Witam!
Jestem właśnie w trakcie wymiany pompy paliwa (miał to zrobic mechanik "pseudo" )ale tylko rozbabrał silnik i teraz będę to składał, będę przy tym robił zdjęcia i chcę później wrzucić to tu jako mały poradnik dla innych, ale wcześniej potrzebuję paru informacji.
1.Wkładam nową pompę (akurat mam drugą), ustawiam ja i blokuję np. wiertłem po przez włożenie go w zębatkę pompy, tak aby strzałka na uw zębatce skierowana była do góry ?
2. Ustawiam koło pasowe korbowodu tak aby strzałka na tym kole pokrywała się ze znakiem na obudowie silnika ?i blokuję w miejscu czujnika położenia wału .
3. Odkręcam pompę vacum i ostatnie łożysko i tam jest wcięcie które blokuję np; odpowiednik płaskownikiem
I tak ustawione skręcam ?:pokoj:
i jeszcze jedno pytanie, aby wykręcić starą pompę trzeba było zdemontować zębatke pompy, odkręcić tą dużą nakrętkę i tam jest ta duża zębatka korbowodu (?) i za nią są jeszcze 4 śruby które trzymają pompę, aby je odkręcić musiałem ustawić tą dużą zębatkę odpowiednio otworami, i zdziwiło mnie to że gdy obracałem tą zębatkę w pewnym momencie się zablokowała, więc kręcę w druga , zrobiłem prawie obrót o 360* i też stoi (dodam że w tym położeniu otwory zgrywały się ze śrubami od pompy), czy to blokowały zawory ??:confused:
Dzieki za podpowiedzi


Jak ustawić rozrząd 2.0 dti
Rozpoczęte przez
irtyko
, 28 lut 2012, 20:00
6 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2012 - 20:00
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 01 marca 2012 - 07:21
ten po prawej to blokada a ten po lewej przyrząd to do blokowania koła na wałku
#5
OFFLINE
Napisany 01 marca 2012 - 23:08
a czym można zastąpić te blokady?
w ogólę jest potrzebna ? skoro i tak wszystko mam rozebrane ? nie po to jest ta blokada żeby zablokować rozrząd przy rozbiórce, żeby później na nowo nie ustawiać ?
w ogólę jest potrzebna ? skoro i tak wszystko mam rozebrane ? nie po to jest ta blokada żeby zablokować rozrząd przy rozbiórce, żeby później na nowo nie ustawiać ?
#6
OFFLINE
Napisany 02 marca 2012 - 01:08
powino byc zablokowane aby ci sie nie rozjechalo podczas skladania,znaki musza sie bezwzglednie zgadzac...
#7
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 12:40
jeszcze dwa pytania,
1. kupiłem druga pompę, nie była ona zablokowana, sam pokręciłem tą piastą na niej pare razy, czy jeśli ustawie ją tak jak powinna być ustawiona i zamontuje na silniku to będzie prawidłowo ?
2 te blokady tutaj http://imageshack.us...12/blokada.jpg/
to 1 jest w miejsce pompy vacum
a 2a i 2b przykręca się na górną zębatkę
pytanie czy wystarczy zablokować tylko jedną z nich ? np tą w miejsce pompy vacum ? lub odwrotnie ? czy potrzebne będą obie blokady
1. kupiłem druga pompę, nie była ona zablokowana, sam pokręciłem tą piastą na niej pare razy, czy jeśli ustawie ją tak jak powinna być ustawiona i zamontuje na silniku to będzie prawidłowo ?
2 te blokady tutaj http://imageshack.us...12/blokada.jpg/
to 1 jest w miejsce pompy vacum
a 2a i 2b przykręca się na górną zębatkę
pytanie czy wystarczy zablokować tylko jedną z nich ? np tą w miejsce pompy vacum ? lub odwrotnie ? czy potrzebne będą obie blokady