Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dlaczego w 2.2 16v sa dwa katalizatory


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 15 lutego 2012 - 09:27

Mam pytanie jak w temacie.czy ktorys z nich mozna wywalic bez szkody dla auta i odczytow sond?ktory z nich jest wazniejszy,ewentualnie jakie role spelnia kazdy oddzielnie?ktory kat czesciej albo szybciej sie wypala albo zatyka czy ogolnie nadaje sie do wymiany?

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2012 - 09:34

Jeden jest wstepny a drugi zasadniczy. I sa po to zeby oczywiscie auto bylo bardziej eco :p Teoretycznie pierszy sie powinien zatkac albo rozsypac ten co jest blizej silnika.
A na wywalenie obydwu katow tez jest patent zeby druga sonda nadal chodzila prawidlowo - [tu byl opis co trzeba zrobic*] :D




*nie popieram druciarstwa wiec sam zastosowalem cenzure :p

#3 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 15 lutego 2012 - 09:56

Dzieki za info.zapytalem o te katy bo chyba mi sie wysypal jeden i mysle co zrobic w razie czego.na pracujacym silniku slychac brzeczenie w rurce pomiedzy katami.mniej wiecej gdziej na plecionce.teoria ze ten blizej silnika pada szybciej moze sie sprawdzic w moim przypadku bo to chyba czesci z tego pierwszego dzwonia.
a moze jednak zdradzisz patent na sondy co by nie trza bylo wydawac swoich ciezko zarobionych pln-ow na nowy katalizator?

#4 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 15 lutego 2012 - 11:33

Na pewno, we wszystkich 2.2 są 2 katalizatory?!? nie dam sobie głowy obciąć ale z tego co pamiętam u mnie jest jeden.

#5 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 15 lutego 2012 - 12:35

Na pewno, we wszystkich 2.2 są 2 katalizatory?!? nie dam sobie głowy obciąć ale z tego co pamiętam u mnie jest jeden.


Tez cos kojaze,ze czasem w 2.2 jest jeden kat.u mnie jednak napewno sa dwa:jeden maly na zgieciu rury,a dalej duzy.

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2012 - 12:43

na pracujacym silniku slychac brzeczenie w rurce pomiedzy katami.


Zrób porządek z pierwszym katem (jeśli jest "wysypany"), gruz z niego zapcha główny.
Możliwe, że plecionka tak brzęczy.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 15 lutego 2012 - 15:02

Bosal przewiduje jeden Kat więc myślę, że można wywalić :)

http://www.catalogue...&sysnr=06096111

#8 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 15 lutego 2012 - 20:48

wywaliłem pierwszego kata i nic,żadnej różnicy w dzwięku.dodatkowo zaobserwowałem błąd 0136,czyli sonda.nie wiem tylko czy to przez błedne odczyty czy moze mechanik coś nasyfił z przewodami.jutro troche pojeżdżę i zobacze czy błąd dalej jest