

Prosba o pomoc w interpretacji odczytów wartosci blokow pomiarowych w OpCom
#1
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2012 - 10:06
prosze kogos znającego sie na rzeczy o pomoc w określeniu czy wartosci z blokow pomiarowych w mojej Omie są ok,czy moze ktoras jest nieprawidłowa.wczoraj zrobiłm ten pomiar opcomem i zapisałem.odczyt był robiony podczas postoju,moze trzeba było podczas jazdy?
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.2 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),1.04 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.51 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.51 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.57 V
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Prędkość silnika,759 obr/min
Przepływomierz powietrza,10 kg/h
Przepływomierz powietrza,0.69 V
Temperatura cieczy chłodzącej,99 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.23 V
Temperatura powietrza wlotowego,39 °C
Temperatura powietrza wlotowego,1.31 V
Sensor zbiornika paliwa,7.06 V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przełącznik przechylany (I),Nieaktywne 0V
Przełącznik przechylany ®,Nieaktywne 0V
Przełącznik przechylany (0),Nieaktywne 0V
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.73 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,71 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Aktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),666 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),294 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Prędkość silnika,759 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,737 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Kat zwarcia styków,2.2 ms
Czas wtrysku,2.5 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,41.6 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.6 V
Zmn. wyprzedz. zaplonu ukl. zap. spal. stukowemu - cyl. 1,47 CA
Zmn. wyprzedz. zaplonu ukl. zap. spal. stukowemu - cyl. 2,47 CA
Zmn. wyprzedz. zaplonu ukl. zap. spal. stukowemu - cyl. 3,47 CA
Zmn. wyprzedz. zaplonu ukl. zap. spal. stukowemu - cyl. 4,47 CA
Wzgledne obciazenie silnika,7 %
Normalna temperatura pracy silnika,Aktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
#2
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2012 - 11:32
Na pracujacym silniku to zdecydowanie za malo (niezaleznie co miales wlaczone).Napięcie akumulatora,13.2 V
Wiatraki powinny juz dawno na 2 biegu ciagnac. Jaka byla temp na blacie? Na moje czujnik zawyza odczyt.Temperatura cieczy chłodzącej,99 °C
#3
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 09:17
Na pracujacym silniku to zdecydowanie za malo (niezaleznie co miales wlaczone).
Wiatraki powinny juz dawno na 2 biegu ciagnac. Jaka byla temp na blacie? Na moje czujnik zawyza odczyt.
Rzeczywiscie,ladowanie za slabe.
co do temperatury,w sumie nie pamietam ale mozliwe ze wiatrak chodzil.auto bylo dobrze rozgrzane bo sporo czasu siedzialem w srodku i cos tam robilem a silnik pracowal.w pewnym momencie porownalem odczyt temp z opcoma i na zegarach i byly zblizone.
A czy wyprzedzenie zaplonu i zap.spalaniu stukowemu jest ok?nigdzie nie znalazlem jakie maja byc te wartosci
jeszcze temp powietrza wlotowego dziwnie wysoka jak na warunki zimowe w kilkunastostopniowym mrozie.
a sondy ok?
#4
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 09:26
Wg mnie w normie jak miales juz dobrze nagrzany silnik - w komorze jest cieplo i sie od tego nagrzewa.temp powietrza wlotowego dziwnie wysoka
Co do sond to ciezko stwierdzic bo odczyt jest w danym momencie a sondy pracuja ze zmienna wartoscia - jezeli wartosci sie zmieniaja a nie stoja w miejscu to jest OK.
Raczej brak i jedziesz z akumulatora...Rzeczywiscie,ladowanie za slabe.
#5
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 10:25
Wg mnie w normie jak miales juz dobrze nagrzany silnik - w komorze jest cieplo i sie od tego nagrzewa.
Co do sond to ciezko stwierdzic bo odczyt jest w danym momencie a sondy pracuja ze zmienna wartoscia - jezeli wartosci sie zmieniaja a nie stoja w miejscu to jest OK.
Raczej brak i jedziesz z akumulatora...
W jakich przedzialach powinny pracowac sondy?
Dziwna sprawa z tym ladowaniem.jezdze cala zime,nie byl ani razu doladowywany prostownikiem,odpala bez problemu,nawet w najwieksze mrozy nad ranem.moze jest jakis element ktory odpowiada za podawanie odcZytow dla interfejsu diagnostycznego i wlasnie on oszukuje?albo moj opcom nie mowi prawdy..
#6
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 10:29
Pierwsza powinna plywac sinusoidalnie pomiedzy 0 a 1V a druga powinna ja "gonic".W jakich przedzialach powinny pracowac sondy?
#7
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 12:50
#8
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 13:05
Dziwna sprawa z tym ładowaniem.
Sprawdź jakie napięcie ładowania jest na klemach akumulatora. Jeśli będzie poprawne, to połączenia przewodów do czyszczenia.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#9
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 20:41
Sprawdź jakie napięcie ładowania jest na klemach akumulatora. Jeśli będzie poprawne, to połączenia przewodów do czyszczenia.
sprawdziłem napięcie na klemach i wyszło 13,5-13,6.za niskie.gdzie szukac przyczyny?jak doprowadze dodatkowy przewód masy od minusa aku do silnika to poprawi się?czy trzeba zrobić coś innego?
#10
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 21:03
napięcie na klemach i wyszło 13,5-13,6.za niskie
Dziwne, że "odpalał" w poprzednie mroźne dni :hmm:
gdzie szukac przyczyny?
Można sprawdzić ładowanie na wyjściu z alternatora (żeby wykluczyć jego awarię).
Połączenia przewodów sprawdzić/wyczyścić, ale chyba altek powinien pójść na stół.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#11
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 22:39
#12
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2013 - 07:14
http://alley.vv.si/omega/praca.csv - przy 3 tyś obrotów
http://alley.vv.si/omega/jalowy.csv - jałowe obroty
Z góry dzięki.
#13
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2013 - 07:47
Witam serdecznie, bardzo proszę o diagnozę logów z OP-COMu dla mojej omegi. Niestety ja za dużo z tego nie wnioskuje.
http://alley.vv.si/omega/praca.csv - przy 3 tyś obrotów
http://alley.vv.si/omega/jalowy.csv - jałowe obroty
Z góry dzięki.
Chyba komputer był po resecie bo bloki stoją na 128 ale jest coś dziwnego to brak odczytów z czujnika halla i czujnika prędkości obrotowej wału , czas wtrysku na jałowym jest duży , to samo jest z powietrzem ale logi należy zrobić na rozgrzanym silniku bo tak to tylko błędne odczyty.Pętla była zamknięta ale sondy na ubogo , myślę że powinieneś to zrobić na dobrze wygrzanym silniku i dać oscyloskop z pracy sond oraz czujnika wałka i wału.Dowiedz się czemu nie widać pracy tych czujników może ten skaner tech parametrów nie czyta.

#14
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2013 - 08:02
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#15
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2013 - 11:41
Jak to był programowy tech2 to nie ma na to co patrzec nawet bo w polowie przypadkow kompletne bzdury pokazuje.Wartosci sa z podrobki op-coma
#16
OFFLINE
Napisany 01 września 2013 - 13:49
Pozdrawiam
#17
OFFLINE
Napisany 01 września 2013 - 17:28
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#18
OFFLINE
Napisany 01 września 2013 - 17:46
Zajrzyj w sprawdzone porady a dalej w diagnostyke. Tam beast podal w pdfie jakie powinny byc wartosci.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
Super dziekuje bardzo wydawalo mi sie ze szukalem wszedzie a tu masz . jeszcze raz dziekuje . Pozdrawiam
#19
OFFLINE
Napisany 16 września 2013 - 20:55

Tym razem podłączyłem się innym opcomem, rzekomo lepszym aniżeli poprzednik z chin. Akurat, to że padła sonda 1 to się domyślam.
Z góry dziękuje.
#20
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2016 - 18:58
zna ktos wartości dla przepływki na biegu jałowym oraz max zakres pomiaru dla 2.5dti?