Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OMEGA B FL 2.6 Zwarcie przygasaja kontrolki silnik gaśnie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamosss

adamosss
  • 3 postów
  • Dołączył: 20-02-2012

Napisany 20 lutego 2012 - 19:10

Witam. Przeszukałem forum i niestety nie znalazlem odpowiedzi.
Dzis w mojej OMie 2.6 V6 zapalily sie podczas wyprzedzania kontrolki:
ladowanie
abs
Klocki
poduszka
silnik dalej pracowal jechalem szukajac miejsca do zatrzymania ale kontrolki zgasly.
Dodam ze tez dzis dolewalem oleju i troche wylalem obok wlewu - czyli na wiazki kabli, pompe abs i co tam jeszcze jest obok.
Tez dzis przed zdarzeniem regulowal mi mechanil instalacje LPG - czyli podlaczal laptopa i regulowal parametry.
Objaw jest taki ze silnik da sie zaplic po 15min postoju. Odpala i chodzi przez chwile dobrze. Po chwili zapalaja sie kontrolki jak wyzej. Wszystko przygasa, silnik chodzi coraz mniej miarowo po czym gasnie. Przez nastepne 15 min nie da sie go odpalic , objaw taki jakby akumulator byl pusty. Blade kontrolki i zero odzewu od rozrusznika.

Macie jakies pomysly co to moze byc?
Z gory dzieki.
Pozdrawiam
Adam

#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 lutego 2012 - 19:12

Ładowanie akumulatora trzeba sprawdzić, alternator może padać.

#3 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 lutego 2012 - 00:00

Wygląda na spadek napięcia.
Troche oleju to nie wiadomo ile setka, dwie... Po tych 15min kontrolki ładnie świecą i normalnie odpala, czy trzeba prostownikiem ładować aku?

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2012 - 07:37

Troche oleju to nie wiadomo ile

ale olej jest izolatorem takze zwarcia nie bedzie robił

#5 OFFLINE   adamosss

adamosss
  • 3 postów
  • Dołączył: 20-02-2012

Napisany 21 lutego 2012 - 09:03

Oleju rozlałem pewnie nie więcej jak setkę ale jak kolega pisze olej raczej zwarcia nie zrobi.
Dodam jeszcze fakt że pierwszy raz kontrolki się zapaliły na trasie kiedy miałem podłączony laptop z przetwornicą do gniazda zapalniczki.

Co do pytania o ładowanie - to nie ładowałem akumulatora - ale wyraźnie po tych 15min prądu tez nie było dużo - auto odpalało w pierwszym zakręceniu rozrusznika. Kontrolki gasły ale po wciśnięciu hamulca zapalały się i już nie gasły.
Taka operacja z odpalaniem po 15 min udała się dwa razy - potem auto zaholowałem do mechanika.

#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 lutego 2012 - 12:42

Z tym olejem się zgadza nie przewodzi jak woda, temat znany z pokryw zaworów w V6.

#7 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 lutego 2012 - 23:00

Niedawno kolega Barthy miał też disco z elektryką po podłączeniu ładowarki:
http://forum.omegakl...ead.php?t=68809

a przetwornica napięcia działa na podobnej zasadzie jak ładowarki impulsowe.
Myślę że tego typu urządzenia mogą generować zakłócenia które jakoś docierają do elementów sterujących.
Poza tym w instrukcji auta odnośnie gniazda zapalniczki napisali:
"Nie należy podłączać żadnych urządzeń wytwarzających prąd elektryczny, jak na przykład ładowarek lub akumulatorów."

Dziwne zalecenie, trudno zdefiniować czy zwykła telefoniczna ładowarka podchodzi pod te urządzenia, ale cóż... zobaczymy co powiedzą mechanicy

#8 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 lutego 2012 - 23:15

Moja Oma też raz odwaliła taki numer. Przyczyną była zaśniedziała masa. Sprawdź to

#9 OFFLINE   adamosss

adamosss
  • 3 postów
  • Dołączył: 20-02-2012

Napisany 24 lutego 2012 - 17:59

No i sprawa wyjaśniona- trafiony alternator. Niestety nie wiem czy przyczyna naturalna czy wlaśnie duże przeciążenie po podłączeniu przetwornicy.
Dziękuje za wszystkie uwagi.

#10 OFFLINE   barthy

barthy

    DIZAJNER

  • 53 postów
  • Dołączył: 11-02-2011
  • Skąd: Żary

Napisany 20 kwietnia 2012 - 07:39

Przepraszam, że się podpinam...
Dyskotekę udało mi się naprawić. Wymieniłem alternator, ale...

Po odpaleniu kontrolki klimatronika i MID lekko przygasają na moment. Jak dodam gazu to także przygasają, i zapalają się normlanie. Gdy włącze światła (zapala się to stałe podświetlenie deski rozdzielczej i klimatronika) to wszystko jest ok i świeci jednostajnie.

edit:: Mogę nagrać film, aby lepiej zobrazować...

Wymieniałem prakrycznie całe podświetlenie (mid, zegary, klimatronik) na nowe Diody led. Gdy kręce tym ściemniaczem od deski no to... działa tak "oporowo" (nie ma płynnego przejścia).

Niedługo chce znowu jechać w trasę 1000km i nie mogę sobie pozwolić, że padnie mi 2 raz elektryka w tym złomie... Czy to może być alternator (kupiłem używany... ładuje prawidłowo 14.5 - 14.7 [nie pamiętam teraz dokładnie, ale było ok]. Altek jest od Vectry B.