Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z przelewami


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 24 lutego 2012 - 18:34

Witam
Na początku nadmienię że chodzi o Omege kolegi 2,0DTI.
Omega po nocy nie zapala(trzeba długo kręcić).Świece wymienione na nowe.
Między filtrem,a pompą zaworek zwrotny.Między przelewem a zbiornikiem zaworek zwrotny.Przy filtrze sucho i szczelnie.Dziś zauważyłem dziwną sprawę.Zasysałęm powietrze przez przewód przelewowy i leci nim normalnie ropa.Z tego co się orientuje to nie powinniśmy tym przewodem zasysać ropy.Powinno to być szczelne .Sprawdzaliśmy po kolei wtryski i przelewy są szczelne tzn podczas zasysania przez wężyk i blokując dojście językiem łądnie trzyma szczelność.Olej napędowy można zasysać z przelewu przy pompie( przelewy z wtrysków podłączone śą do pompy i dopiero póżniej nadmiar paliwa wędruje do zbiornika).Czy to normalne że z pompy mogę zassać paliwo wężykiem przelewowym?? Jakie macie sugestie.Z góry dziękuje za porady.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 19:32

przeciez przelewy sa podpiete do zaworu zasilajacego wiec normalnie zassasz rope.




 


#3 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 24 lutego 2012 - 19:59

przeciez przelewy sa podpiete do zaworu zasilajacego wiec normalnie zassasz rope.

Zasilanie przecież jest obok.Przelewy są podpięte do pompy obok zasilania i z tego co wiem to w tej śrubie jest zaworek .Gdzieś na forum jest fotka tej pompy.Patrząc z boku pompy z lewej zasilanie pompy a obok z prawej przelew.

#4 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 20:01

a zamontowaliście nowe przelewy? bo czytałem gdzieś na forum że jak się je ściąga powinno się wstawić od razu nowe

#5 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 24 lutego 2012 - 20:05

a zamontowaliście nowe przelewy? bo czytałem gdzieś na forum że jak się je ściąga powinno się wstawić od razu nowe

wążyki i trójniki nowe

#6 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 20:15

przelewy będą wracać do pompy bo nawet w 2.5td tak jest

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 20:17

Zasilanie przecież jest obok.Przelewy są podpięte do pompy obok zasilania i z tego co wiem to w tej śrubie jest zaworek .Gdzieś na forum jest fotka tej pompy.Patrząc z boku pompy z lewej zasilanie pompy a obok z prawej przelew.


przelewy sa podpiete na pompie do wejscia zasilania. zaworek jest na powrocie (przy silnikach 2.0/2.2) w silniku 1.7 DTi z pompa vp44 tam chyba sa przelewy w powrot wpiete. rozepnij sobie przelew na chwile podczas pracy silnika i za moment ci zgasnie. tak to jest wlasnie rozwiazane w tych silnikach. zawor zabezpieczajacy przed cofaniem jest na podpieciu powrotu. kazde inne homemade zaworki zaklocaja przeplyw paliwa do pompy i powoduja szybsze jej zuzycie. usun usterke a nie ja maskujesz. jak sobie nie poradzisz zapraszam do siebie do kwidzyna




 


#8 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 24 lutego 2012 - 20:23

przelewy będą wracać do pompy bo nawet w 2.5td tak jest

no własnie pisze o tym że wracają ale wężykiem przelewowym mogę zasysać paliwo.Czy to jest normalne.Moim zdaniem nie.W okolicy filtra na powrocie jest zamontowany zaworek zwrotny (przez nas).Odkręcam przewód w tym miejscu i mogę zasysać paliwo z przelewów to raczej nienormalne według mnie.Odpowiedzialny za trzymanie ciśnienia jest zaworek mieszczący się w śrubie która łączy przelewy z pompą.Czy dobrze to interpretuje?

#9 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 20:29

przelew działa w ten sposób że jak jest za dużo paliwa to wylewa, tak wiec nie może zawór w pompie blokować(taki jest mój tok rozumowania). a zaworek zwrotny powinien być raczej na zasilaniu bo z powrotu i tak do rozruch nie bierze paliwa.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 20:35

no bo zaraz pojde wam zdjecie pompy z podpieciami zrobie :dziura:




 


#11 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 20:43

no bo zaraz pojde wam zdjecie pompy z podpieciami zrobie :dziura:


ale ja dokładnie wiem że przelew jest podpięty do zasilania pompy.

#12 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 24 lutego 2012 - 20:49

no bo zaraz pojde wam zdjecie pompy z podpieciami zrobie :dziura:

ok masz racje byłem potrzeć na podpięcie.Co sugerujesz .auto rano ciężko zapala.długo kręci.

#13 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 20:51

ok masz racje byłem potrzeć na podpięcie.Co sugerujesz .auto rano ciężko zapala.długo kręci.


ja proponowałbym zaworek zwrotny na zasilaniu filtra. zaraz za zbiornikiem

#14 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 24 lutego 2012 - 21:02

ale ja dokładnie wiem że przelew jest podpięty do zasilania pompy.


Ale większa średnica jest z lewej a przelewy podpięte są z prawej ????Więc zasilanie na pewno posiada większy przekrój przewodu .Coś mi tu nie gra

[IMG]http://http://www.matto.strefa.pl/allegro/psg16.jpg[/IMG]
http://www.matto.strefa.pl/allegro/psg16.jpg

ja proponowałbym zaworek zwrotny na zasilaniu filtra. zaraz za zbiornikiem


ja proponowałbym zaworek zwrotny na zasilaniu filtra. zaraz za zbiornikiem

Czy to coś zmieni.Przecież on jest pomiędzy filtrem a silnikiemwięc i tak spełnia swoje zadanie.Paliwo z pompy nie powinno się cofać.
Zobacz na foto z linka i zaznacz mi gdzie masz przelewy podłączone >oczywiście jak możesz>Dzięki
http://www.matto.strefa.pl/allegro/psg16.jpg

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 21:08

proponuje znaleźć miejsce nieszczelnosci i to jak najszybciej bo zaraz bedziesz plakal ze ci zdechla pompa.

tu masz male info o tej pompie z pewnej madrej ksiazki:

W silnikach czterozaworowych Opel 2,0 lub 2,2
dm3 przewody odpΠywu nadmiaru paliwa (przecieków)
z wtryskiwaczy sà podΠàczone do obwodu doprowadzenia
paliwa. Zatem nieszczelny przewód
odpΠywu paliwa z wtryskiwacza mo˝e byç przyczynà
zapowietrzenia ukΠadu zasilania.




 


#16 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 24 lutego 2012 - 21:18

proponuje znaleźć miejsce nieszczelnosci i to jak najszybciej bo zaraz bedziesz plakal ze ci zdechla pompa.

tu masz male info o tej pompie z pewnej madrej ksiazki:

W silnikach czterozaworowych Opel 2,0 lub 2,2
dm3 przewody odpΠywu nadmiaru paliwa (przecieków)
z wtryskiwaczy sà podΠàczone do obwodu doprowadzenia
paliwa. Zatem nieszczelny przewód
odpΠywu paliwa z wtryskiwacza mo˝e byç przyczynà
zapowietrzenia ukΠadu zasilania.

jutro powalczymy zomką jeszcze a dziś idę na próbę wężyk przelewowy dochodzący do pompy zaślepić na noc zobaczymy jak auto rano odpali.

#17 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 lutego 2012 - 10:25

kolego, wywal wszystkie zaworki własnego pomysłu. Już to przerabiałem, nie pomagają w dłuższej perspektywie a możesz mieć więcej problemów. Kup ori wiązkę przewodów ON do silnika /kilkadziesiąt zł na all..o.pl a ok 500 w ASO/