Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jednoczesne wpięcie Webasto i reduktora LPG w X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2012 - 14:14

Narysowałem schemat obiegu płynu chłodniczego dla silnika X20XEV.
Gdzie waszym zdaniem powinny być wpięte Webasto i reduktor LPG w układ jeżeli oba występują jednocześnie w samochodzie?
Jestem posiadaczem tak wyposażonej Omki ale chciałem się upewnić czy mam to wszystko dobrze podpięte.
Zdjęcie przedstawia schemat bez dodatkowych urządzeń.
Jeśli macie propozycje to ściągnijcie to zdjęcie i dorysujcie za pomocą Painta gdzie najlepiej wpiąć Webasto i reduktor LPG.
Ja swoją konfigurację pokażę troszkę później aby uniknąć sugestii.

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2012 - 16:12

no a masz jakieś problemy ? w zasadzie piec może być szeregowo podłączony z parownikiem
http://c.wrzuta.pl/w...f3d1e17/schemat
coś takiego na czerwono piec i parownik, ja bym nawet wsadził parownik za webasto

#3 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2012 - 09:18

Jakieś pomysły jeszcze macie? Bo taka cisza.

no a masz jakieś problemy ?


Właśnie chcę się upewnić ;)

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2012 - 09:48

a dlaczego wpinka za zaworem 3droznym ? zrob szeregowo przed zaworem to jest najlepsze rozwiazanie.




 


#5 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2012 - 16:43

zrob szeregowo przed zaworem to jest najlepsze rozwiazanie

To o reduktorze a Webasto?

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2012 - 21:26

wpial bym dokladnie tak samo. wyjscie z glowicy - webasto - parownik - trojdrozny. webasto i tak grzeje ci max do 70 st. wiec bedziesz mial wszytko na malym obiegu i nagrzane. ja tak ostatnio przepialem parownik - trzyma wyzsza temp i nie ma juz problemow przy mrozach z jazda powyzej 130 km/h. wczesniej gaz sie na tyle wychladzal ze wtryski stawaly.




 


#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2012 - 11:59

beast, a gdzie masz wpiętą pompkę wspomagającą obieg (tę pod zbiorniczkiem wyrównawczym)?

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 lutego 2012 - 12:09

normalnie w weze nagrzewnicy za zaworem trojdroznym.




 


#9 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2012 - 12:18

wyjscie z glowicy - webasto - parownik - trojdrozny

I jak z ciepełkiem w kabinie w tej konfiguracji?

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2012 - 12:20

normalnie w weze nagrzewnicy za zaworem trojdroznym.


czyli: mostek-reduktor-zawór trójdrożny-pompka-nagrzewnica?

ale takie wpięcie pompki powoduje, że latem kiedy zawór trójdrożny odcina nagrzewnicę pompka mieli w miejscu?
Zastanawiałem się czy nie lepiej byłoby pompkę wpiąć tak, by napędzała również wodę do reduktora

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 lutego 2012 - 12:20

bez zadnego problemu. grzeje jak wsciekle. jedyne co to fakt ze lekko wolniej sie nagrzewa. wczesniej robilem 3 km przy takich mrozach i mialem 92 st teraz kolo 4-5km. ale parownik jest dogrzany i nie szarpie przy szybszej jezdzie gdzie zamarzaly mi wtryski

czyli: mostek-reduktor-zawór trójdrożny-pompka-nagrzewnica?

ale takie wpięcie pompki powoduje, że latem kiedy zawór trójdrożny odcina nagrzewnicę pompka mieli w miejscu?
Zastanawiałem się czy nie lepiej byłoby pompkę wpiąć tak, by napędzała również wodę do reduktora


przeciez takie wpiecie pompki jest fabryczne. pompka wychodzi z gornego zlacza trojdroznego i wchodzi na gorne w nagrzewnicy. tyle ze nim plyn dotrze na zawor ogrzewa parownik. jak mialem powrot na waz do nagrzewnicy to pompka zaburzala obieg i byl problem z temperatura parownika. teraz i parownik goracy i nagrzewnica grzeje prawidlowo.




 


#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2012 - 12:37

wiem, że to fabryka wymyśliła, zastanawiałem się po prostu nad sensem tego rozwiązania. Trochę bez sensu pompka mieli tę wodę latem. ok koniec OT

#13 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2012 - 12:37

doncortino bałaganisz, bo to nie jest temat o pompce wspomagającej obieg płynu.
Jest to temat o jednoczesnym wpięciu Webasto i reduktora LPG w silniku X20XEV.
Pompka jest zdaje się w V6.
Masz problem lub zagwozdkę to załóż temat i czekaj na pomoc.

#14 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2012 - 15:04

U mnie jest tak:
Co o tym połączeniu myślicie?
Czy zmieniać na schemat zaproponowany przez beast'a?

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 lutego 2012 - 15:07

moze tak byc ale ja bym poprawil powrot z parownika przed zawor 3drozny czyli wpial rownolegle.