Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Alternator a obroty na biegu jałowym...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukaszsiwy

Lukaszsiwy
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-10-2011

Napisany 24 lutego 2012 - 20:31

Witam,ostatnio wydałem 250zl na reperacje alternatora i co sie okazuje nie ładuje mi akumulatora na wolnych obrotach...Mechanik który mnie skasował na 250 wymienil kleme i miało byc dobrze , ale dzisiaj sie okazuje ze jest lipa i niema ładowania(powyzej 800 zaczyna ładowac).....Teraz moje pytanie do posiadaczy 2.5 V6 ;) w/w mechanik twierdzi ze "omcia ma za niskie obroty i nie wzbudzaja one alternatora! " :oonie: mowil jeszcze zeby sprawdzic aku czy jest dobry?! ale co ma piernik do wiatraka??? z tego co sie orientuje to 500 jest idealne do v6??!!!
Gdzie szukac wad??zle zrobiony alternator?? czy mechanika za leb i niech wyciaga alternator?????

#2 OFFLINE   Mario Lu

Mario Lu

    OmegaB2,5V6 98'Insignia09

  • 216 postów
  • Dołączył: 12-10-2008
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle/Głubczyce/DK

Napisany 24 lutego 2012 - 20:55

Alternator. Coś mechanik spaprał.
Mario

#3 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 lutego 2012 - 20:57

czy mechanika za leb i niech wyciaga alternator

Tak uważam

#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 25 lutego 2012 - 12:06

Włącz światła, klima, wentylacja na max, grzanie wszystkiego, napięcie powinno być 13,8V-14,4V.
Na biegu jałowym silnik zimny czy rozgrzany, taki powinien być wynik pomiaru.
Akumulator też do sprawdzenia najlepiej testerem.

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2012 - 13:37

a kontrolka ladowania sie swieci ? moze nie ma wzbudzenia na aku. obroty przy v6 wynosza 600 i musi altek ladowac




 


#6 OFFLINE   Lukaszsiwy

Lukaszsiwy
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-10-2011

Napisany 26 lutego 2012 - 11:36

[quote name='beast']a kontrolka ladowania sie swieci ? moze nie ma wzbudzenia na aku.

teraz juz sie nie swieci przed reperacja sie czasami delikatnie swiecila i dlatego chcialem zrobic zeby nie bylo duzych kosztow pozniej a tu 250zl mnie skasowal i jest gorzej niz bylo:masakra: wczesniej ladowal

#7 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 26 lutego 2012 - 17:54

...] dlatego chcialem zrobic zeby nie bylo duzych kosztow pozniej a tu 250zl mnie skasowal i jest gorzej niz bylo:masakra: wczesniej ladowal

Ja też się nie raz ******* na kasę wydaną, ale czasami niby "tanio" nie oznacza dobrze.

Mnie jak wysiadł nie dawno alternator. zero ładowania, elektryk skasował mnie za naprawę alternatora 500,- Gały zrobiłem i takie tam. Ale fakt że dobierał się do niego od spodu i tylko trochę z góry bo u mnie jest kiepski dostęp. Wymienił regulator, łożyska, szczotki razem z tym elementem po którym pracują i robił mi to na cito bo terminy były odległe. Ale co faktycznie robił to tylko jego słodka tajemnica.
Ale teraz mam tak jak pisze kolega zygzak. Na wolnych obrotach po włączeniu mijania, przeciwmgielnych, wycieraczek i dmuchawy na full, ogrzewanej szyby i lusterek, na klemach mam 13,6-13,8V jak zostawię tylko mijania i dmuchawę jest 14,2V a po wyłączeniu wszystkiego 14,4V

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 lutego 2012 - 23:09

Na wolnych obrotach po włączeniu mijania, przeciwmgielnych, wycieraczek i dmuchawy na full, ogrzewanej szyby i lusterek, na klemach mam 13,6-13,8V jak zostawię tylko mijania i dmuchawę jest 14,2V a po wyłączeniu wszystkiego 14,4V

Sprawdzałeś czy któreś połączenie się nie grzeje np klema? Wygląda na to że jest ok ale na styk.
Kiedyś dawno temu też dałem elektrykowi zarobić i sie tylko :twisted:
kupiłem tanio używkę w dobrym stanie i jet lepiej niż po naprawie przez elektryka

#9 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 27 lutego 2012 - 07:21

Sprawdzałeś czy któreś połączenie się nie grzeje np klema? Wygląda na to że jest ok ale na styk.

Po naprawie nie sprawdzałem czy się grzeje. Klemy mam przetarte szczotką i porządnie skręcone, przy takim poborze może troszeczkę ma prawo sie grzać. Z resztą nigdy praktycznie nie włącza się wszystkiego na full maxa :)

A co to znaczy że wygląda na to że jest ok ale na styk?

Kiedyś dawno temu też dałem elektrykowi zarobić i sie tylko :twisted:
kupiłem tanio używkę w dobrym stanie i jet lepiej niż po naprawie przez elektryka

Tak, tylko ja myślałem że u mnie będzie jakaś pierdoła i na miejscu przy mnie zdiagnozuje co i jak. Ale jak stwierdził że od góry rąk do altka nie wsadzi, tylko od spodu, a do zdjęcia jest jeszcze dolna osłona pod silnikiem, podnośniki i kanał miał zajęte to musiałem auto zostawić i czekać od niego na telefon.
Z resztą trzeba mieć tez trochę farta by kupiona używka nie rozleciała się szybko. Tu zagwarantował mi że co jak co ale altek teraz długo posłuży.

#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 lutego 2012 - 11:27

Po włączeniu wszystkiego napięcia 13,6-13,8 są na styk. Ciekawe jak latem w upały przy normalnej eksploatacji czyli klima+światła+inne duperelki.
Klemy, połączenia masowe i te przy alternatorze (i inne) nie powinny się grzać. Klemy mogą być cieple (od rozgrzanego silnika latem) ale nie gorące.
Jeżeli pod cienki przewód (przedłużacz) podłączysz żelazko, czajnik itp zobaczysz jak sie nagrzeje - jeżeli przewód źle zamontujesz we wtyczce (będzie słaby styk) to może się stopić. Tak samo w samochodzie.

#11 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 27 lutego 2012 - 13:41

a u mnie jak się rozgrzeje to na wolnych obrotach 500 jest ok 12,7.. wystarczy, że tylko troszke nacisne na gaz (jakies 800 obrotow) to laduje 14,4 pod max obciazeniem 13,8.
Tak ma być? Da się jakoś podwyższyć obroty na jałowym bo czasem az nim telepie bo schodzi do 400? akumulator mam 74ha

#12 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 27 lutego 2012 - 15:09

Po włączeniu wszystkiego napięcia 13,6-13,8 są na styk. Ciekawe jak latem w upały przy normalnej eksploatacji czyli klima+światła+inne duperelki.


A na taki styk. To jest prawidłowo. Gorzej jak by spadało do 12-13V bo takie coś widziałem u znajomych.
Ja tak zawsze miałem, w lato też jak testowałem napięcie. Teraz sprawdzając włączyłem dosłownie wszystko na full prędkości z klimą włącznie. Szybami tylko w tym czasie nie mieszałem. Normalnie tego tak sie nie włącza bo nie ma po co. Więc mam książkowe napięcia.

Normalnie przy codziennym użytkowaniu i standardowych odbiornikach jest 14,2V więc jest O.K. i jestem zadowolony :)

#13 OFFLINE   Lukaszsiwy

Lukaszsiwy
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-10-2011

Napisany 27 lutego 2012 - 19:17

Okazało się że regulator napięcia był uszkodzony;) wszystko na gwarancji porobione......

#14 OFFLINE   Lukaszsiwy

Lukaszsiwy
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-10-2011

Napisany 13 grudnia 2012 - 16:22

Ja mam na 600 obrotach 12v ładowania brak jak zwiekszam do 800 to mam 14,1 ....
pewnie znowu regulator napiecia padł :oonie: a te patałachy wmawiaja mi ze obroty powinny byc 800 anie 600 :o
sam juz nie wiem o co kaman ????