu na desce rozdzielczej?

Jak usuniesz przyczyne to CHECK sam zgasnie.
Nie dam se nic uciac ale chyba odpiecie aku kasuje bledy.

#7 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 05 marca 2012 - 15:30

Jak usuniesz przyczyne to CHECK sam zgasnie.
Nie dam se nic uciac ale chyba odpiecie aku kasuje bledy.

Odpięcie aku w 2.5TD nic nie daje, to nie stary SIMTEC ;-)

Usuniesz błąd, check zgaśnie :)
Zostanie w pamięci zapamiętany jako freeze frame.
Jeśli chcesz go skasować to tylko podpięcie pod techa lub OSa.

#8 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2012 - 17:23

Odpięcie aku w 2.5TD nic nie daje, to nie stary SIMTEC ;-)

Usuniesz błąd, check zgaśnie :)
Zostanie w pamięci zapamiętany jako freeze frame.
Jeśli chcesz go skasować to tylko podpięcie pod techa lub OSa.


i tu sie mylisz, u mnie kasuje bez problemu.

#9 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 05 marca 2012 - 17:30

i tu sie mylisz, u mnie kasuje bez problemu.



Ale nie wszystkie

#10 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2012 - 17:34

ale i tak obstawiałbym raczej czujnik temp. bo z tego co mi wiadomo wtrysk nie powoduje trybu awaryjnego

#11 OFFLINE   arrow4

arrow4
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-05-2009
  • Skąd: Kalisz/Bogdanów

Napisany 05 marca 2012 - 17:48

pierwsz(od strony chłodnicy pokazal 1028ohm(silnik jeszcze letni), a ten od strony kabiny nie reaguje.


małe sprostowanie: "jedno-pinowy: od strony chłodnicy 2000ohm a dwu-pinowy od kabiny 4900-5000ohm (zle go mierzyłem). udalo mi sie też wyjąc wtyczke od wtrysku sterującego ale tu nic nie pokazuje i to morze byc problem! poradzcie coś prosze

#12 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2012 - 17:51

może przewody strzeliły?

#13 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 05 marca 2012 - 17:53

to morze byc problem! poradzcie coś prosze



na wtrysku sterującym powinieneś mieć od 80 do 120 ohm