Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak ustawić rozrząd 2.0 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 28 lutego 2012 - 20:00

Witam!
Jestem właśnie w trakcie wymiany pompy paliwa (miał to zrobic mechanik "pseudo" )ale tylko rozbabrał silnik i teraz będę to składał, będę przy tym robił zdjęcia i chcę później wrzucić to tu jako mały poradnik dla innych, ale wcześniej potrzebuję paru informacji.

1.Wkładam nową pompę (akurat mam drugą), ustawiam ja i blokuję np. wiertłem po przez włożenie go w zębatkę pompy, tak aby strzałka na uw zębatce skierowana była do góry ?

2. Ustawiam koło pasowe korbowodu tak aby strzałka na tym kole pokrywała się ze znakiem na obudowie silnika ?i blokuję w miejscu czujnika położenia wału .

3. Odkręcam pompę vacum i ostatnie łożysko i tam jest wcięcie które blokuję np; odpowiednik płaskownikiem

I tak ustawione skręcam ?:pokoj:

i jeszcze jedno pytanie, aby wykręcić starą pompę trzeba było zdemontować zębatke pompy, odkręcić tą dużą nakrętkę i tam jest ta duża zębatka korbowodu (?) i za nią są jeszcze 4 śruby które trzymają pompę, aby je odkręcić musiałem ustawić tą dużą zębatkę odpowiednio otworami, i zdziwiło mnie to że gdy obracałem tą zębatkę w pewnym momencie się zablokowała, więc kręcę w druga , zrobiłem prawie obrót o 360* i też stoi (dodam że w tym położeniu otwory zgrywały się ze śrubami od pompy), czy to blokowały zawory ??:confused:
Dzieki za podpowiedzi

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lutego 2012 - 08:20

http://c.wrzuta.pl/w...c4f4dd199/20dti

#3 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 29 lutego 2012 - 21:58

co jest przedstawione na tych górnych rysunkach ?

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2012 - 07:21

ten po prawej to blokada a ten po lewej przyrząd to do blokowania koła na wałku

#5 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 01 marca 2012 - 23:08

a czym można zastąpić te blokady?
w ogólę jest potrzebna ? skoro i tak wszystko mam rozebrane ? nie po to jest ta blokada żeby zablokować rozrząd przy rozbiórce, żeby później na nowo nie ustawiać ?

#6 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 02 marca 2012 - 01:08

powino byc zablokowane aby ci sie nie rozjechalo podczas skladania,znaki musza sie bezwzglednie zgadzac...

#7 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 05 marca 2012 - 12:40

jeszcze dwa pytania,

1. kupiłem druga pompę, nie była ona zablokowana, sam pokręciłem tą piastą na niej pare razy, czy jeśli ustawie ją tak jak powinna być ustawiona i zamontuje na silniku to będzie prawidłowo ?

2 te blokady tutaj http://imageshack.us...12/blokada.jpg/
to 1 jest w miejsce pompy vacum
a 2a i 2b przykręca się na górną zębatkę
pytanie czy wystarczy zablokować tylko jedną z nich ? np tą w miejsce pompy vacum ? lub odwrotnie ? czy potrzebne będą obie blokady