

Problem z przelewami
#1
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 18:34
Na początku nadmienię że chodzi o Omege kolegi 2,0DTI.
Omega po nocy nie zapala(trzeba długo kręcić).Świece wymienione na nowe.
Między filtrem,a pompą zaworek zwrotny.Między przelewem a zbiornikiem zaworek zwrotny.Przy filtrze sucho i szczelnie.Dziś zauważyłem dziwną sprawę.Zasysałęm powietrze przez przewód przelewowy i leci nim normalnie ropa.Z tego co się orientuje to nie powinniśmy tym przewodem zasysać ropy.Powinno to być szczelne .Sprawdzaliśmy po kolei wtryski i przelewy są szczelne tzn podczas zasysania przez wężyk i blokując dojście językiem łądnie trzyma szczelność.Olej napędowy można zasysać z przelewu przy pompie( przelewy z wtrysków podłączone śą do pompy i dopiero póżniej nadmiar paliwa wędruje do zbiornika).Czy to normalne że z pompy mogę zassać paliwo wężykiem przelewowym?? Jakie macie sugestie.Z góry dziękuje za porady.
#2
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 19:32
#3
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 19:59
Zasilanie przecież jest obok.Przelewy są podpięte do pompy obok zasilania i z tego co wiem to w tej śrubie jest zaworek .Gdzieś na forum jest fotka tej pompy.Patrząc z boku pompy z lewej zasilanie pompy a obok z prawej przelew.przeciez przelewy sa podpiete do zaworu zasilajacego wiec normalnie zassasz rope.
#4
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:01
#5
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:05
wążyki i trójniki nowea zamontowaliście nowe przelewy? bo czytałem gdzieś na forum że jak się je ściąga powinno się wstawić od razu nowe
#6
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:15
#7
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:17
Zasilanie przecież jest obok.Przelewy są podpięte do pompy obok zasilania i z tego co wiem to w tej śrubie jest zaworek .Gdzieś na forum jest fotka tej pompy.Patrząc z boku pompy z lewej zasilanie pompy a obok z prawej przelew.
przelewy sa podpiete na pompie do wejscia zasilania. zaworek jest na powrocie (przy silnikach 2.0/2.2) w silniku 1.7 DTi z pompa vp44 tam chyba sa przelewy w powrot wpiete. rozepnij sobie przelew na chwile podczas pracy silnika i za moment ci zgasnie. tak to jest wlasnie rozwiazane w tych silnikach. zawor zabezpieczajacy przed cofaniem jest na podpieciu powrotu. kazde inne homemade zaworki zaklocaja przeplyw paliwa do pompy i powoduja szybsze jej zuzycie. usun usterke a nie ja maskujesz. jak sobie nie poradzisz zapraszam do siebie do kwidzyna
#8
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:23
no własnie pisze o tym że wracają ale wężykiem przelewowym mogę zasysać paliwo.Czy to jest normalne.Moim zdaniem nie.W okolicy filtra na powrocie jest zamontowany zaworek zwrotny (przez nas).Odkręcam przewód w tym miejscu i mogę zasysać paliwo z przelewów to raczej nienormalne według mnie.Odpowiedzialny za trzymanie ciśnienia jest zaworek mieszczący się w śrubie która łączy przelewy z pompą.Czy dobrze to interpretuje?przelewy będą wracać do pompy bo nawet w 2.5td tak jest
#9
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:29
#10
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:35

#11
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:43
no bo zaraz pojde wam zdjecie pompy z podpieciami zrobie
ale ja dokładnie wiem że przelew jest podpięty do zasilania pompy.
#12
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:49
ok masz racje byłem potrzeć na podpięcie.Co sugerujesz .auto rano ciężko zapala.długo kręci.no bo zaraz pojde wam zdjecie pompy z podpieciami zrobie
#13
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 20:51
ok masz racje byłem potrzeć na podpięcie.Co sugerujesz .auto rano ciężko zapala.długo kręci.
ja proponowałbym zaworek zwrotny na zasilaniu filtra. zaraz za zbiornikiem
#14
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 21:02
ale ja dokładnie wiem że przelew jest podpięty do zasilania pompy.
Ale większa średnica jest z lewej a przelewy podpięte są z prawej ????Więc zasilanie na pewno posiada większy przekrój przewodu .Coś mi tu nie gra
[IMG]http://http://www.matto.strefa.pl/allegro/psg16.jpg[/IMG]
http://www.matto.strefa.pl/allegro/psg16.jpg
ja proponowałbym zaworek zwrotny na zasilaniu filtra. zaraz za zbiornikiem
Czy to coś zmieni.Przecież on jest pomiędzy filtrem a silnikiemwięc i tak spełnia swoje zadanie.Paliwo z pompy nie powinno się cofać.ja proponowałbym zaworek zwrotny na zasilaniu filtra. zaraz za zbiornikiem
Zobacz na foto z linka i zaznacz mi gdzie masz przelewy podłączone >oczywiście jak możesz>Dzięki
http://www.matto.strefa.pl/allegro/psg16.jpg
#15
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 21:08
tu masz male info o tej pompie z pewnej madrej ksiazki:
W silnikach czterozaworowych Opel 2,0 lub 2,2
dm3 przewody odpΠywu nadmiaru paliwa (przecieków)
z wtryskiwaczy sà podΠàczone do obwodu doprowadzenia
paliwa. Zatem nieszczelny przewód
odpΠywu paliwa z wtryskiwacza mo˝e byç przyczynà
zapowietrzenia ukΠadu zasilania.
#16
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 21:18
jutro powalczymy zomką jeszcze a dziś idę na próbę wężyk przelewowy dochodzący do pompy zaślepić na noc zobaczymy jak auto rano odpali.proponuje znaleźć miejsce nieszczelnosci i to jak najszybciej bo zaraz bedziesz plakal ze ci zdechla pompa.
tu masz male info o tej pompie z pewnej madrej ksiazki:
W silnikach czterozaworowych Opel 2,0 lub 2,2
dm3 przewody odpΠywu nadmiaru paliwa (przecieków)
z wtryskiwaczy sà podΠàczone do obwodu doprowadzenia
paliwa. Zatem nieszczelny przewód
odpΠywu paliwa z wtryskiwacza mo˝e byç przyczynà
zapowietrzenia ukΠadu zasilania.
#17
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 10:25