

ciagle paląca sie kontrolka "check" silnika
#1
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 12:17
Mam problem z moja kluska 2,5td z 94 roku.
A mianowicie bez przerwy pali mi się kontolka silnika! Wygląda to tak: wsiadam do auta przekręcam kluczyk, wszystkie kontrolki się palą, po chwili abs i poduchy gasną, "check" też na pół sekundy i sie ponownie zapala i już nie gaśnie. Auto odpala normalnie, jeździ ale na pól gwizdka.
Sprawdziłem błędy: 15, 81 i 92. Zdejmowałem klemę na noc ale ciągle to samo.
Jak sie tego pozbyć. Podkreślę ze do tej pory nigdy nie miałem problemu z tą kontrolką. Stało się to nagle. W środę był słoneczny dzień i byłem na wymianie wydechu (środkowy i końcowy) było super dobrze. w drodze powrotnej bez żadnych problemów pociskał 170km/h, a w czwartek (bardzo wilgotny poranek) po przekręceniu kluczyka już było tak jak opisuje wyżej. Tak, że żadnych wcześniejszych objawów nie było.
POMÓŻCIE prosze.
#2
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 13:08
81 - wtrysk sterujacy
15 - czujnik temp silnika
#3
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 13:15
92 to nie blad jak nie masz tempomatu
81 - wtrysk sterujacy
15 - czujnik temp silnika
czyli problem z tym wtryskiem sterującym?(81)
mam zamiar skorzystać z tego poradnika: http://forum.omegakl...ead.php?t=29327.
myslisz że to to. bo ja od początku na to stawiałem ale chce sie jeszcze poradzić zeby sobie niepotrzebnie roboty nie robić.
#4
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 13:22
Zmierz jego opornosc - na forum jest gdzies napisane ile powinno byc.czyli problem z tym wtryskiem sterującym
Ja bym stawial ze glownym winowajca jest czujnik temp silnika - zobacz czy pokaze jakas opornosc wogole bo blad oznacza przerwe w obwodzie - jak oporu w czujniku nie bedzie to najpierw czujnik do wymiany i potem dopiero kombinowac z wtryskiem sterujacym.
#5
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 14:29
udalo mi sie dostac do tych czujników. pierwsz(od strony chłodnicy pokazal 1028ohm(silnik jeszcze letni), a ten od strony kabiny nie reaguje. chyba padł. wymienie czujnik. a jak pozbyc sie błedu na desce rozdzielczej? jak gdzieś czytałem to auto teraz jest w stanie awaryjnym (czy jakos tak) więc bedzie zamulał. tylko podłaczenie do kompa mnie ratuje czy sterownik w samochodzie ma ograniczona pamiec i sam wróci do normy? pytam bo nie mam gdzie jechac na podłaczenie do kompa.
#6
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 14:38
Jak usuniesz przyczyne to CHECK sam zgasnie.a jak pozbyc sie błedu na desce rozdzielczej?
Nie dam se nic uciac ale chyba odpiecie aku kasuje bledy.
#7
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 15:30
Odpięcie aku w 2.5TD nic nie daje, to nie stary SIMTEC ;-)Jak usuniesz przyczyne to CHECK sam zgasnie.
Nie dam se nic uciac ale chyba odpiecie aku kasuje bledy.
Usuniesz błąd, check zgaśnie

Zostanie w pamięci zapamiętany jako freeze frame.
Jeśli chcesz go skasować to tylko podpięcie pod techa lub OSa.
#8
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 17:23
Odpięcie aku w 2.5TD nic nie daje, to nie stary SIMTEC ;-)
Usuniesz błąd, check zgaśnie
Zostanie w pamięci zapamiętany jako freeze frame.
Jeśli chcesz go skasować to tylko podpięcie pod techa lub OSa.
i tu sie mylisz, u mnie kasuje bez problemu.
#9
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 17:30
i tu sie mylisz, u mnie kasuje bez problemu.
Ale nie wszystkie
#10
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 17:34
#11
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 17:48
pierwsz(od strony chłodnicy pokazal 1028ohm(silnik jeszcze letni), a ten od strony kabiny nie reaguje.
małe sprostowanie: "jedno-pinowy: od strony chłodnicy 2000ohm a dwu-pinowy od kabiny 4900-5000ohm (zle go mierzyłem). udalo mi sie też wyjąc wtyczke od wtrysku sterującego ale tu nic nie pokazuje i to morze byc problem! poradzcie coś prosze
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 17:53
to morze byc problem! poradzcie coś prosze
na wtrysku sterującym powinieneś mieć od 80 do 120 ohm