Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[2.0 8v] Sonda lambda- po wymianie dalej świeci błąd


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Joga93

Joga93
  • 30 postów
  • Dołączył: 02-02-2012

Napisany 29 lutego 2012 - 18:16

Witam
Zamierzam doprowadzić do stanu używalności moją ome kupioną niedawno poradzilem sobie już z wieloma rzeczami posprawdzałem błędy itp eliminowałem po kolei i został mi problem ponieważ:
1. błąd 13,44 - sonda brak sygnału i uboga mieszanka - diagnoza sonda umarła->wymiana
2.po wymianie przejeździłem na benzynie jakiś czas kilka razy do włączenia wiatraka i nic po jakiś 15 km znów 'check' 0- sprawdziłem i zniknoł błąd 44 ale daje jest 13 - brak sygnału z sondy ;/ sonde kupiłem nową z bosha mam 3 kablową ;/

3.Posprawdzałem wiązke i okazało się że jest przebicie na kablu od sondy - zaizolowałem zresetowałem kompa i po dłuższej jeździe dalej błąd ;/

O co może chodzić ? :( nie mam już sił :confused:

dodam że toważyszą jeszcze błędy 31 i 135 ale podobno 31 to norma że jak sprawdzam przy wyłączonym silniku to tak jest a 135 nie wiem co to jest ale odczytałem że jakaś dioda słabe napięcie czy coś ... prosze o pomoc autko po resecie jest żwawsze itp jak zapala sie 'check' słabnie co to może być ? możliwe że sonda umarła albo że była wadliwa? może w innym czymś jest problem?

#2 OFFLINE   barteks1977

barteks1977
  • 80 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 lutego 2012 - 18:59

Coś mi się wydaje że czeka Cię wizyta na kompie.Bo całkowity reset błędów tylko kompem można zrobić.A i jak Ci zrobią reset kompa to niech zmierzą parametry sondy.Na kompie będzie widać co i jak.Pozdrawiam

#3 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 lutego 2012 - 19:02

do resetu nie wystarczy przypadkiem odłączenie akumulatora na noc?

#4 OFFLINE   barteks1977

barteks1977
  • 80 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 lutego 2012 - 19:21

chyba są błędy które nawet to nie wykasuje.Ale to moje spostrzeżenie bo jak mi się błędów nazbierało to bez aku stała kluska tydzień i zawsze były to samo.Dopiero reset kompem pomógł

#5 OFFLINE   Joga93

Joga93
  • 30 postów
  • Dołączył: 02-02-2012

Napisany 29 lutego 2012 - 19:30

Dzisiaj byłem na kompie kumpel pojechał do pracy tam mają ... błąd wyskakuje dopiero po pewnym czasie nawet po resecie .. co do sondy to pokazuje że stoi w miejscu nie oscyluje ;/ ale dopiero co wymieniona jak to możliwe ?

#6 OFFLINE   barteks1977

barteks1977
  • 80 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 lutego 2012 - 19:38

Joga poczekaj pogrzebie troszkę w necie i w autodacie i coś może wydumamy

#7 OFFLINE   Joga93

Joga93
  • 30 postów
  • Dołączył: 02-02-2012

Napisany 29 lutego 2012 - 19:45

Ok dzięki za pomoc będe bardzo zadowolony jak by sie udało coś poradzić bo już mi ręce opoadają a nie mam kasy za dużo zeby eksperymentowanie :(

#8 OFFLINE   barteks1977

barteks1977
  • 80 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 lutego 2012 - 20:03

Joga a ta sonda to napewno do tego modelu.Podaj mi numery tej sondy jak jeszcze masz opakowanie

błąd 135 i to chyba przyczyna
135-Komputer sterujący silnika-wysterowanie lampki ostrzegawczej usterek silnika
przyczyna błędu- przerwany obwód prądowy/zwarcie z masą w wiązce przewodów,komputer sterujący.
Co do błędu 13 to brak podgrzewania sondy lambda popatrz po wiązce może się gdzieś przetarło lub przepaliło... Ja obstawiam to podgrzewanie bo jak sonda zimna to zły odczyt daje.Musi być podgrzana.Poszukaj jutro na spokojnie.I pisz co i jak.

#9 OFFLINE   Joga93

Joga93
  • 30 postów
  • Dołączył: 02-02-2012

Napisany 01 marca 2012 - 21:22

Co do 135 to otwarłem wiązke koło komputera i sprawdzałem "na oko" czy nie są przetarte kable ale nic nie znalazlem żeby coś znaleść to chyba 10 lat minie ;/ jest jakiś sposób żeby je sprawdzać ? miernikiem czy jakoś ?

co do sondy to sprawdziłem nr i nr starej którą wymieniałem ale nie wiem czy kiedykolwiek działała bo kupiłem już z zepsutą sondą.

nr nowej 0 258 986 502
nr starej 0 258 003 447

prosze o pomoc bo już ręce załamuje ;/

#10 OFFLINE   barteks1977

barteks1977
  • 80 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 marca 2012 - 21:50

Joga sprawdź jeszcze kable prze sondzie bo błąd 13 mówi o braku podgrzewania sondy i dlatego cuda mogą być.Jak sprawdzę te numery to zobaczymy czy to ta sama sonda.Cierpliwości.Ja też swoją Kluseczkę reanimuję i jakoś idzie ale pomału i powoli bo szybko nic samemu nie zdziałasz.Odezwę się .PZDR

Joga złą sondę masz.To co kupiłeś to do porsche jest :)odnieś i kup o tych samych numerach tu masz link do sklepu z taką samą.Nie wiem jak cena za tą twoją ale ta jest w miarę http://www.czescionl.../product/137581

A to twoja nowa sonda:) http://www.autosklep...dukt-19085.html tj tą co masz teraz w autku:)
Omijaj ten sklep z daleka bo chyba się nie znają jak części dobrać.
Poszukałem dalej i jak widac to co nowe kupiłeś to tzw sonda uniwersalna???? czyli do dużej ilości aut.
Jak tak to szukaj dobrego elektryka który podłączy właściwie kostkę na sondzie by się z kostka na aucie zgadzało.

#11 OFFLINE   Joga93

Joga93
  • 30 postów
  • Dołączył: 02-02-2012

Napisany 02 marca 2012 - 17:28

Bylem w tym sklepie i sprawdzili i podobno to jest do mojego auta ta sonda ;/ tak jest uniwersalna ;/ ta idzie do reklamacji no ale niewiem co bd dalej ;/

Niewiem jak posprawdzać te wszystkie kable ;/ macie jakiś pomysł ?

Ta sonda do mnie ma być 1V czy 5 V ? bo ja dostałem 1V może w tym problem?