Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B 3.0 nie chce odpalić, błędy 57, 129, 132


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 14 lutego 2012 - 16:54

Siema,
Nie mogę odpalić mojej omegi, wyskakują blędy 57, 129, 132. Dzisiaj pierwszy raz pojawił sie problem z odpalaniem. Za pierwszym razem odpalila, zgasla i dopiero za drugim/ trzecim razem odpalila i dobrze pracowala. Ostatni raz kiedy udalo mi się ja odpalić strzelala z tlumika. Wcześniej przy mrozach kolo -30 stC mialem problemy z jazdą, nie chciala się rozpędzić, dopiero po ok 800 m normalnie jechala. Malo nią jeżdze – 3-4 dni w tyg po 1,5 km, co drugi tydz jakaś trasa dla przepalenia. Czy te blędy i opis może wskazywać na EGR albo zapchane katalizatory? Jestem w Szwecji, nie znajde tu częsci zamiennych, mechanik w drogi, zima jak na syberii, do kanału bede mial dostęp w najblizszy pon...
Macie jakieś pomysły co tym razem kluska sobie wymyśliła? :masakra:

Pozdrawiam,
Marcin

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 lutego 2012 - 17:41

na początek zaślep egr...
odłącz aku na noc i sprawdź ponownie błędy...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 21 lutego 2012 - 10:05

czujnik EGR zaslepiony, zero poprawy. Spr uklad wydechowy- wszystko w pożądku a kluska dalej nie chce odpalić. Doszedlem do wniosku, ze to moze być pompa paliwowa... Po przekreceniu zaplonu nie slychać zeby pracowala, po zdjeciu przewodow paliwowych pompa nie podaje paliwa. Koszt takiej pompy w szwecji - 3400kr = ok 1600 zl!! :masakra:
Czy ktoś probował ja kiedyś naprawiac? Czy wogole można ja naprawiać?

#4 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 21 lutego 2012 - 10:15

koszt używki to ok.60zł więc lepiej iść w tę stronę :)
Rozumiem, że bezpieczniki i kabelkologię związaną z pompką paliwa w zbiorniku przejrzałeś ?

#5 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 lutego 2012 - 10:40

Opis błędów, które podałeś w pierwszym poście:
57 - zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego - odłączenie (Bosch Motronic, Simtec)
129 - Nieprawidłowe działanie EGR
132 - Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? 1 za wysoki - mieszanka za bogata

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#6 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 21 lutego 2012 - 13:41

kable przegladalem - nie widzialem nic uszkodzonego, a ktore dokladnie bezpieczniki mam sprawdzic? czy w trakcie proby rozruchu silnika pompa podawalaby paliwo przy zdjetych kablach? Jutro zabieram sie za demontaż pompy. Macie jeszcze jakieś sugestie?

#7 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 21 lutego 2012 - 14:48

Kiedys tez juz bieglem po pompe uzywke bo nie slyszalem jej pracy,po czym mnie tchnelo zeby sprawdzic czy dochodzi do niej napiecie...no i brak.przyczyna okazal sie czujnik polozenia walu korbowego,z jego powodu nie bylo iskry,ani napiecie na pompe.

#8 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 23 lutego 2012 - 08:06

Znalazlem problem dlaczego kluska nie pali.
Brak napiecia na pompe paliwa. Z kostki wychodza 4 piny na 2 od czujnika jest napiecie na dwoch zasilajacych pompe nie ma. Po podlaczeniu plusa pod pompe ruszyla i udalo sie odpalic kluske. Praca silnika jest nie rowna i bez dodania gazu gasnie. Teraz nie wiem co juz moze byc powodem zlej pracy silnika

#9 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 lutego 2012 - 22:57

No to jesteś w D. Vki miały najczęściej problem z czujnikiem na wale. Po drugie to ta przerwa na zaworze regulacji obrotów. Sprawdź to połączenie i sam zawór, najlepiej miernikiem. Komputer może blokować podawanie paliwa jak coś mu nie pasi. Skoro zapaliła i chodzi nierówno to napewno nie zasilanie pompy.

Obstukaj EGR, może sie zablokował

#10 OFFLINE   silnik

silnik
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Grebbestad/Olsztyn

Napisany 24 lutego 2012 - 21:41

Czujnik zawor regulacji obrotów znajduje sie przy przepustnicy? jak tak to pakazuje 5v. Jak zwieram przekaznik to dziala pompka i samochod odpala. Wyskakuja bledy 57, 73 i 129. Po odlaczeniu silniczka krokowego nie ma żadnej róznicy. Po odlaczeniu przeplywomierza silnik gasnie. Po odlaczeniu zaworu redukcji obroty sie podnosza.... utrzymują się od 800 do 1000. Po odpaleniu silnika obroty sa ponizej 500 i spalanie jest 0,0 do 0,9 i tak skacze. Nie mam pojecia dlaczego nie ma napiecia na przekazniku pompy paliwa! Moze ktos ma jakies pomysly gdzie szukac problemu??