Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Poradzcie co robic?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   damian3487

damian3487
  • 11 postów
  • Dołączył: 12-10-2011

Napisany 18 lutego 2012 - 09:44

Kolejny problem z moja omega...
Mianowicie wywala mi dwa bledy 64 i 34 dodam ze w listopadzie robilem pompe i autko chodzilo idealnie niestety tylko przez 2 dni od tego czasu jezdze od mechanika do mechanika i nikt nic nie wie:/ pompiarz podlaczal pod kompa i stwierdzil ze z pompa wszystko ok.wiec skad te bledy... auto muli i nie chce jezdzic dodam ze od czasu do czasu przy zmianie biegow potrafi zapalic sie check i szarpnac jak i przy 90km/h potrafi sie zapalic i auto zaczyna zwalniac:(
Pomocy co robic? zna moze ktos dobrego mechanika w Łodzi ktory potrafilby to ogarnac?

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2012 - 13:06

64

Nastawnik do regulacji. Jezeli masz kompa pokladowego to podaj jakie masz spalanie chwilowe na cieplym silniku na wolnych obrotach z wylaczonymi odbiornikami pradu.

34

Wtrysk sterujacy.

#3 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 lutego 2012 - 14:02

posprawdzaj też dobrze podpięcia skoro check wywala Ci czasami a nie świeci stale. Może po prostu jakiś przewód nie łączy do czujki

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2012 - 14:56

smokebite błąd 64 w dieslu nie powoduje ciagłego świecenia checka ...pewnie przy zmianie biegu/redukcji koledze mignie lampka check i jest 100% pewne że wtedy komp sygnalizuje błąd 64 ,może wtedy występować też samoistne zwiększenie obrotów.Nastawnik jest raczej do czyszczenia niż do regeneracji + wymiana czujnika temp paliwa w nastawniku(warto te 50zł w niego zainwestować przy okazji)

a błąd 34 miałem również kiedy juz miałem stan agonalny nastawnika ale to wiesz może być równie dobrze zwarcie... u mnie oba błędy skasowało naprawienie nastawnika

 


 


 


#5 OFFLINE   damian3487

damian3487
  • 11 postów
  • Dołączył: 12-10-2011

Napisany 18 lutego 2012 - 15:14

Co najdziwniejsze ze pompa byla rozkrecana uszczelniana i ustawiana na stole probierniczym i facet powiedzial ze wszystko jest z nia ok a po dwoch dniach brak mocy:/ dodam ze check zaczal sie wlaczac od niedawna wczesniej tego nie bylo...

Obstawialem tez ze moze jakies zwarcie gdzies na kablach bo raz byla mocniejsza a raz slabsza teraz to juz tylko muli:/

spalanie na kompie na biegu jalowym 0,9 - 0,8 tylko dziwi mnie ze po dluzszej przejazdzce spada do 0,5 - 0,6 pompiarz podlaczał ja pod kompa i powiedzial ze wszystko jest ok jego komputer pokazuje ze wszystko jest jak najbardziej w porzadku a komputerem pokladowym mam sie nie sugerowac bo moze przeklamywac

#6 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2012 - 16:07

to zmień pompiarza ,jeśli ten widzi 2 błędy aktywne w kompie i mówi że jest OK to nie dałbym mu malucha naprawiać

 


 


 


#7 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 lutego 2012 - 16:36

0,5-0,6 to zdecydowanie za malo. Ja mam aktualnie 64 (a nastawnik byl robiony w listopadzie wraz z uszczelnianiem pompy) i zobaczymy po wymianie wtrysow c bedzie.

#8 OFFLINE   damian3487

damian3487
  • 11 postów
  • Dołączył: 12-10-2011

Napisany 18 lutego 2012 - 17:06

bledy te mam od niedawna i check przy zmianie biegow tez ale problem z zamulonym samochodem jest juz od dawna:/ w listopadzie jak robil pompe to powiedzial ze z nia jest wszystko ok uszczelnil i ustawil.
ponoc to najlepszy pompiarz w okolicy bynajmniej wszyscy mechanicy mnie do niego odsylali ale w takim wypadku chyba bede musial jechac do niego jeszcze raz

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2012 - 18:15

problem z zamulonym samochodem jest juz od dawna

Szczelnosc podcinien moznaby sprawdzic, cisnienie jakie daje turbo, czy wydech nie jest przytkany (zwlacza kat), czy egr chodzi... A kiedy byly zmieniane filterki paliwa i powietrza?

#10 OFFLINE   damian3487

damian3487
  • 11 postów
  • Dołączył: 12-10-2011

Napisany 18 lutego 2012 - 18:23

wszystkie podcisnienia byly wymieniane turbo ponoc dmucha tak mowia mechanicy.wywalal blad egr ale ponoc przewody byly zle po podpinane teraz juz bledu nie ma:/ co do katalizatora to nie powiem ale wydaje mi sie ze jest ok bynajmniej nie smierdzi:D
Filtry wymienilem odrazu po zakupie auta czyli poczatek pazdziernika od tego czasu zrobilem jakies 4 tys km

#11 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 lutego 2012 - 18:32

jedź do pompiarza i niech na początek wyczyści nastawnik bo albo coś zepsuł albo nie ma pojęcia o pompach

#12 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 lutego 2012 - 19:53

dokładnie jak koledzy pisali błąd 64 nastawnik albo regeneracja albo inny raczej nie jego wina w zamulonej omie i dawkę ustaw na rozgrzanym ponad 90 st masz za duża 0,9l/h ma być..nastawnika nie sprawdzi ci żaden pompiarz na stole tego nie widać..przeczyść jeszcze przepływke zmywaczem w sprayu to pomoże..dodam ja na błędzie 64 zrobiłem ponad 100tyś

#13 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2012 - 21:22

rafi ale jak jest zła dawka to też może go mulić nie?? Ja miałem na zagrzanym silnik 2.8dawke i to sie nawet omka nie toczyła....dałem na 5.6mg i targa :)

 


 


 


#14 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2012 - 21:26

jak dla mnie jedna z przyczyn mulenia może być nieszczelny dolot raczej

#15 OFFLINE   damian3487

damian3487
  • 11 postów
  • Dołączył: 12-10-2011

Napisany 18 lutego 2012 - 22:38

dzieki wszystkim za pomoc tylko tyle tych opcji ze nie wiem od czego mam zaczac:/
dolot wydaje mi sie ok bo byl sprawdzany 2 razy chociaz od czasu do czasu dziwnie trzesie silnikiem tak jakby nie rowno pracowal ale obroty nawet nie drgna...sam juz nie wiem po prostu powoli brak kasy i pomyslow na to wszystko

#16 OFFLINE   krissss26

krissss26
  • 10 postów
  • Dołączył: 10-10-2011
  • Skąd: biała piska woj warmińsko mazurskie

Napisany 19 lutego 2012 - 08:23

spróbuj wymienic jeszcze filtr paliwa i na pompiew zbiorniku

#17 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 lutego 2012 - 11:56

a sprawdzałeś ten plastik czy pęknięty na dole nie jest?

#18 OFFLINE   damian3487

damian3487
  • 11 postów
  • Dołączył: 12-10-2011

Napisany 19 lutego 2012 - 15:21

plastik nie jest pekniety wiec ta opcja odpada.filtry wsumie byly wymieniane niedawno ale nie wiem o jaki filtr w zbiorniku chodzi :|

i generalnie zeby nie bylo jeszcze za kolorowo to dzisiaj padl alternator;(
powiedzcie mi czy wszystkie omegi sie tak psuja czy tylko moja?!

#19 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2012 - 15:24

powiedzcie mi czy wszystkie omegi sie tak psuja czy tylko moja?!

Psuja sie tylko te, ktorym poprzredni wlasciciel zalowal kasy na serwis w odpowiednim czasie i na odpowiednich czesciach... W skrocie - jak ktos dbal, tak Ty bedziesz mial.

#20 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 lutego 2012 - 15:26

prawdopodobnie chodzi o smok. żeby się cieszyć pięknymi, dogodnymi przejazdami omega trzeba albo wpakować kasę w zakup i stopniowo wymieniać rzeczy eksploatacyjne albo kupić tańszą i więcej wydać żeby doprowadzi do jeżdżenia. jak to gdzieś już pisała taniość omegi kończy się na jej zakupie :)