Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

termostat o nizszej temp. otwarcia ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lutego 2012 - 17:41

Witam mam takie pytanie czy do omegi 2.0 16V benzyna można kupić termostat o nizszej temperaturze otwarcia jeśli tak to gdzie i za ile :) ???

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 17:47

a w jakim celu ?




 


#3 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 20:49

a w jakim celu ?


to jest kompletnie bezsensowny zabieg:pokoj:

#4 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2012 - 22:13

jest takowy co otwiera przy 82*-106* ale to nie uleczy podwyższonej temp. lepiej zamiast tego rozejrzyj sie za nową chłodnica ;)

#5 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 marca 2012 - 13:58

dlatego że założyłem osprzęt TURBO z astry kolega zrobił mi program na 215 km ale nigdzie nie mogę takiego termostatu kupić. Dobijają mnie pytanie ludzi któży pytają dlaczego to jakby pani która sprzedaje w sklepie pytała dlaczego kupuje akurat te prezerwatywy :p ;) po porstu jak ostro jade to nawet z dodatkowym wentylatorem na większej chłodnicy łapie za duzą temperature .....

#6 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2012 - 14:08

dlatego że założyłem osprzęt TURBO z astry


Od tego trzeba było zacząć ten wątek i wszystko byłoby jasne, a tak się irytujesz, normalnie bez rzeźby mijałoby się z celem zakładanie innego termostatu niż fabryka karze. Podejrzewam, że takiego termostatu jaki potrzebujesz nie kupisz, no chyba, że Ci ktoś zrobi na zamówienie.

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2012 - 14:22

A termostat od xeva bez klimy nie ma czasem poczatku otwarcia w granicach 80*?

z dodatkowym wentylatorem na większej chłodnicy łapie za duzą temperature .....

O ile jest wieksza ta chlodnica od fabrycznej i generalnie o ile zwiekszyla sie pojemnosc ukladu chlodzenia?
Przy jakiej temp startuja wiatraki? Bo tu tez mozna pokombinowac zeby zaczynaly chodzic wczesniej. Mozna tez na wzor V6 pompke wspomagajaca obieg plynu dolozyc.

#8 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 marca 2012 - 17:33

albo wywalić termostat a wiatraki włączyć na stałe :D

pytałes w termocie o taki termostat ?

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 marca 2012 - 18:53

z termostatu wyjmujesz wkład, w gniazdo iglicy w obudowie wkładasz przycięty kawałek drutu, który spowoduje, że termostat będzie się szybciej otwierał. Wkładasz termostat do garnka i gotujesz, termometrem sprawdzasz temeraturę przy której się otworzy. Jeśli temperatura otwarcia będzie za wysoka/za niska wkładasz dłuższy/krótszy drut. Przejechałem kiedyś na tak zmodyfikowanym termostacie kupę km. Druciarstwo skuteczne.

#10 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2012 - 19:18

[QUOTE=doncortino;815746 Druciarstwo skuteczne.[/QUOTE]

Ano, czyli Polak potrafi :), grunt, że działa.

#11 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 marca 2012 - 21:56

pomysł z drutem mi się podoba :D Popróbuję popróbuję :) a co do wentylatora założyłem dodatkowy i mam do niego przełączniki i może chodzić nawet cały czas ale to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę ..... chłodnica pochodzi hmm.... a już pamiętam z Holdena Monaro i nie wiem o ile jest większa nie sprawdzałem ale chłodziła silniki bodajże 5,7L więc jest odpowiednio wydajna jak jeżdżę normalnie to jest wszystko ok.... ale jak podeptam to już jest problem .... ewidentnie to wina termostatu ja autem w lato jeżdżę na codzień i nie chce mi się bawić podczas przejażdżki przełącznikiem od wentylatorów itp ...

#12 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 marca 2012 - 22:29

Ja nabyłem taki termostat niechcący i otwiera mi się przy 85st i tak trzyma. Zimą silnik nie dogrzany i w ogóle super kwiatki... przy 88st włączają mi się wentylatory. Wszystko po wymianie termostatu i czujnika wody na chłodnicy. Wszystko co kupiłem w sklepie opel Mądry nie działa jak powinno. Kiedyś zakupiłem drugi czujnik na chłodnicę (dolny) to przestała mi działać klimatyzacja (dokładniej sprężarka). Byli mechanicy to zaparcie wciskali mi uszkodzenie klimatornika (rzekoma naprawa 700zł). Po zakupie nowego czujnika wszystko wróciło do normy. Czeka mnie wymiana (w sumie sprawnego) termostatu oraz czujnika. Wiem że wiele osób, które mają problem z przegrzewaniem się silnika chcieliby mieć jak ja ale nie mogę uzyskać głupich 90st na silniku masakra...