Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek oleju na łączeniu silnik skrzynia 2.5v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 25 lutego 2012 - 15:03

Witam, czytam i czytam forum ale i tak mam parę pytań. Po rozgrzaniu silnika pojawiają się kropelki na łączeniu silnika ze skrzynią - jak dłużej postoi jest ich więcej - na dwóch Torxach. Koreczek gumowy od wziernika konwertera też jest mokrawy. Czasami też pośmierdzi w środku ale nie tak jak przeciekały pokrywy. Pokrywy zaworów z 2 tygodnie temu robiłem - Uszczelki Erlinga + Victror rainz - nie ciekną, oleju w gniazdach świec brak, od tyłu półksiężyce suche. Zagapiłem się i nie sprawdziłem czy nie cieknie z połączeniu chłodniczki oleju. W zbiorniczku są czasami minimalne oczka - nie ma masła, syfu itd, olej też czysty. Pewnie zasyfiony płyn - pojawiły się jak wsypałem proszek do prania więc pewnie wypłukał jakieś resztki syfu.

Czy jest opcja żeby ciekło z rurek do chłodnicy ? albo z tych podkładek i ściekało po tyle silnika czy raczej jednoznacznie pada już uszczelniacz wału pomiędzy skrzynią. Czytałem że parę osób to robiło i nadal mieli wycieki.

Postaram się wydłubać chłodniczkę i sprawdzę ją tylko pytanie jak to zrobić najlepiej ? Ciśnieniowo ? Gdzieś wyczytałem że można nalać mleka tylko nie za bardzo wiem jak ten test ma wyglądać ?

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2012 - 19:18

Postaram się wydłubać chłodniczkę i sprawdzę ją tylko pytanie jak to zrobić najlepiej ? Ciśnieniowo ? Gdzieś wyczytałem że można nalać mleka tylko nie za bardzo wiem jak ten test ma wyglądać ?

najlepiej ciśnieniowo ale jak nie masz oleju w płynie to nie ruszaj jej tylko podmień same podkładki aluminiowe (jeżeli z nich faktycznie cieknie)
odkręcaj kluczem pneumatycznym !!!! na minimalnym ciśnieniu unikniesz zerwania gwintów no do zakręcenia klucz dynamometryczny się przydaje ;)
może masz wyciek z zimeringu wału albo cieknie ze skrzyni jaki kolor oleju ??

#3 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2012 - 11:37

może masz wyciek z zimeringu wału albo cieknie ze skrzyni jaki kolor oleju

ale jak już zrzuci skrzynie to niech wymieni wszystkie,tak bedzie miał jedna robote,a potem moze sie okazac ,ze puscił kolejny. Ot moja rada.

#4 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 26 lutego 2012 - 11:39

Ze skrzyni na pewno nie cieknie - nie jest to Dextron, tylko olej silnikowy. Mam DeWalta elektrycznego 700Nm więc powinien ruszyć na najniższym biegu, dokręcę dynamometrycznym.

Obstawiam uszczelniacz wału tylko muszę być na 100% pewny - bo ze zwaleniem skrzyni w warunkach domowych to fajna zabawa, dlatego najpierw muszę posprawdzać inne punkty wycieków i zastanawiam się jakie mogą być.

ale jak już zrzuci skrzynie to niech wymieni wszystkie,tak bedzie miał jedna robote,a potem moze sie okazac ,ze puscił kolejny. Ot moja rada.


jak już zwalę to na pewno wymienię też uszczelniacz na wałku skrzyni.

#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2012 - 11:59

Obstawiam uszczelniacz wału tylko muszę być na 100% pewny


I na 100% dobrze obstawiasz, mam dokladnie to samo, krople pojawiaja sie na srubie...

#6 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 26 lutego 2012 - 12:32

tylko że znalazłem posty w których po wymianie dalej ciekło i okazywało się że cieknie np z połączenia z chłodzniczką oleju i ścieka po silniku, u mnie czasami jak mocniej się przyciśnie to na postoju czuć olejem - i jestem ciekawy czy to stary olej się dopala który wyciekł przed naprawą pokryw czy to z jakiegoś miejsca z nad kolektorów scieka. Bo wydaje mi się że z uszczelniacza wału nie mogłoby ściekać tak żeby śmierdziało

#7 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2012 - 14:06

Bo wydaje mi się że z uszczelniacza wału nie mogłoby ściekać tak żeby śmierdziało

skoro śmierdzi to cieknie od góry

#8 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 26 lutego 2012 - 14:31

No chyba że jeszcze nie wypaliły sie osady po tym jak ciekły pokrywy - no nic jak nie zwale dolotu to się nie dowiem ;) czy ciekną znowu pokrywy po 100Km ;) czy chłodniczka a może jednak ten uszczelniacz wału - bo chyba więcej opcji nie ma skąd może ciec.

#9 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2012 - 14:38

No chyba że jeszcze nie wypaliły sie osady po tym jak ciekły pokrywy - no nic jak nie zwale dolotu to się nie dowiem ;) czy ciekną znowu pokrywy po 100Km ;) czy chłodniczka a może jednak ten uszczelniacz wału - bo chyba więcej opcji nie ma skąd może ciec.


spytam o odmę, czy drożna, piszesz, że pokrywy zrobione, jak duże ciśnienie w skrzyni korbowej to może z tyłu wypychać olej przez uszczelnniacz

#10 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 26 lutego 2012 - 15:04

czyściłem przewody gumowe i wloty tam gdzie się je zakłada - czy coś jeszcze trzeba czyścić tz czy da się wykręcić te wloty i wyczyścić jakoś głębiej ?

#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2012 - 16:45

czyściłem przewody gumowe i wloty tam gdzie się je zakłada - czy coś jeszcze trzeba czyścić tz czy da się wykręcić te wloty i wyczyścić jakoś głębiej ?


a plastik na kolektorze ssącym?? Jak odkręcisz korek wlewu oleju to duży przedmuch masz??

#12 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 26 lutego 2012 - 17:32

właśnie wyczyściłem ten plastik był mega zawalony - zobaczymy jak teraz - z pod korka nie czuje żeby dmuchało i nic nie pryska

#13 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 16 marca 2012 - 19:27

pośmigałem i nadal cieknie - odma drożna, pokrywy nie ciekną - więc zostaje uszczelniacz. Chociaż po zdjęciu dolotu - trochę oleju było z zaznaczonym miejscu - pokrywy suche, gniazda świec też. Podkładki pod śrubami od chłodniczki wydają się ok

Dodany obrazek

#14 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2012 - 20:44

może jednaak z pod śrub cieknąć

#15 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 03:29

Wali z odmy pewnie, a słabe uszczelki kolektora powodują że przecieka i zbiera się w "zaglębieniu" przy termostacie.

#16 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2012 - 13:00

a słabe uszczelki kolektora powodują że przecieka i zbiera się w "zaglębieniu" przy termostacie.

jakiego kolektora ?? bo chyba nie ssącego

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 14:17

Oczywiście że ssącego - na dowolnym łączeniu. W większości V'ek wystarczy odkręcić górę kolektora i przy łączeniu z baranem widać ślady oleju. Dobre uszczelki powodują zatrzymanie oleju w układzie dolotu - zużyte podciek na zewnątrz. Z resztą w środku górnej części kolektora widać maź - połączenie oleju z odmy i spalin z EGRu.

#18 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 marca 2012 - 17:21

czyściłem przewody gumowe i wloty tam gdzie się je zakłada - czy coś jeszcze trzeba czyścić tz czy da się wykręcić te wloty i wyczyścić jakoś głębiej ?


Najlepiej by było wyjąć całą odmę i ją wyczyścić i przeglądnąć czy ma tą klapkę.

Ja się za nią zabrałem, ale nie mogłem się dobrać do 2 z 4 śrub które znajdują się po lewej stronie patrząc od strony przodu. Na dodatek są dość głęboko. Śruby te zasłania osłona kolektora wydechowego. Ale nie miałem już na nia siłę i sobie odpuściłem:(