Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

urwana szpilka kolektora wydechowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 lutego 2012 - 23:16

Witam mam problem z urwana szpilką i myślę iż moj problem jest nietypowy bo jest to krancowa szpilka z tego co wiem fabrycznie jest chyba m6 a ja mialem w miejsce tej urwanej m8 czyli 17 klucz. po wymianie uszczelki pod kolektorem pusciła na szpilka niewiem czemu tylko kluczem dotknąłem ale nie oto sie rozbiega. przegwintowalem na m10 czyli 19 klucz ale po jakimś czasie postanowiłem dokrecić i przesadziłęm.
Chodzi mi o szpilke ktora jest przy obudowie termostatu ta dolna. perszy jak stara c 330.
co z tym zrobić jak to naprawić nie mam pomysłu na większą srubę chyba nie bardzo . W ostateczności na wiosnę głowice wymienic mogę bo mam drugą dobrą ale nie chciałbym.
Ktoś zna jakiś dobry sposób czy cos aby to naprawić bez zdejmowania głowicy.
Prosze o każdą sugestie

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2012 - 23:24

może rozwiercić otwór i wstawić reduktor z otworem pod oryginalną szpilkę

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2012 - 23:27

aby to naprawić bez zdejmowania głowicy

Mozna wsadzic tulejke -> http://allegro.pl/tu...2091303403.html albo dopasowac jakas sprezynke do zerwanych gwintow z systemu HELICOIL.

I kolektor daj do planowania bo na bank jest krzywy.

#4 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2012 - 23:29

Mozna wsadzic tulejke -> http://allegro.pl/tu....091303403.html

właśnie o takim czymś myślałem

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#5 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lutego 2012 - 16:09

Fabrycznie w głowicy jest M8 to po pierwsze, po drugie M8 to klucz 13, M10 klucz 17, a klucz 19 to M12. Nie mam pojęcia skad Ty wziąłeś te swoje dane. A jesli chodzi o urwana szpilkę to koledzy juz Ci podali sposób. Powodzenia.

#6 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 lutego 2012 - 19:23

no moze sie pomyliłem ok ale jak juz było 12 i zerwana to czy na jeszcze wiekszą nie uszkodzi czegos w głowicy jakiegoś kanału czy cos oto mi chodzi

#7 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lutego 2012 - 19:31

M12 :masakra:, to niezłą rzezbę ktoś odwalił, teraz to byś musiał na M14 przerabiać, kurcze, muszę Ci powiedzieć, że straszna lipa. Zawsze możesz spróbować z tymi wkładkami, głowicy nie uszkodzisz jesli zrobisz to umiejętnie

#8 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 lutego 2012 - 23:18

No mechanik polecany przez znajomych mi taka kiche zrobił myslalem o zaspawaniu dziury i od nowa gwnit zrobić. mam jeszcze drugą głowicę ale niewiem moze ktoś ma ciekawa opcje.
A m14 nie podejdzie bo w kolektorze i tak juz dziura rozwiercona

#9 OFFLINE   rappro

rappro
  • 30 postów
  • Dołączył: 16-11-2011
  • Skąd: zamość

Napisany 11 marca 2012 - 22:28

witam.mam podobny problem czyli szpilka urwana ,farfolacy kolektor ten od strony kierowcy .i tu moje pytanie jedyna opcja to głowica w gore?? czy da rade wyjac go bez zrzucania głowicy ??

#10 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 marca 2012 - 18:52

Cały silnik podnieś... Bez ruszania silnika (albo głowicy, ale to bezsensowne koszta IMHO) raczej nie da rady.

#11 OFFLINE   rappro

rappro
  • 30 postów
  • Dołączył: 16-11-2011
  • Skąd: zamość

Napisany 13 marca 2012 - 20:41

czyli rozpinanie całego sprzętu jak do wymiany silnika? czy wystarczy go tylko trochę unieść i rozpiac tylko większe rzeczy skrzynia poduchy??

#12 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 marca 2012 - 21:04

Ja bym próbował podnieść w całości... i odpinać tylko to co będzie przeszkadzało. Niestety niewiele aut jest w stanie "jak z fabryki" więc ciężko powiedzieć co akurat w Twoim przypadku będzie przeszkadzało. U mnie np. cała wiązka idzie jak się położyło komuś kto ostatnio silnik wyciągał :masakra:

#13 OFFLINE   questm

questm

    e39 530iA

  • 63 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 13 marca 2012 - 22:57

Co do urwanych szpilek to, jeśli mieliśmy otwór 8, rozwiercamy na 10, a szpilkę bierzemy 10-tkę idziemy do tokarza i on nam zrobi tak, aby jedna strona była z gwintem 10, a druga 8 i wszystko pasuje, nie trzeba kolektora rozwiercać. Niektórzy tokarze mają już takich szpilek narobionych na zapas.

#14 OFFLINE   marcus711

marcus711

    VIP

  • 65 postów
  • Dołączył: 26-01-2008
  • Skąd: LATOWICZ

Napisany 14 marca 2012 - 18:46

jest możliwość zrobienia tego bez ściągania głowicy. mi robiono. ale niestety 4 miechy wytrzymało i od nowa to samo. szpilki puściły i pierdzi, muszę głowice ściągnąć i zrobić to profesjonalnie

#15 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 marca 2012 - 19:17

nie bardzo rozumiem, zerwany gwint, czy urwana szpilka? Jeśli szpilka i nie jest urwana bardzo głęboko wystarczy dospawać nakrętkę i po prostu odkręcić. Kiedyś nawet udało mi się to zrobić zwykłą spawarką, jednak migomatem jest o wiele łatwiej. W 2.0v16 wykręcenie dwóch urwanych szpilek za pomocą migomatu zajęło mi dwie i pół godziny (ściągnięcie kolektora, wykręcenie szpilek, ponowny montaż kolektora i osłon). Czy w v6 jest na tyle miejsca przy głowicy aby dostać się migomatem to musi napisać ktoś kto zna ten silnik. powodzenia:)

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 marca 2012 - 20:17

nie bardzo rozumiem, zerwany gwint, czy urwana szpilka? Jeśli szpilka i nie jest urwana bardzo głęboko wystarczy dospawać nakrętkę i po prostu odkręcić. Kiedyś nawet udało mi się to zrobić zwykłą spawarką, jednak migomatem jest o wiele łatwiej. W 2.0v16 wykręcenie dwóch urwanych szpilek za pomocą migomatu zajęło mi dwie i pół godziny (ściągnięcie kolektora, wykręcenie szpilek, ponowny montaż kolektora i osłon). Czy w v6 jest na tyle miejsca przy głowicy aby dostać się migomatem to musi napisać ktoś kto zna ten silnik. powodzenia:)


w v6 zalezy ktora szpilka. jesli ktoras z przodu da sie bez ruszania silnika. jesli z tylu i nie ma do czego sie dospawac to i wiertarka katowa nie pomaga. wtedy silnik w gore. ogolnie kolektory da sie zdemontowac bez wyjmowania glowic i silnika. co najwyzej z poduszek lekko w gore




 


#17 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2012 - 22:38

jeśli mieliśmy otwór 8, rozwiercamy na 10



A tak z ciekawości. W necie reklamują stalowe "sprężynki" , które się wkręca w rozwiercony i przegwintowany otwór i nadal zostaje ósemka ( na you tubie chyba nawet jest filmik). Bawił się ktoś już tym ?

#18 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 marca 2012 - 23:00

Oczywiście że się "bawił". Sprawdź tylko ile kosztują takie, które się nadają do czegoś więcej niż zabawy :D I szybciutko "polecisz" do tokarza ;)

#19 OFFLINE   Wojtek242

Wojtek242
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-03-2013
  • Skąd: Imielin

Napisany 30 sierpnia 2013 - 18:26

Witam, kupiłem omege lecz po jakims czasie rozpierdział się prawy kolektor wydechowy. Myślałem że jest pęknięty lub to uszczelka ale niestety brakowało jednej szpilki, na dole z samego tyłu. Dlatego też wydmuchało uszczelke. Zauważyłem że szpilka została w środku i nie wystaje, macie jakis pomysł co z tym zrobić? Dojścia jest zero kompletne, wiertarka odpada. Nie chciałbym ściągać głowicy czy wdawać się w jakąś grubszą robote. Pozdrawiam

#20 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 31 sierpnia 2013 - 00:19

Bez wyjęcia głowicy nie ma szans ;)