Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie sprzęgła kolejność


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Waciany

Waciany
  • 159 postów
  • Dołączył: 05-02-2012
  • Skąd: Bytom

Napisany 28 lutego 2012 - 20:06

Witam
Szukam po forum i nie znalazłem dokładnej kolejności co i jak przy wymianie płynu hamulcowego i odpowietrzeniu sprzęgła.
Dzwoniłem do serwisu takiego zwykłego spytałem jaki koszt wymiany płynu hamulcowego i odpowietrzenia sprzęgła to powiedzieli 90zł:masakra: i każą auto zostawić, pewności czy dokładnie to zrobią nie będę miał a nie chciałbym żeby mi kiedyś hamulce zawiodły jak żonę i syna będę wiózł;/ więc stwierdziłem że poproszę teścia i spróbuję sam to zrobić przynajmniej będę miał pewność że wymienione będzie jak trzeba:D
Generalnie chodzi mi o kolejnośc odpowietrzania/uzupełniania, doczytałem że hamulce z abs prawy tył lewy tył prawy przód lewy przód, przy okazji chcę odpowietrzyć sprzęgło i nie wiem czy najpierw nowy płyn strzykawką i wężykiem wcisnąć w odpowietrznik sprzęgła i jak się przeleje zbiorniczkiem to wtedy dopiero lać nowy płyn i odpowietrzać hamulce?Czy najpierw opróżnić zbiorniczek ze starego płynu, wlać nowy, po kolei odkręcać odpowietrzniki przy kołach i pompować a na końcu w odpowietrznik sprzęgła?
Poprosiłbym o łopatologiczne opisanie kolejności, jakie narzędzia mogą się przydać i czy 1l płynu mi starczy na w/w czynności:D
Wydaje mi się że najpierw w odpowietrznik sprzęgła nowy płyn wlać(tylko ile??) a potem w hamulce ale mechanik ze mnie żaden więc wolę Was zapytac:D

#2 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2012 - 22:17

Koła normalnie od najdalszego czyli : tp,tl,pp,pl. Pompować delikatnie odkręcać odpowietrznik i spuszczać płyn (ja tak zawsze robię i jest git). Natomiast odpowietrzenie sprzęgła jest w sprawdzonych poradach (chyba). Ale z tego co pamiętam odpowietrzając hamulce nie musisz ruszać sprzęgła (upewnij się)

#3 OFFLINE   Waciany

Waciany
  • 159 postów
  • Dołączył: 05-02-2012
  • Skąd: Bytom

Napisany 28 lutego 2012 - 22:58

Koła normalnie od najdalszego czyli : tp,tl,pp,pl. Pompować delikatnie odkręcać odpowietrznik i spuszczać płyn (ja tak zawsze robię i jest git). Natomiast odpowietrzenie sprzęgła jest w sprawdzonych poradach (chyba). Ale z tego co pamiętam odpowietrzając hamulce nie musisz ruszać sprzęgła (upewnij się)

To wszystko wiem chodzi mi o kolejność czy najpierw sprzęgło odpowietrzyć od strony odpowietrznika a potem hamulce zalewać płynem czy najpierw hamulce a potem sprzęgło.
Chcę odpowietrzyć sprzęgło bo mam problem z 1 i wstecznym ciężko wchodzą, muszę wrzucić 2,3 lub 5 bo dość lekko wchodzą, po wrzuceniu biegu dopóki nie zdejmę nogi ze sprzęgła wszystkie biegi wchodzą mięciutko, na wyłączonym silniku wszystkie biegi działają rewelacyjnie. Sprzęgło i wysprzęglik robione były w zeszłym roku dlatego mam nadzieję że to tylko zapowietrzenie;/

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2012 - 23:06

mam problem z 1 i wstecznym ciężko wchodzą

A oleju w skrzyni to ile masz?

#5 OFFLINE   Waciany

Waciany
  • 159 postów
  • Dołączył: 05-02-2012
  • Skąd: Bytom

Napisany 28 lutego 2012 - 23:22

A oleju w skrzyni to ile masz?

Hmm tego to nie sprawdzałem;/ dopiero 3 tygodnie mam i czym innym sie zajmowałem akumulator klimatyzacja zawieszenie ale celna uwaga dziekuję:)
Jeżeli oleju mało to może być taki objaw? że na wyłączonym silniku biegi wchodzą rewelacyjnie a na załączonym dopóki jakiegoś nie wrzucę to ciężko te 2 biegi wbić i dopóki sprzęgło trzymam to potem bez problemu 1 i wsteczny wchodzą??

#6 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lutego 2012 - 02:29

To nie wina braku oleju, tylko nie masz prawidlowego rozlaczenia sprzegla. Albo zapiwietrzone (proponuje odwrotne odpowietrzanie poprzez wtloczenie plynu przez odpowietrznik), ale wtedy problem powinien ustepowac po kilkukrotnym szybkim wcisnieciu pedalu sprzegla.
Albo pomimo prawidlowo dzialajacego ukladu hydraulicznego dalej silnik ciagnie skrzynie.
Mozliwe, ze zapieka sie lozysko igielkowe osadzone w wale korbowym i ciagnie walek sprzeglowy pomimo prawidlowego wylaczenia sprzegla, albo problem w samej tarczy/docisku.

Stan na rownym gladkim podlozu i wbij 1 bieg. Wcisnij i trzymaj wcisniety pedal sprzegla. Nastwpnie odpal auto. Jezeli w momencie odpalania zobaczysz, ze auto ruszylo sie do przodu (sam fakt ruchu) to teoria z brakiem oleju definitywnie odpada.

Sent from my GT-I5800 using Tapatalk
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#7 OFFLINE   Waciany

Waciany
  • 159 postów
  • Dołączył: 05-02-2012
  • Skąd: Bytom

Napisany 01 marca 2012 - 16:37

To nie wina braku oleju, tylko nie masz prawidlowego rozlaczenia sprzegla. Albo zapiwietrzone (proponuje odwrotne odpowietrzanie poprzez wtloczenie plynu przez odpowietrznik), ale wtedy problem powinien ustepowac po kilkukrotnym szybkim wcisnieciu pedalu sprzegla.
Albo pomimo prawidlowo dzialajacego ukladu hydraulicznego dalej silnik ciagnie skrzynie.
Mozliwe, ze zapieka sie lozysko igielkowe osadzone w wale korbowym i ciagnie walek sprzeglowy pomimo prawidlowego wylaczenia sprzegla, albo problem w samej tarczy/docisku.

Stan na rownym gladkim podlozu i wbij 1 bieg. Wcisnij i trzymaj wcisniety pedal sprzegla. Nastwpnie odpal auto. Jezeli w momencie odpalania zobaczysz, ze auto ruszylo sie do przodu (sam fakt ruchu) to teoria z brakiem oleju definitywnie odpada.

Sent from my GT-I5800 using Tapatalk

Tomspeed wrzuciłem jedynkę odpaliłem ze sprzęgłem i auto ani drgnie, dalej w sumie nie wiem co najpierw robić w kolejności odpowietrzenie sprzęgła nowym płynem wstrzykując od dołu a potem wlewać w zbiorniczek płynu czy w sprzęgło na końcu po wymianie w hamulcach:)?
To że auto ani drgnie może oznaczać że oleju mało czy że stary jest;p?

#8 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 marca 2012 - 16:56

to by znaczylo, ze sprzeglo prawidlowo dziala i problem w skrzyni lezy.
choc dziwne to by bylo.

jak chcesz odpowietrzac sprzeglo od tylu, czyli wstrzykujac plyn przez odpowietrznik to zrob to przed hamulcami,

bo jak najpierw wymienisz plyn w ukladzie hamulcowym i pozniej wymienisz w sprzegle to wtloczysz stary plyn z wysprzeglika i przewodow do zbiorniczka gdzie masz juz nowy plyn
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#9 OFFLINE   Waciany

Waciany
  • 159 postów
  • Dołączył: 05-02-2012
  • Skąd: Bytom

Napisany 09 marca 2012 - 18:36

Witam ponownie, więc tak płyn wymieniony, sprzeglo odpowietrzone żadnej poprawy, na zimno biegi nawet wchodza ale coraz gorzej im cieplej, ostatnio ze swiatel ciezko bylo nawet 5-tke wrzucic zeby potem mozna bylo 1 wrzucuc:masakra: wiec dzis oddalem do mechanika bedzie zrzucal skrzynie, sprawdzal zmieniajac biegi i nie chce diagnozowac dopoki nie zrzuci skrzyni ale mowi ze sprzeglo wg niego dziala prawidlowo.
W zwiazku z tym moje pytanie jezeli by to bylo np. te lozysko igielkowe to oprocz niego co warto wymienic na wszelki wypadek, zeby zlozyl to z powrotem i nie trzeba juz bylo tam wiecej zagladac;p?
Druga sprawa chce wymienic przelewy i trojniki, metr weza starczy i 3 trojniki zakupic?
Ile tych przelewow jest i jakiej dlugosci?
Szukam po forum i szukam opisu jak te przelewy wymienic i :pupa: ze mnie bo nie moge znalezc a na pewno gdzies to jest:D

to by znaczylo, ze sprzeglo prawidlowo dziala i problem w skrzyni lezy.
choc dziwne to by bylo.

jak chcesz odpowietrzac sprzeglo od tylu, czyli wstrzykujac plyn przez odpowietrznik to zrob to przed hamulcami,

bo jak najpierw wymienisz plyn w ukladzie hamulcowym i pozniej wymienisz w sprzegle to wtloczysz stary plyn z wysprzeglika i przewodow do zbiorniczka gdzie masz juz nowy plyn


19-03-2012 aktualizacja:
Wlasnie odebralem auto od mechanika, sprzeglo stan idealny, na oko nic nie widzial co by moglo z tymi biegami klopoty sprawiac, wiec tak jak kolega Tomspeed radzil zakupilem oryginalne igielkowe za 42zl, z topranu byly za 8zl ale oryginal to oryginal.
W starym lozysku byly jakies zabrudzenia, przy okazji wymienilem olej w skrzyni i wszystko precyzyjnie dziala po zlozeniu, dziękuję serdecznei za pomoc:)
Wymienilem 2 koncowki drazka kierowniczego strona lewa 2 tuleje belki tylnej,2 wahacze poprzeczne, zrzucenie skrzyni wymiana lozyska i oleju w skrzyni, ustawienie zbieznosci i geomterii, materialy moje, za robocizne dalem 450zl, od razu pojechalem na przeglad i wszystko w porzadku, cena wydaje mi sie ze rozsadna jak sadzicie?