Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przewód alternator - rozrusznik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ppeter789

ppeter789
  • 18 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 lutego 2012 - 18:24

Witam
Kilka dni temu spaliła mi się izolacja kabla idącego od alternatora do rozrusznika. Czeka mnie wymiana tego przewodu. Czy przewód ten jest połączony z przewodem idącym od rozrusznika do akumulatora? (mam na myśli czy mogę wymienić tylko odcinek alternator - rozrusznik). Dziękuję za odpowiedź

#2 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 11 lutego 2012 - 21:32

Możesz oczko-śruba M8

czy mogę wymienić tylko odcinek alternator - rozrusznik). Dziękuję za odpowiedź



#3 OFFLINE   ppeter789

ppeter789
  • 18 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 lutego 2012 - 21:52

Dzięki. Wydaję mi się, że chyba przewód alternator-rozrusznik jest zarobiony końcówka razem z przewodem idącym do aku. Dobrze mówię??

#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 lutego 2012 - 23:03

Fabrycznie tak jest, kable są zarobione końcówkami z oczkami.
jeden kabel Alternator -> rozrusznik
drugi kabel rozrusznik -> akumulator
możesz dać spawalnicze o przekroju 16 - 20mm2 lub jakiś lepszy markowy w silikonowej izolacji.
Tylko dobrze zabezpiecz końcówki przed wilgocią (koszulka termokurczliwa ale z klejem nie ta zwykła) bo po roku będzie poprawka.

przy okazji warto sprawdzić (wymienić) kabelek D+ (M6 niebiesko biały) idzie on od alternatora i wchodzi do okrągłej wtyczki (X2 o ile dobrze pamietam) jest przy akumulatorze - sama wtyczka ma kolor brązowy (przynajmniej u mnie) - z tej wtyczki idzie na wtyczkę zegarów i do żarówki (kontrolki) ładowania.

#5 OFFLINE   ppeter789

ppeter789
  • 18 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lutego 2012 - 23:42

Fabrycznie tak jest, kable są zarobione końcówkami z oczkami.
jeden kabel Alternator -> rozrusznik
drugi kabel rozrusznik -> akumulator
możesz dać spawalnicze o przekroju 16 - 20mm2 lub jakiś lepszy markowy w silikonowej izolacji.
Tylko dobrze zabezpiecz końcówki przed wilgocią (koszulka termokurczliwa ale z klejem nie ta zwykła) bo po roku będzie poprawka.

przy okazji warto sprawdzić (wymienić) kabelek D+ (M6 niebiesko biały) idzie on od alternatora i wchodzi do okrągłej wtyczki (X2 o ile dobrze pamietam) jest przy akumulatorze - sama wtyczka ma kolor brązowy (przynajmniej u mnie) - z tej wtyczki idzie na wtyczkę zegarów i do żarówki (kontrolki) ładowania.


Dzięki kolego. Planowałem dać przewody spawalnicze 25mm(od alternatora przez rozrusznik do akumulatora) ale chyba trochę za grube :D

#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 lutego 2012 - 00:02

ciężko będzie upchać taki gruby - nie ma sensu dawać taką nadwyżkę przekroju,
w zupełności wystarczy ten co podałem.
Lepiej dać przekrój w sam raz ale za to solidnie zarobiony i zabezpieczony przed wilgocią, solą, oparami oleju itp.
Nie zapomnij o połączeniach masowych bo to równie ważne.

#7 OFFLINE   ppeter789

ppeter789
  • 18 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 lutego 2012 - 19:01

Więc będzie przewód spawalniczy 16mm2(20 nie znalazłem po za kablem do wzmacniacza) mam nadzieję że nie będzie za cienki :) Dzięki za pomoc.

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 lutego 2012 - 22:29

Racja 20mm2 są od car audio. Te oryginalne w omegach są cienkie jak... a sie palą dopiero gdy stracą styk na klemie lub po drugiej stronie.
Zerknij na tabelę żeby rozwiać wątpliwości

#9 OFFLINE   ppeter789

ppeter789
  • 18 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 lutego 2012 - 23:34

Racja 20mm2 są od car audio. Te oryginalne w omegach są cienkie jak... a sie palą dopiero gdy stracą styk na klemie lub po drugiej stronie.
Zerknij na tabelę żeby rozwiać wątpliwości


Wychodzi na to że zalecany to 12 mm wiec przy 16 zostaje zapas. Zygzak jeszcze raz wielkie dzięki.

Temat można zamknąć:)